Zwanger en uitgerekend in april 2016

Wat een  verhaal  inderdaad  LimburgsLiesje.. weinig woorden voor natuurlijk  maar in ieder geval  veel sterkte!

Nieuwe dames welkom, het wordt wel lekker druk hier. Gezellige!

@gobbo-design : wij verwachten dus inderdaad een  tweeling rond 1 april.. op de eerste echo was dit al overduidelijk te zien. Op dat moment  was ik 8 weken en 3 dagen. Ik had het juist  totaal niet  verwacht. Morgen  ben ik al weer 10 weken maar ben nog geen halve kilo aangekomen. Wel merk ik dat mijn buikje al aan het groeien is en ook mijn borsten.

Als je maandag echo hebt dan weet je het.. nog even geduld  hebben dus. Maar wat duurt wachten soms zooooo vreselijk lang!

@<span style="line-height: 1.5;">Maayke0316
Idd wacht duurt vaak erg lang, gister had ik er nog niet zo veel last van, toen had mijn vriend nog vrij, maar sinds vandaag moet hij weer werken. En ben ik weer alleen thuis. al die gedachtes ook.</span>

ik had echo rond zes weken, en toen was er niet te zien dat het om een tweeling zou gaan, maar omdat het nog vroeg was, en klein kan alles nog verstoppertje spelen. Heb gewoon zon gevoel, maar kan het natuurlijk ok helemaal mis hebben.

Ik ben uitgerekend begin april mijn 2e kindje nu 26 jaar. Ben helaas wel net een opleiding begonnen voordat ik het wist. Iemand daar ervaring mee

Want Door de vermoeidheid loop ik nu een week achter en mijn docent (zelf ouder dan mij maar wil geen kinderen ) kan het begrip er niet zo voor opbrengen. Terwijl meiden uit me klas juist intressen tonen

Dag lieve mamma's to be!

Ook ik ben nieuw op dit forum en heb even de tijd genomen om al jullie verhalen te lezen.
Voor hen waarbij het helaas is misgegaan ik wens jullie heel veel sterkte maar ook kracht toe en ik wens jullie het allerbeste. Hopelijk lukt het een volgende keer wel

Voor hen die nu al een paar weken stralen en zwanger zijn van Harte Gefeliciteerd!! Hopelijk gaat alles voorspoedig bij jullie.

Ook ik heb enkele weken geleden ontdekt dat ik zwanger ben.
Uiteraard zijn we super blij met dit nieuws en kunnen we niet wachten op onze eerste echo die as dinsdag plaatsvind.

Wel voel ik me af en toe erg alleen, en heb daarom erg de behoefte om met andere mensen te praten over de zwangerschap, en om te horen hoe jullie zwangerschappen verlopen.

Ik ben 24 jaar en dit is mijn eerste zwangerschap.
Mijn partner en ik zijn bijna 5 jaar samen en zijn afgelopen mei getrouwd.
Ondanks dat we al 3 jaar verloofd waren en dus ook zeker van plan waren te gaan trouwen, zijn we nu voornamelijk getrouwd omdat het gemakkelijker zou zijn. Mijn man heeft namelijk vanaf juli dit jaar een baan gekregen op Curacao. Hiervoor hebben we twee jaar in Leeuwarden gewoond. Vanaf januari 2015 is ons leven daarom een beetje een wervelwind van dingen die op ons afkwamen. Beginnende met mijn man die een sollicitatieproces inging voor een baan op Curacao, om vervolgens te beslissen dat we misschien maar beter konden trouwen, om daarna vervolgens naar Curacao te verhuizen. Nu weten we sinds maart dat we naar Curacao zouden gaan, nu kun je je misschien wel voorstellen hoeveel er geregeld en gedaan moest worden in een zeer korte periode.

Toen we uiteindelijk op Curacao waren kwam ik er naar 3 weken achter dat ik zwanger ben. Dit voelt als het mooiste geschenk ever, maar tegelijkertijd maak ik me ook wel zorgen. De zorg is hier anders en mijn man heeft eigenlijk al vanaf het begin dat we hier zijn ontzettende heimwee wat er voor zorgt dat alles nog niet echt super verloopt.
Daarnaast gingen we er van uit dat ik hier ook wel een baan zou vinden in de horeca.... maar helaas loopt dat wat stroef, en straks als mn buikje gaat groeien wordt het helemaal een ramp.

