Zwanger en uitgerekend in april 2016

@MamaApril, heb geen buikpijn meer. Dat had ik wel de eerste dagen. Mijn vk was er nogal nonchalant over en die denkt dat alles nu toch al wel uit mijn lichaam is... Heb een beter contact met de echoscopiste en die zegt dat de eerste signalen op een miskraam leken maar dat het nu alle kanten op kan gaan aangezien ik geen bloedproppen o.i.d. verlies. Heb morgen om 13.40 mijn afspraak dus we gaan het zien!

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap meegedaan aan mvm. Gewoon die bak meegenomen naar mijn werk en gebruikt als ik naar het toilet moest haha (maakte me niets uit wat de rest ervan vond:)). Maar je kan hem inderdaad ook gewoon thuis gebruiken en niet meenemen naar het werk, alle beetjes helpen!

@Sproet, het is bijzonder hoe veel een vk vindt dat ze zich maar met jouw leven moeten bemoeien en ongevraagd advies (hun mening) geven. Het blijft lastig om een vk te vinden die in jouw straatje past heb ik het idee. Van waar moet je naar de gynaecoloog? Heb jij ook een keizersnee gehad? Of vertel je het liever niet?

Wat een super bericht mamaapril! Lekker genieten!

Wat een gezellig groepje hier ik had graag nog mee willen kletsen

:)

April ga ik niet meer halen ik ben bijna van mijn menstruatie af dan kunnen we weer voor de volgende ronde  😀

Groetjes,

Annemarie

Hier ook volop aan de blauwe flessen. Beetje terug doneren. Heb zelf de injecties nodig gehad en vind het daarom ook heel belangrijk. Zonder dat medicijn hadden mijn jongens er niet geweest.

Mama's met al kinderen uit de buik ;)

Hoe gaan jullie het jullie kinderen vertellen die al iets ouder zijn? Wij zitten er over na te denken om.ze mee te nemen naar de echo en pas te vertellen waarom we er echt zijn er wat ze zien als we een kloppend hartje zien. Tot die tijd kunnen we ze alles wijs maken.....mama moet even naar een dokter voor de buikpijn oid. En als het niet goed blijkt te zijn dan gaat papa met ze naar de speelruimte.

Hier beginnen de hormonen steeds meer te worden...voel me borsten sinds vandaag en ook mijn bekken. Ik ga morgen naar de bekkenfysio bellen en denk dat ik heel verstandig ga doen en al ga stoppen met voetbal.....hoe jammer ik dat ook vind!

@lou spannend die echo vanmiddag! Ga heel erg voor je duimen! Succes en laat je het weten? Ja die vk heeft me toen echt geïrriteerd, dus heb toen al gelijk besloten om daar een volgende keer niet meer heen te gaan. Deze praktijk zit iets verder weg, maar maakt ook zelf de echo's (behalve de 1e). Ik woon in almere en hier heeft een zwangere de eerste afspraak in het ziekenhuis. Eerst een echo, daarna gesprek met vk en daarna met de gynaecoloog. Was bij de vorige zwangerschap 1 van de eersten die dat had, want toen was het nog een pilot. Maar ze doen dit om te kijken wat de beste zorg is. Dus geen hele heftige voorgeschiedenis, gelukkig.

@annemarie succes de volgende ronde!

@irma denk dat mijn kinderen het nog niet heel erg begrijpen. Mijn schoonzusje is 3 augustus bevallen en zij had dus echt een dikke buik. Toen begreep m'n oudste zoontje wel dat er een baby in zat. Misschien vertel ik het dus wel als mijn buik ook echt begint te groeien. Ik heb al wel 2 boekjes gehaald :) wat misschien wel een leuk idee is, voor als je je kinderen niet mee neemt naar de echo, om de foto van de echo te laten zien en te vragen of ze weten wat dat is...

@ sproet, ik heb rompertjes besteld voor mijn ouders en broer. Als het goed is komen die zo binnen. Ik pak ze dan in en geef ze a.s zondag.

Verder hebben we voor mijn schoonfamilie een taart besteld met de echo foto er op. En gevraagd of ze op kraamvisite komen bij onze nieuwe kitten.

Ben benieuwd naar hun reactie.

@ lou92 ik ga voor je duimen , laat het weten! We hopen op goed nieuws.

En voor de overige moeders met kinderen. Ik zag dat je leuke voorleesboeken hebt met: wat zit er in mama's buik. Deze ga ik kopen en dan lezen we die voor aan de dochter van mijn vriend. Alleen veranderen we mama dan even in mijn naam! Ik ben benieuwd naar haar reactie!

Succes iedereen! Leuk dat we hier ervaringen kunnen delen!

@ Annemarie, wat onwijs jammer dat de zwangerschap niet heeft doorgezet! Hopelijk gaat de volgende keer wel alles zoals gepland!

@ Irma, ik heb nog geen idee hoe ik het de kleine ga vertellen. Het is nu nog moeilijk communiceren omdat ze zo jong is. Ik wacht daarom ook tot ze wat ouder is en het hopelijk wat beter begrijpt. Ik neem haar wel mee naar alle echo's etc. zodat ze wel overal bij betrokken is! Wat een super leuk idee, het te vertellen wanneer je de hartjes hebt zien kloppen! Ik denk dat ze dat onwijs gaaf gaan vinden:)!

@ Sproet, wat fijn dat je een ander vk hebt gevonden waar het wel goed zit voor je gevoel. En wat goed dat je zowel een gesprek met de vk als gynaecoloog hebt! Dat zouden ze hier (regio Alkmaar) ook eens moeten gaan introduceren.

@MamaApril, wat een originele manier om het te vertellen! Ik ben heel benieuwd naar hun reactie, laat je het me weten:)?

@ Gebruiker 137234, van harte gefeliciteerd en welkom!

Met een uurtje weet ik of ik jullie (voorlopig) kan blijven vergezellen of dat ik jullie helaas ga verlaten. Ik hou jullie zeker op de hoogte!!

Terug
Bovenaan