Zwanger en uitgerekend in april 2016

Zoooow het is bijna niet bij te houden hier hahaha. Mama april. Dit is mijn 7e zwangerschap. Heb bij alle ( ook de 2 die wel goed zijn gegaan) best vaak en veel bloedverlies gehad. Vorige week had ik 6 maandverbandjes nodig op 1 dag. En de volgende dag was de echo in principe goed. Het is en blijft onzeker helaas. Ik wens je veel sterkte en succes morgen.

Ik ben de oudste denk ik. 36 jaar. Tussen mijn jongens zit precies 14 maanden. De oudste liet 2 jaar op zich wachten en we wilden snel voor een 2e kindje gaan, want het zou best weer lang kunnen duren. Dat was met 1 hormoonbehandeling klaar. Daarna hebben we een hele hectische tijd gehad. Oudste moest aan zijn schedel geopereerd worden, jongste huilde gemiddels 10 tot 14 uur per dag. Maar we wilden toch graag een derde. Toen alles weer rustiger werd, zijn we weer begonnen met behandelingen. Na een jaar was het nog niet gelukt en ben ik geopereerd. 9 maanden later was ik zwanger. Wat helaas een miskraam werd. En nu ben ik al in de tweede cyclus na de miskraam zwanger geworden. Vanwege de PCOS en de eerdere 4 miskramen heb ik veel kans op een miskraam. Maar we wachten maandag maar af.

Mama april, heel veel succes

<span style="line-height: 1.5;">ojee,  ik ben de oudste. ...of niet? Echt net 38 geworden. ..maar het is ónze  5e ....</span>

Was 26 bij eerste, 27 tweede,30 derde,33 vierde nu dan 5 jr later

Dd eerste  2 zitten  vlak  achter elkaar  maar ik heb daar nooit moeilijk  over gedaan, ze gingen in hetzelfde  ritme....ik heb het nooit als zwaar ervaren.....en nu worden ze al 11 en 12........totaal verschillend,  maar goeie matties  ( zou ntwee zeggen)

Ben benieuwd  hoe zij reageren. ......de oudste is....ik noem het prepuberen..... (duh....doe het lekker  zelf etc...)

Ben eigenlijk  al erg met namen  bezig,kwaaltjes vallen mij mee, al was dat bij de andere  4 heel verschillend. ..vind mijn buik al zo énorm

Heb natuurlijde meisjes namen van toen nog....maar vind ik die nog leuk....en ik heb vier stoere (onze mening)  jongens namen, die ik nog niet noem,destijds gekozen....maar wat past erbij en in hetzelfde rijtje zou passen.....gelukkig  nog ca34 won de tijd

<span style="line-height: 1.5;">HaHA</span>

Nou lot dan ben je idd al wat gegroeid. Dit is jou eerste toch? Bij de eerste kon ik tot ruim 20 weken bijna alle broeken nog aan en me eigen bhs. Bij de tweede zag ik wel met 9 weken en mini buikje en kon ik met 15 weken niet zo lekker me broeken meer aan. En nu verwacht ik dat eerder.

Sinds gisteravond al misselijk nadat ik iets gegeten heb. Niet heel erg en als ik dat in de avond heb is dat geen ramp. Dan snoep ik tenminste niks na het avondeten ;)

Wij zijn ook al over namen aan het denken.. voor een jongetje hebben we er twee die we heel leuk vinden maar voor een meisje vinden we allebei lastig. We vinden wel een paar meisjes namen heel mooi maar zo heten ook al in kinderen in de familie vriendengroep dus tjah toch een beetje lastig!

Ook wij al met namen bezig. Twijfelen tussen 2 jongens namen en hebben 1 meisjesnaam.

Er zijn nog een paar zwangere vriendinnen eerst hopen dat zij die naam niet kiezen.

Jeetje wat is het hier gezellig druk :) leuk hoor, wel veel bij te lezen!
@mamaApril, Spannend de echo vandaag. Laat je het weten? Heel veel succes!

Ik ben nu 29 en 30 als ons kindje geboren wordt :) Vind mezelf ook al ouder worden hoor haha.

Ik ben een beetje misselijk, maar waar ik het meest last van heb -en dat herken ik ook nog van de vorige 2 zwangerschappen- dat als ik in de nacht wakker word, niet meer kan slapen. vannacht dus weer uren wakker gelegen en nu dus heel moe! Mn borsten veranderen nu ook al, zie de adertjes al lopen en soms zijn ze een beetje pijnlijk. Verder rommelen mn darmen heel erg en is mn buik erg opgezet. Terwijl ik juist steeds minder weeg...

morgen gaan mn twee zoontjes met mn schoonouders op stap. Manlief en ik gaan samen naar scheveningen. Als ik ergens iets leuks zie voor de baby, neem ik t gelijk mee.. hoeveel kleren we hier ook al hebben liggen :p

Hebben jullie trouwens al trek in bepaald voedsel/drinken of juist een afkeer? Ik heb sinds gisteren een enorme trek in fristi :p

@lou92 je bedoelt denk ik de vlokkentest. Zover ik weet is deze niet zonder risico. En als ik kijk naar mijn eigen familie, komen daar geen gekke dingen in voor dus ben ik er vrij zeker van dat ik deze test niet wil doen. Je hebt inderdaad zoals je al aangeeft geen 100% uitsluitsel. En alleen vrouwen met een verhoogd risico krijgen die nieuwe bloeder vergoed. Verder ben ik nog jong, waarbij extra risico normaal gesproken uitgesloten zou moeten zijn.

Daarbij zie ik in de praktijk dat niet alles aangeboren is. Het kan ook misgaan na een hersenvliesontsteking, of bij de bevalling.  Zekerheid heb je denk ik nooit. En mocht het syndroom van down zijn. Is het ook welkom. Tuurlijk moet mijn mindset dan om. Maar de kunst is dan om naar mogelijkheden te kijken. En niet wat allemaal niet zou kunnen.

Met Namen zijn we nog niet bezig. Al heb ik wel wat ideeën.  Voor meisjes vind ik persoonlijk iets makkelijker. Maar ook ik heb een leuke naam die iemand al heeft. We gaan het zien.

Xx

Terug
Bovenaan