Zwanger en uitgerekend in april 2016

Hallo Dames!

Ik ben Bertine, 33 jaar en weet sinds mijn verjaardag, 14 augustus, dat ik zwanger ben. Ik ben 24 april 2016 uitgerekend. Het word ons eerste kindje. 22 september a.s. hebben we de eerste echo met 9 weken. Dat duurt nog 2 weken en ben zo zenuwachtig en benieuwd! Hoop dat alles goed is. Ik heb niet heel veel klachten. Mijn borsten zijn, vooral 's nachts, erg gevoelig en heb vaak erge honger waardoor ik wat misselijk ben soms. Het zou het het liefst van de daken willen schreeuwen, maar we moeten nog even stil houden. Wat erg moeilijk is.

lieve meiden,

bedankt voor jullie lieve woorden! Het blijft een mysterieus iets, ons lichaam. We zijn weer een week verder..Het hcg is nu eindelijk aan het dalen, maar ze waren er nog niet van overtuigd dat die vlekjes 't waren'.. Erg heeft weer een aantal keer overleg plaats gevonden met alle gynaecologen  (ben ondertussen beetje studie-object daar ze dit nog niet meegemaakt hadden) en vanochtend moesten we weer terug. Ditmaal de mededeling dat ze besloten hadden om baarmoederweefsel op te sturen naar t lab..dat moest wel nu verkregen worden,waarna een zeer pijnlijk  (normaliter kan ik wel wat hebben ) inwendige ingreep volgde, waarbij ze met eendebek,schaartje en schrapertje weefsel weg hebben gehaald. ...pfff... voel me ondertussen een beetje zo'n crashtest dummy,maar goed. .we wachten vrijdag weer af!

Sorry voor dit negatievere berichtje, maar wilde jullie op de hoogte houden..

Hoop dat jullie allemaal mooie echo's hebben en kunnen genieten van dat wondertje!

liefs liesje

Welkom en gefeliciteerd voor alle nieuwkomers! Leuk om te horen dat er nog steeds zoveel dames bij de groep komen!

Wat fijn dat je ons op de hoogte houdt liesje! We leven allemaal enorm met je mee! Ik vind het wel heel bijzonder dat je aan deze onderzoeken meedoet. Het zal voor jou vast vreselijk zijn maar wellicht help je er in de toekomst nog andere vrouwen mee! Heb je mensen om hier over te praten? Zodat je het misschien een klein beetje een plekje kan geven?

Tijdens mijn zwangerschap studeerde ik ook nog. Dit was een versnelde opleiding van 2.5 jaar ipv 4. Ik ben tot en met 20 december doorgegaan (23 december bevallen) en ben op 1 april weer van start gegaan. Ik heb toen 4 maanden gekregen om alles af te krijgen en uiteindelijk mocht ik hier nog een maand extra bij krijgen. Het is me gelukt en ik ben afgestudeerd maar het heeft wel heel wat stress opgeleverd voor mij en mijn dochten en man. Ik zou in overleg met je opleiding kijken of je de studie kan "bevriezen" en een half jaar na de bevalling kijken of je de boel weer op kan pakken. Het is aan je opleiding om te bepalen hoe veel ruimte zij hiervoor beschikbaar stellen/hoe flexibel ze zijn.

Zo wij zijn eventjes lekker op vakantie in Griekenland! Was ik onwijs aan toe! Lig nu 4 dagen heerlijk in de zon en heb gelukkig geen kwaaltjes meer. Ben zelfs gestopt met bloeden!! Gaan nu lekker uit eten en denk dat ik hier lekker tot de bevalling blijf haha. Ontspannen is echt een must merk ik maar weer:)

Goedemorgen allemaal en welkom nieuwe mama's :)

Liesje wat heftig wat je allemaal doormaakt nu, ik wens je heel veel sterkte en kracht bij dit alles!

