Zwanger en uitgerekend in april 2016

Lou92 gefeliciteerd!

Ik zag dat er meer dames op 2 september hun echo hebben. Wat leuk! Ik ook! Het is zo spannend!

Nou.. ons plan om helemaal niks tegen onze vrienden te zeggen liep helemaal mis. Hahahah... 4 mensen van onze vrienden groep hadden iets Door doordat mijn schoonbroertje het iets te enthousiast tegen een vriend had verteld en ons uitgebreid wilde feliciteren met het leuke nieuws. Aiaiai. Uiteraard super lief. Maar mijn partner heeft toch nog maar eens voorzichtig uitgelegd dat we het graag nog niet wereldkundig wilde maken.

Deze 4 hebben we het later op de avond thuis dan toch maar verteld. De reacties waren overweldigend! Hartstikke leuk. En ze snapte dat ze het nog even stil moeten houden. Ooms en tantes weten nog van niks eveneens als nog vele anderen. En dat willen wij toch echt voorlopig nog zo houden. Oef. En wat was het lastig... en wat kan ik toch hartstikke slecht liegen.

Xx

Een erg grote club! 😄 even weer bijlezen.

gefeliciteerd Lou!

ik ga nu echt de dagen aftellen tot de echo. Wie heeft er nog meer vrijdag 4 september een echo?

Na 4 september mag ook iedereen t weten, ik ga t nog niet Facebook wereldkundig maken, maar dan gaan we wel naar m'n oma en bel ik naaste familie op. Vind t moeilijk om niets te zeggen.

ik heb t idee dat m'n borsten al groter worden en pijnlijker. Poeh dat al na 6 weken!

Een erg grote club! 😄 even weer bijlezen.

gefeliciteerd Lou!

ik ga nu echt de dagen aftellen tot de echo. Wie heeft er nog meer vrijdag 4 september een echo?

Na 4 september mag ook iedereen t weten, ik ga t nog niet Facebook wereldkundig maken, maar dan gaan we wel naar m'n oma en bel ik naaste familie op. Vind t moeilijk om niets te zeggen.

ik heb t idee dat m'n borsten al groter worden en pijnlijker. Poeh dat al na 6 weken!

Hoi allemaal! Wat fijn Lou, dat er een kloppend hartje te zien is!

En aan de dames die ieder toiletbezoekje weer opgelucht ademhalen: ik ben precies zo!

Afgelopen dagen heb ik echt keihard gewerkt. Het forum wel bijgelezen, maar geen tijd om te schrijven. Maar nu heb ik dan ook eindelijk vakantie! Ik werk meestal de hele zomer door, zodat collega's die aan schoolvakanties gebonden zijn weg kunnen. Eind-augustus, begin september is het dan mijn beurt. Heerlijk, nu 3 weken niks verstoppen en kunnen slapen en eten wanneer ik dat wil.

Ik heb het al aan best veel mensen verteld: de opa's en oma's, mijn broer en zus en een paar heel goede vriendinnen. Dat heeft ook een reden. Mijn vriend heeft ontstekingen in gewrichten (geen reuma) en dat werd vrij ernstig. Hij had daarom de keuze uit 2 soorten medicatie. Laten we zeggen A en B. A zou waarschijnlijk beter werken, maar tijdens het gebruik zou ik absoluut niet zwanger mogen worden, omdat er dan grote kans op afwijkingen is. Met B was dat probleem er niet. Vriendlief is begonnen met medicatie B, maar toen lazen we in de bijsluiter dan een vaak voorkomende bijwerking verminderde vruchtbaarheid was... Toen hebben we niet langer getwijfeld! Gelukkig was hij nog maar net begonnen met de medicijnen en was ik al ruim een half aar gestopt met hormonale anticonceptie (in eerste instantie gewoon voor mijn eigen lijf). We hebben toen besloten er voor te gaan en wonder boven wonder was het de eerste keer raak!

Wat een geluk! Maar ik vind het ook wel extra spannend. Het is een soort 'nu of nooit' en dat het dan in 1 keer helemaal goed zou gaan... Dat is toch bijna te mooi om waar te zijn.

Maar goed, veel mensen in onze omgeving wisten toch al van onze dilemma's, ik ben 31, over het proberen een kindje te krijgen. Dan is de stap om het te vertellen denk ik kleiner.

Donderdag hebben we de eerste echo, net als Anita. Ik vind het zo enorm spannend! Ik hoop zo dat alles goed is! Nog 4 nachtjes slapen...

