Zwanger en uitgerekend in april 2016

Zo dat was even bijlezen zeg!

Nee wij willen niet weten wat het geslacht wordt. Wij hebben een meisje van 4,5 en een jongetje van ruim 2,5. Heerlijk trouwens dat leeftijdsverschil tussen die twee. Ze spelen leuk samen. En het eerste half jaar is denk ik altijd pittig. Maar wel genieten.

Ik ben 30 als wij hopelijk onze derde mogen verwelkomen, dat klinkt nu oud :)

Wij zijn bij de eerste de 4 maand aangeteld en bij de tweede en derde de eerste maand. Wat een wonder!

Hier gaat alles goed met de kwaaltjes. Ik sport graag maar vraag me nu ineens af of ik er wel goed aan doe. Deed hetzelfde bij de eerste twee maar ik weet nu gewoon wat er in mijn buik groeit en hoe veel je er meteen van houdt dat ik ineens twijfel. Maar wil graag fit blijven dus doe gewoon normaal.

Ik ben wel erg moe en een opgezette buik...verder niks. Dat die borsten  maar een beetje groeien  ;)

MamaApril wat vervelend dat je bloedverlies hebt.. Snap dat je dan helemaal in de stress schiet.. dat zou ik ook hebben. Hopelijk krijg je morgen bij de verloskundige wat meer duidelijkheid!

x-irma-x ik vind je echt niet oud hoor voor de 3de absoluut niet! Ik reed fanatiek paard... echter sinds ik er achter ben dat ik zwanger ben, ben ik er niet meer op geweest.. Paar weken terug voor een goeie er af gevallen (achteraf gezien was ik toen al zwanger maar toen wist ik het nog niet) en dat voel ik nog steeds een klein beetje. Kan het niet over mijn hart verkrijgen dat dat weer gebeurd. Doe nu dan ook helemaal niets aan sport.. Volgende week weer werken, heb ik weer genoeg beweging:)

MamaApril: hang in there! Een collega van mij had ook bloedverlies en bij haar was alles tiptop in orde! Morgen middag een echo en tot die tijd kun je niks doen. Een nieuwe lijst: met Anita, en de aanpassing van Supertje:

Annemarie34–> heeft dit topic helaas verlaten

Marriel30 –> tweede kindje begin april

Maayke 0415 –> eerste kindje 1 april

Rijella –> eerste kindje in april

Juulke 82 –> tweede en derde kindje (tweeling!) 4 april

Supertje –> derde kindje in april

Cu2Heleen1 –> heeft dit topic helaas verlaten.

MLN–> eerste kindje in april

Lynnkenuts –> eerste kindje halverwege april

MamaAr85 (Arlette) –> eerste kindje in april

12345mama –> vijfde kindje 5 april

Derdekeermama –> derde kindje in april

Blijemama94 –> heeft dit topic helaas verlaten

E26 –> eerste kindje 16 april

MiniMel –> eerste kindje 4 april

X-irma-X –> derde kindje half april

April2016 (Fatiha) –> eerste kindje in april

Miepie311 –> 12 april eerste kindje

Aquila –> 8 april eerste kindje

Wondertje87 –> 17 april eerste kindje

Lou92 –> tweede kindje in april

Limburgse Liesje –> 11 april eerste kindje

A-Lot–> 6 april eerste kindje

Sproet --> Derde kindje in april

Anita --> 14 april eerste kindje

Zo. 27 augustus hebben wij de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik vind het zo spannend! Ik hoop zo dat alles goed is.

Wat de kwaaltjes betreft kan ik het in twee woorden samenvatten: moe en borsten.

Ik ben al nooit een ochtendmens, maar nu vallen de ochtenden me loodzwaar. Terwijl ik elke avond om 22.00 in bed lig! Dat is ruim eerder dan normaal. En op mijn werk zit ik de hele dag te gapen. Gelukkig heb ik vanaf maandag 3 weken vakantie, maar voor die tijd moet er nog een heleboel gebeuren :(

Ik had normaal 70C voor BH's, maar aangezien ze dat bijna nergens hebben kocht ik ook wel eens 75B. Dat gaat echt niet meer. Ik heb van het weekend een meegroei-bh gekocht (supersexy, not!) in 75D! En die verkoopster zei zelfs dat ik wel een E kon hebben, omdat ik in deze niet echt ruimte over heb. Dat ging me te ver, dan koop ik er later nog wel 1. Wel leuk hoor, grotere borsten, maar ze doen zo'n pijn dat niemand er plezier aan beleefd ;) Op mijn buik slapen is uitgesloten, op mijn zij is ook al niet echt fijn meer. Soms kan ik er zelfs niet van slapen.

Verder niet extreem misselijk, beetje zeurende pijn af en toe links onder in mijn buik, en de spijkerbroeken willen niet meer dicht. Niks noemenswaardigs. Heb nog wel een tip voor dames die ook snel last van een opgezette buik krijgen: draag jurkjes met een hoge taille (net onder je borsten) en knip de panty aan de bovenkant gewoon een flink stuk open. Gaat prima met de Hema-panties en het zit zoooooo veel fijner dan zo'n strakke band in je buik!

Lief jullie berichtjes, jullie zijn positief ik voel me echt down, misschien komt dat ook wel door die hormonen. Ik vindt het nu wel meer worden, het is wel allemaal oud ook pas 1 keer licht roze verlies gehad. Nog helemaal geen buikpijn.