Ik voel me daarom momenteel erg gëisoleerd omdat ik eigenlijk hele dagen alleen maar thuis zit. Hier op Curacao heb je voor alles ongeveer een auto nodig, en deze gebruikt mijn man om naar werk te gaan sochtends. Ik ken verder ook nog niemand en er is helaas ook geen familie waar ik echt op terug kan vallen. Mijn man doet wel zijn best, maar helaas begrijpt hij toch een hoop ook niet en daardoor raak ik alleen maar weer gefrustreerd.

Ik hoop dat door middel van het lezen van al jullie ervaringen en mijn eigen ervaringen ik een beetje makkelijker mijn dag door kom.

Liefs en Groetjes

Daantje

Hallo allemaal,

Ik ben aantal dagen stil geweest. Wat was ik beroerd en heb hele dagen overgegeven. Heb me niet de eerste werkweek ziek willen melden. Heb gelukkig nu medicatie en die helpt geef nu nog maar 1 of 2x over.

Welkom nieuwe mama's! En Liesje wat een verhaal ik heb met je te doen...

Wij hebben het vrienden en familie verteld, erg leuk om te doen!

Klachten behalve misselijkheid en gevoelige borsten heb ik niet. Maar de misselijkheid is wel genoeg,haha.

Groetjes, Anita

eindelijk iets tastbaars 😄 we hebben gister het hartje horen kloppen. Zo bijzonder, en kan ik gaan genieten, en aan t idee wennen! Iedereen in m'n omgeving gister laten weten dat we ruim 7 weken zwanger zijn. Dinsdag een intake bij de verloskundige en 21 september de tweede echo!

Wij hebben ook het hartje gezien en gehoord afgelopen donderdag met een uitwendige echo. Nu 7 weken en 5 dagen en volgende afspraak is over vier weken. Ik zie dat veel van jullie het al vertelt hebben.
Wij vinden het nog een beetje eng, eerste zwangerschap en ben zo onzeker dat het toch nog fout gaat!
Nog even 4 weken wachten..

@Daantje, ik snap heel goed wat je bedoelt! Wij wonen net 4 weken in Uzbeksitan voor werk en kwamen er de eerste dag hier achter dat ik zwanger ben. Raar om dan zonder familie en vrienden en vriendinnen te zijn! Ga je terug naar NL voor de bevalling of niet?

Vind het ook heel erg zwaar om in het buitenland te zitten op dit moment.  Hoop dat we iets aan elkaar hebben!

Ik ben vandaag precies 10 weken (tenminste daar gaan we nu van uit)
Ik lees veel verhalen over echo's die al veel eerder zijn... zijn wij nu gewoon laat of ligt dat aan andere zaken? Dinsdag hopen wij de eerste beelden van ons wondertje te mogen bekijken. Ik had me al wel wat ingelezen over hoe bepaalde dingen in Nederland werken, maar hier is het weer een beetje anders. Onze eerste afspraak met de vk hebben we al wel gehad, maar de echo moeten we laten doen bij de kraamkliniek.... hier moet je tevens ook bevallen.....

@ MelsyJo, we zitten inderdaad in hetzelfde schuitje... ik vind het inderdaad erg lastig zo zonder familie of vrienden. Heb erg behoefte aan mensen om mij heen maar helaas is dat op het moment even niet het geval... Voor hoelang blijven jullie in Uzbeksitan? mijn man heeft een contract getekend voor 3 jaar, dus wij zitten hier voorlopig nog wel even.
Ook is het de bedoeling dat ik gewoon hier ga bevallen...wat ik ook erg spannend vind, en tegelijkertijd moeilijk, omdat wederom na de geboorte er weinig mensen zullen zijn. Ga jij wel terug naar Nederland om te bevallen? Hoe is de zorg bij jullie? en is het daar ook zo ontzettend warm en droog?

Terug
Bovenaan