Wij hadden afgelopen maandag onze eerste echo en wat vond ik het spannend zeg! Nooit verwacht dat ik daar zo zenuwachtig voor zou zijn. Maar we hebben een kloppend hartje gezien, wat voelt dat goed! Ik ben wel behoorlijk terug gezet, ik dacht dat ik 7 wk en 6 dg was, maar de gynaecologe denkt tussen de 6-7 wk(!!) nog maar. De vraag is nu of het nog wel een april baby gaat worden haha. Volgende week vrijdag hebben we een afspraak voor de tweede echo en dan krijgen we daar dus ook meer duidelijkheid over.

Ik heb gelukkig nog steeds weinig tot geen last van 'kwaaltjes', m'n borsten zijn al wel gegroeid maar dat noem ik zeker geen kwaaltje maar een mooie bijkomstigheid haha.

@gobbo design: hoe was de echo, is het idd een tweeling?

@mama's in het buitenland: wat jammer dat het delen van jullie nieuws beperkt is door de afstand. Zijn er wellicht andere 'expat vrouwen' om mee in contact te komen? In Curaçao zijn ze er wel, maar wellicht moeilijk om mee in contact te komen? En hoe is dat voor Uzbekistan?

Liefs,

Bon

Hoi allemaal,

Gefeliciteerd zwangere vrouwen die zich hebben toegevoegd aan deze groep.

Ik heb een vraag: sinds vandaag heb ik last van mijn onderbuik (in het midden). Ik vind het lastig om te omschrijven, maar het is een drukkend en zeurend gevoel, geen steken en alleen centraal onderin mijn buik.

Misschien hoort dit er allemaal bij, ik hoop dat het mijn baarmoeder is die groeit, maar toch maak ik me dan een beetje zorgen. Ik heb tot nu toe geen bloedverlies en dat is altijd een goed teken. Omdat ik in mei een miskraam heb gehad ben ik gewoon onzeker.. Ik ben nu 9 weken en 4 dagen zwanger. Herkennen meer mensen dit en wat helpt er bij jullie? Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen.

Groetjes

Hallo Allemaal,
7 September echo gehad, en alles was goed.
Het is heen heel mooi kindje met een sterk hartje. Ook was het al erg aan het bewegen in mijn buik. Exacte meting hebben ze dus ook niet kunnen maken, maar het zal niet veel schelen.

Ons kindje is momenteel 28,8 mm lang. dat zou betekenen dat ik Morgen 10 weken zwanger ben. en ik ben uitgerekend op 7 april 2016.

Voor mijn vriend was dit een erg mooi moment, het begon allemaal tot hem door te dringen, hij zij ik heb zo thuis een borrel nodig, haha.
Hebben we ook gedaan, ik een 0,0 radler en mijn vriend een heerlijk biertje, heerlijk nagenietend op de bank na de echo foto gekeken

Volgende week bloedprikken en 27 september volgende echo voor de combinatie test, en dan 6 oktober weer een controle echo.

Hallo mama's

Wie kan mijn ongerustheid misschien weg nemen? Zojuist maakte mijn partner een nogal plotselinge beweging waarvan onze poes zo erg schrok, dat ze volop op mijn buik sprong! Auw zeg.

Zou het erg veel kwaad kunnen? Uiteraard schrok ik mij ook dood. Ben op mijn werk uitermate voorzichtig met mijn buik omdat er ook wel eens agressie voor komt. Maar dat de poes uit een schrikbeweging op mijn buik zou kunne  belanden stond ik niet bij stil. Ik ben nu ruim 9 weken en moet nog 2 weekjes tot de volgende echo.

Xx

Hoi Lynnkenuts,

Logisch dat je ervan schrikt. Je verwacht het niet en je wilt je kindje graag beschermen.

Onthoud alleen: je kindje zit goed beschermd / 'vast' in je buik en kan echt niet zomaar 'los gaan'. Dat heeft de vk in ieder geval tegen mij gezegd. Ook als je leest op internet dan zie je dat er heel wat zou moeten gebeuren, voordat dat plaatsvindt. Als je ook kan vrijen, bukken e.d. dan zal dit niet ineens een heel andere uitwerking hebben.

Vertrouw op je lichaam en maak je niet teveel zorgen.

Groetjes

Terug
Bovenaan