Zwanger en uitgerekend in april 2016

Hallo Lynnkenuts,

Ik zou me geen zorgen maken, ik ben vandaag  1o weken zwanger.
En wij hebben ook 2 katten in huis. Snachts slapen ze bij ons, en slaapt er altijd 1 steenvast op/tegen mijn buik sinds ik zwanger ben. Ze willen snachts nog wel eens een stoei moment krijgen, waarbij de ene de andere van mijn buik jaagt, ook dit is soms gevoelig, maar niet schadelijk. Tevens zit je kindje met 9 weken nog achter je schaambot. rond de 10 a 11 weken komt het daar ietsje achter vandaan.

Hoi lynnkeneuts, nee dat kan echt helemaal geen kwaad. Er moet echt heel wat gebeuren wil het daarom fout gaan. Je baby heeft nog zeeën van ruimte in de baarmoeder en zit nog achter je schaambeen. Dus niet in je buik zeg maar. Zelfs al zou je vallen en recht op een paaltje terecht komen met je buik dan kan er nog niks gebeuren.

Ik heb dit meerde keren en aan diversedokters/verloskundige gevraagd en gaven alleen hetzelfde antwoord iig voor de eerste 12 weken bij de eerste....iets korten bij de tweede etc

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb op mijn gemak alle verhalen gelezen. Voor allen waarbij het helaas is mis gegaan, ik wens jullie veel sterkte toe!

Op dit moment weten alleen mijn vriend en de vk dat ik zwanger ben, we gaan het onze familie en vrienden en werk vertellen nadat we onze eerste echo hebben gehad. Dat zal zijn op 17 september, vandaar dat ik nog even niet onder mijn eigen naam op dit forum schrijf.. Toevallig zijn er op mijn werk nog een paar meiden in verwachting en zitten voor hetzelfde geldt ook in dit of op dit forum. ;)

De afgelopen 3 weken heb ik vakantie gehad, lekker even 10 dagen naar de zon geweest, al heb ik wel 2 dagen op de hotelkamer gelegen, omdat ik gewoon te moe was om 10 meter naar het strand te lopen.. Herkennen jullie deze moeheid ook? Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik vanaf volgende week weer aan het werk ben. Voor mijn vakantie had ik er niet zoveel last van, maar ik blijf nu gewoon moe.. Gelukkig heb ik een kantoorbaan, dus veel zitten, maar helaas kan ik tijdens mijn werk weinig rusten. ( behalve in de pauzes ) Hoe gaan jullie hier mee om?

Groetjes,

Keetje

@irma, gobo design en enjoy zwangerschap: Dank voor de snelle reactie.

Het is mijn eerste zwangerschap en misschien ben ik daardoor wat sneller onzeker in onverwachte situaties.

Vandaag is moeders voor moeders geweest. Dus ik ben begonnen met sparen 😊

Verder heb ik al de eerste kaartjes in de brievenbus mogen ontvangen. Wat is dat toch leuk en kan ik daar ontzettend van genieten!

Zelfs de eerste cadeautjes zijn al een feit. Dat bevestigd maar weer eens wat voor lieve mensen we om ons heen hebben. Zo lief!

Het is nog niet wereld kundig! Slechts een select intiem groepje weet van onze zwangerschap. Als de termijn echo in orde is 24 september, mag iedereen het weten.

Xx

Weer even een update vanuit Azie.
Het gaat hier inmiddels een klein beetje beter. Vakantie is nu alweer twee weken over en ik merk dat aan het werk zijn loodzwaar is maar wel echt beter is. Ik ben lekker druk de hele dag en dan heb ik weinig tijd om stil te staan bij hoe ik me voel.
Ben echt minder misselijk dan afgelopen 3 weken. Wel 5kg afgevallen, maar dit schijnt niet erg te zijn. Ik leef echt alleen op droge crackers en water.
Meerdere dames zo afgevallen?

We mogen over 3 weken weer voor een echo.
@Bonster, wat betreft expats.. die zijn hier erg limiet.
Gelukkig wel twee collegae die alletwee kleintjes hebben dus dat zijn mensen die mij goed begrijpen.

Ik ga bevallen in Nederland, en vertrek als ik 28 weken ben (ivm vliegen) je kunt later vliegen maar ik wil het risico niet lopen dat ik niet fit for flying ben. En dan zou ik hier moeten bevallen (gruwel).
Wel lastig, want mijn man moet hier blijven en komt tussendoor wel 1 keer naar Nederland en dan pas met de bevalling. Daar wil ik alleen nog niet aan denken want wanneer moet hij dan precies vliegen en bij mij zijn, zal hij wel op tijd zijn etc etc.
Zorgen waar ik nu nog even niet aan wil denken.

