Zwanger en uitgerekend in april 2016

Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en het lijkt me leuk om de komende tijd te kunnen delen wat ik meemaak, en mee te lezen hoe het jullie vergaat. Dit is mijn eerste zwangerschap, succesvol tijdens de tweede cyclus na het verwijderen van de Mirena die ik had.

@A-Lot, we gaan ongeveer gelijk op! Mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 3 juli, en uitgerekende datum is 8 april.

De eerste echo is 3 September. Daar kijk ik erg naar uit. Zou goed kunnen dat de uitgerekende datum dan nog een stuk opschuift, want de voorgaande cyclus was redelijk lang.

Ik voel me overigens prima: energiek en blij :). We hebben het nog aan niemand verteld, maar ik heb het gevoel dat het op mijn voorhoofd geschreven staat! Herkennen jullie dat gevoel?

@aquila, loop precies gelijk...ook 3 juli eerste dag van laatste menstruatie. Maar idd langere cyclus dus denk half april uitgerekend.

Nee het liege gaat mij erg goed af. Maar ben erg moe en dat merken andere wel....reden die ik opgeeft; zoontje slaapt erg slecht de laatste tijd en nog moe van de vakantie.

Ik vind het heel moeilijk voor me te houden ... zeker voor mensen dichtbij ons. Inderdaad @aquilla als of iedereen het aan me kan zien. Gelukkig zijn we nu lekker 2 weken op vakantie en zien we niemand. Als we weer thuis zijn nog 2 dagen tot eerste echo en als die goed is willen we het langzaam aan iedereen vertellen.

Ik ben wel heel benieuwd naar de eerste echo... maar ja alles voelt goed. Lichaam reageert en groeit dus het zal wel goed gaan.

Groetjes, Anita

Hier dan mijn aller eerste berichtje op dit forum... ook ik ben in april uitgerekend van de eerste, 17 april als ik het goed berekend heb. Nu 5 weken zwanger, ook deze zwangerschap is de eerste hoop dat alles goed gaat.. maar krijg wel een beetje de kriebels als ik hier zo lees dat er al een aantal een miskraam gehad hebben. Daarom vertellen mijn vriend en ik het verder ook nog aan niemand.. 11 september voor het eerst een echo ben dan bijna 9 weken hopelijk zien we dan een kloppend hartje en kunnen we onze blijschap gaan delen.

Ik ben heel erg blij dat ik het toch zo vroeg aan onze ouders heb verteld. Ik kan namelijk heel slecht liegen en het is onze aller eerste zwangerschap. Hartstikke nieuw allemaal!

We hopen uiteraard dat alles goed gaat. maar mocht het toch een andere uitkomst zijn denk ik het echt fijn te vinden dat mijn naasten mij kunnen steunen. Ik heb zo'n zin in 2 september! Ook erg nieuwsgierig. Maar nu eerst nig een week van onze vakantie genieten met zijn tweetjes.

Xx

LynnKenia.. ik kan ook zeker begrijpen dat je het verteld hebt. Ik vind het ook heel moeilijk om mijn mond te houden hoor haha en heb het gevoel dat het op mijn voorhoofd geschreven staat.. maar ik vind het wel zo netjes als ik het aan mijn ouders vertel dat ik het dan ook vertel aan de ouders van mijn vriend.. tjah en ik denk dat mijn schoonmoeder haar mond zo voorbij praat haha.

hoi hoi

fitblijven: voor mij helpt het om gewoon zoveel mogelijk te blijven bewegen zoals ik nu doe.  Lekker wandelen en fietsen dus.
Ik voel me prima; kleine dingen vallen op zoals pijnlijke borsten en beetje misselijk af en toe.

Gisteren Sushi eten met familie overleeft zonder het te vertellen... Veel vegatarische sushi besteld.... haha en ik was de bob....  oef.... ik heb ook steeds het idee dat het op mijn voorhoofd staat.  Maar vind het echt nog fijn om nog even voor ons te houden.
het is ook zo leuk om van die kleine interne grapjes te maken die je alleen met zijn tweeen snapt. wat is dit toch een bijzondere periode.

@gebruiker319084 helaas komen miskramen nu eenmaal veel voor. Ook wij hebben het meegemaakt en dat  is moeilijk en verdrietig maar je weet gewoon niet hoe het loopt. Maar ik kan me voorstellen dat je schrikt van deze verhalen. Maar gelukkig wordt er steeds meer over gepraat want het is echt een verdriet om mee te maken. Dus lieve dames die hier starten en weer de groep moesten verlaten.... heel veel sterkte en praat er vooral over met anderen.

Maandag maar is bellen met de vk voor afspraak. Ben benieuwd wanneer wij de echo krijgen en ook ik vind dit altijd spannend.....

vraagje: willen jullie geslacht weten?? Mijn man wel. Vorige 2 keer wisten we het niet en dat is mij heel goed bevallen....  we hebben dus nog behoorlijke discussie te gaan want we willen echt allebei wat anders... agghhh

xxxx

Zo mijn gebruikersnaam even veranderd van gebruiker319804 voel me anders zo'n nummer haha.. @derdekeermama: lastig he om het te verbergen zeker met vis eten enzo. Ik drink normaal ook elk weekend alcohol hihi en nu toch al een aantal keer moeten zeggen dat ik niet hoef.. heb het gevoel dat ze dat zo door hebben. Denk dat ik over een paar weken nog even de smoes van een antibioticakuurte ga gebruiken als we een bruiloft hebben van vrienden.

Verder willen we heel graag weten wat het wordt. Zijn daar beide te nieuwsgierig voor. <span style="line-height: 1.5;">Vindt het ook lastig om anders kleertjes en zo te kopen. Veel unisex kleertjes neigen toch meer na een jongetje of meisje vindt ik.</span>

Terug
Bovenaan