Hopen dat de echo duidelijkheid geeft. Ik zal heg hier laten weten.

M'n vriend heeft meteen vrij geregeld en ook ik werd van de lijst afgehaald op m'n werk, ik had het nog helemaal niet verteld maar ze begreep het helemaal en vindt zwangerschap en baby op nr. 1 staan.

Had ik echt niet verwacht, ik werk namelijk in de zorg en op onze afdeling is de hele week een tekort aan personeel. Daar was ik wel blij mee.

Succes alle moeders!

@mamaapril, hopelijk valt het allemaal mee! Wat fijn dat je morgen al terecht kan bij de vk.

Zelf ben ik nu volgens onze eigen telling 6 weken en 1 dag. En heb ik morgen over 2 weken mijn eerste echo.

Kwaaltjes heb ik zeker ook! Mijn borsten doen verschrikkelijk veel pijn. En ik was echt wel wat gewend Door mijn mastopathie  ( dit zijn continue ontstekingen in mijn borst die ook zeer pijnlijk zijn ) mijn partner mag er nog niet eens naar wijzen!

Verder heel moe. Vanmiddag weer in slaap gevallen op de bank. En kan ik smorgens moeilijk eten. Ben niet misselijk, maar het gaat echt met lange tanden.

Zelf word ik in december nog 27, en zal ik rond 11 april (als alles klopt volgens onze eigen telling) de kleine mogen verwelkomen.

Mijn partner heeft zelf al een te leuke fopspeen gekocht. Met een snor erop. Glunderde van oor tot oor toen hij hem open maakte en mij liet zien.

Wij willen wel graag het geslacht weten met de 20 weken echo. Maar mij maakt het echt niet uit of het een jongetje of een meisje wordt. Als het maar gezond mag zijn.

Ik werk met jongeren met een ernstige lichamelijke en geestelijke beperking. En weet heel goed hoe de andere kant van die medaille eruit ziet.

Ik geniet nog even van mijn laatste weekje vakantie!

Xx

X-irma-X Ik vind 30 met een derde kindje perfect! Was zelf graag iets ouder geweest met de eerste:).

A-Lot jouw borsten zijn al heel snel gegroeid dan denk ik? Heb hier zelf helemaal geen ''last'' van, mag van mij nog best wat bij haha. Wel een goede kleding tip! Heb zelf een zwangerschapspanty en die zit ook al een stuk beter!

MamaApril ben heel benieuwd wat er morgen uit de echo naar voren komt. Ga voor je duimen dat alles gewoon in orde is!

Lynnkenuts, wat super leuk zo een speen:D! Dat lijkt me enorm zwaar werk. Heb je daardoor ook de behoefte om een test te doen om te kijken of je eigen kindje een afwijking zal hebben? Ben hier zelf over aan het twijfelen. Het lijkt me opzich prettig om wat meer zekerheid te hebben alleen zo een test is nooit 100% betrouwbaar toch.

zo..ik heb nu echt alle berichtjes gelezen..veel sterkte mama april! Het kan inderdaad niets ernstigs zijn,maar ken het verschrikkelijke onzekere gevoel. Hopelijk goed nieuws morgen!

Zelf ben ik 33 nu en 34 als het kleintje komt (als alles hopelijk goed gaat)..voel me spontaan een beetje oud..maar wilde t echt 100% zeker weten en ben nogal twijfel kont en was tevens bezig met mijn eigen praktijk en dus ja..dan ben je ineens 33.

Klachten heb ik niet veel (hetgeen me ook niet zekerder maakt) ben wel al gelijk 3 kilo!! aangekomen zonder dat ik meer eet en wel nog hardloop,maar daar ben ik blijkbaar gevoelig voor :-( wel vermoeider en zo geeeen zin in werk, maar dat komt misschien ook omdat ik pas achter 5 weken vakantie heb.

Mijn vriend wilt het geslacht wel weten,dus dan ik waarschijnlijk ook haha geen voorkeur qua geslacht al lijkt me een meisje wel heel leuk daar ik haar naar mijn opa zou vernoemen en dit een prachtig cadeau zou zijn voor mijn oma die in April 90 wordt (en dan 4 generaties heeft) Fijne avond lieve meiden!

Wat is er een hoop getypt vandaag.

Ik zal me eens voorstellen ik ben Anita en 27 jaar wordt in januari 28 en woon in Tilburg. Ik werk in het speciaal voortgezet onderwijs met kinderen met een agressieve gedragsstoornis en cognitieve problematieken. Dit zorgt ervoor dat ik heerlijk geniet van 6 weken vakantie.

Ik kan dan ook echt niet zeggen dat ik moe ben. Wel grote borsten en erg gevoelig. Heel de dag door misselijk maar niet overgeven en opgezette buik door lucht in mijn darmen en minder goed naar de wc kunnen. Ik kan hier goed mee functioneren dus voel me goed, soms is misselijk zijn irritant.

Wat vind ik het toch vervelend om te lezen als iemand bloedverlies heeft of voelt dat het mis gaat. Ik heb met jullie te doen!

Ik heb nog niks gekocht, wel op marktplaats een mooie kinderkamer gezien voor een leuke prijs. Daar gaan we na de vakantie eens kijken. Ik vind alles nieuw zonde van het geld, er staan ook echt mooie dingen op marktplaats.

Ik twijfel nog of ik het geslacht wil weten, mijn man wil het niet weten...

Terug
Bovenaan