Ooh en hebben jullie trouwens ook last van NUL KOMMA NUL Libodo?
Ben dit niet gewend van mezelf..

@Limburgse Liesje, leef met je mee. Jeetje wat moet dit allemaal lastig zijn! Weten ze inmiddels al wat meer van het weefsel onderzoek?

Succes met de vermoeidheid zwangere dames, ik heb het gevoel dat mijn leven 1 grote lange dag is, nachtjes slapen helpen totaal niet om weer fris te voelen!

Liefs Melsy

Goedemorgen dames,
Vandaag voel ik me super super vreemd, en heb al vele van deze dagen gehad en denk dat er nog vele dagen zullen komen. Toch voel ik de drang om even op dit forum te schrijven.

Afgelopen nacht geen oog dicht gedaan kan echt mijn draai niet vinden, super veel last van mijn onder buik, geen pijn om me zorgen over te maken. Dit hoort er gewoon bij, word er alleen erg verdrietig van als ik niet kan slapen en er om de 20 minuten uit moet om te plassen.

Wat ik in de eerste weken ook heel erg heb gehad is last van mijn Borsten. Ik ben in een paar weken tijd van Cup C aan Cub E gegaan. En nu heb ik weer super veel last, kan ze echt niet aan raken en als ik op mijn zij lig dan kloppen ze als een gek. Hoop niet dat ze veel groter gaan worden. Want dan moet ik weer nieuwe zwangerschaps bhs kopen. Heb er in middels 2 van de prenatal.

Daarbij komt ook nog en ik hoop niet dat dit onderwerp hier taboe is want ik ben er erg open over. Ik heb de laatste dagen de hele dag zin in SEX. Tot grote ergenis van mijn vriend want die vind het veel ste veel. Sla daarom zelf af en toe maar es een slag om me van dat gevoel af te helpen.

Mijn vraag aan jullie aangezien het hier best wel rustig is. en er wel wat meer activiteit mag komen van mij omdat ik het super leuk vind om jullie verhalen te lezen.

HOE ERVAREN JULLIE AL DEZE DINGEN. ben gewoon erg benieuwd.
fijne zondag allemaal en als jullie je verhaal willen delen. Veel plezier met schrijven.

Hier gaat het gelukkig weer iets beter! Ben niet meer heel de dag misselijk en voel me weer wat meer mens!

Mijn bekken beginnen wel nu al op te spelen dus op feestjes etc moet ik echt optijd gaan zitten, wandelen of zelfs liggen. Erg vervelend  en zeker met twee kleine kindjes rondlopen!

Inmiddels heb ik al sinds twee dagen zwangerschapsbroek aan. Ik ben behoorlijk smal en lang en is mijn derde kindje dus voor mijn omgeving is het al erg duidelijk dat ik zwanger ben! Stiekem wel leuk maar erg wennen zo snel! Borsten groeien wel iets maar niet echt veel last van, 2 jaar terug een borstvergroting gehad dus hoop ook dat het niet te veel wordt ook niet na de bevalling door stuwing want anders gaat het straks weer zo hangen!

Wat betreft sex, op een minimaal pitje! Ik ben in de avond zo moe en als ik wel zin heb dan zijn de kinderen gewoon wakker en als zij in bed liggen ben ik blij dat het avond is. Maar hopelijk wordt dat steeds beter!

hallo allemaal,

vanochtend om 03:07uur hield ik het niet meer. Na een negatieve test afgelopen donderdag vanochtend / vannacht weer getest en jawel hoor: ZWANGER.

mijn vriend en ik zijn pas 3 weken bezig en dit was dus onze eerste poging. Ik had nooit verwacht dat die gelijk raak zou zijn, maar we zijn er uiteraard super blij mee.

De afgelopen weken had ik een soort zenuwachtig /beetje misselijk gevoel. Nu begin ik ook vermoeidheid te merken. Moest gister en vandaag zitten halverwege de 5km wandeling met de honden. Nog steeds met vlagen wat misselijk, dat komt en gaat met de uren, heb daar nog geen logica in gevonden.

O ja eigenlijk ben ik half mei uitgerekend en niet in april.

Terug
Bovenaan