Hier ff een zwaar dagje! Ben zoooo moe...Mijn lijf wil gewoon niet. Daarbij ook nog vaak misselijk en eet dan ook in kleine porties. Vandaag de badkamer gepoetst maar dat was nu echt zwaar. Normaal ben ik het behoorlijk Bezig bijtje maar vandaag meer op de bank gezeten dan wat anders. Mijn man en ik gaan vanavond met vrienden uit eten en onze kinderen slapen bij mijn zus. Die nam ze om 15.15 al mee omdat ze zelf nog weg wilde..  Of dat goed was. Hihi. Vandaag meer dan goed!!

Ik heb de bekkenfysio al gebeld en als ik me morgen nog zo voel dan bel ik mijn trainer dat ik niet meer kom voetballen. Zowel mijn bekken begin ik al te voelen als de vermoeidheid met twee kinderen een huishouden en een baan.

Sorry....even klagen:).

Verder neem ik alles met liefde want zie me buikje, onbegrijpelijk maar waar, al groeien!

Op naar 2 september...z'n zin in!!

Sorry dat ik niet alle namen onthou maar een kleine reactie voor de mensen die last hebben van misselijkheid. Wat je kan proberen is het volgende: In de ochtend een cracker of een banaan/appel (aan een appel ruiken werkt vaak al goed tegen misselijkheid omdat hij geuren ''neutraliseert''). Mocht je echt niets naar binnen krijgen dan wil een bouillon ook nog wel eens werken. Verder toch maar toegeven aan je behoeften. Ik heb met de eerste 4 weken lang (ja echt!) alleen maar van die frites chips gegeten, iets anders kwam er niet in. Mijn man werd er radeloos van haha. Hierna kon ik opeens weer normaal eten en heb toen geen chips meer aangeraakt.

Super leuk dat je af en toe nog komt meelezen en praten AnneMarie! Gaaf dat je in Oktober weer gaat beginnen! Wanneer heb je de eerste afspraak? Zal voor je duimen dat alles nu goed verloopt!

A-Lot lekker dat je nu vakantie hebt, ik ken het gevoel. Werk zelf ook altijd in de zomer door en moet nu nog een weekje. Kan ook niet wachten tot ik 3 weken lang niets hoef te doen:). Spannend hoor, er komen nu flink wat echo's na elkaar volgens mij?

x-irma-x klagen mag:). Het is ook heftig als je lichaam ineens niet meer wil doen wat jij wel wilt doen. Toch maar aan toegeven en een beetje rustig aan doen waar mogelijk. Leuk dat je buikje al begint te groeien! Nog een tijdje en dan gaan we de kleintjes in de buik voelen!!

Bij mij gaat alles verder zijn gangetje. Nog steeds last van bloeden maar ik maak me hier nu toch wat minder druk om. Ik heb nog geen last van misselijkheid maar ben alleen mijn bed niet uit te branden in de ochtend. Morgen maar even bellen om een afspraak met de vk te maken en een volgende echo in te plannen.

Zo het weekend erg druk geweest en heb gelijk een hoop bij te lezen! Wel fijn dat het over het algemeen goed nieuws is om te lezen.

Gefeliciteerd Lou! Wat een last zal er van je schouders gevallen zijn.

en wat komen jullie echo's allemaal dichtbij. Die van mij pas over 25 dagen.. Ja ik ben aan het aftellen 😁

van de week ga ik moeders voor moeders bellen.

Ik heb vrijdag m'n ouders en broertjes verteld dat ik weer zwanger ben. Kon het niet voor me houden en als je het de een vertelt, moet je het ook de ander laten weten natuurlijk. Gelukkig waren ze allemaal erg enthousiast. Nu nog wachten wat m'n schoonouders er van vinden. Die hadden de vorige keren ook wel iets negatiefs te melden, dus ik heb niet zo'n haast om het te vertellen...

ik ben gelukkig niet heel misselijk. De vorige zwangerschap was ik dat wel en had daarvoor een pilletje gekregen bij de apotheek. Dus misschien is dat een tip voor diegene die de misselijkheid niet meer kunnen volhouden.

De vermoeidheid ken ik wel. Had enorm veel zin om weer te gaan trainen, maar nu hoeft het niet meer zo heel erg van mij. Maar slapen lukt me ook niet goed. M'n borsten worden ook weer groter. En m'n buik is erg opgezet. Lijk wel 4 maanden ipv 4 weken 😒

Terug
Bovenaan