Zwanger en uitgerekend in april 2016

Nieuwe mama's welkom!

@gobo design: ook ik ben van een collega naar een e cup gegaan in slechts enkele weken. Maar hier os het juist andersom. Mij libido is ver te zoeken terwijl mijn vriend juist wel graag intiem met mij wil zijn.

Mijn borsten zijn verder zo pijnlijk dat ze op hoogspanning staan. Hij mag er, bij wijze van, nog niet eens naar wijzen! De zwangerschap bh van de prenatal dus ook aangeschaft. Wat een opluchting!

Ik hoop dan ook vurig dat ik snel mijn libido weer terug krijg!

Gelukkig is hij heel erg lief en begrip vol. En zijn we creatief om zijn behoeftes anders te bevredigen.

Verder heb ik het idee dat ik nu toch wel een buikje krijg. Ik draag nu het liefst mijn joggingbroek.  Maargoed. Die kan ik niet aan met werken. Mijn spijkerbroeken gaan nog, zolang ik niet lang hoef te zitten.

En wat ik ook super vervelend vind is dat ik smorgens al heel vroeg mijn bed dus uit moet om te plassen. Ik wordt er gewoon echt wakker van.

Xx

Hi allemaal,

Het is inderdaad erg leuk ieders ervaring te lezen, maar het maakt me soms ook juist erg onzeker. Gisteren had ik echt even zo'n momentje. Had ik tot vorige week af en toe wat krampjes, nu voel ik het bijna helemaal niet meer. En verder heb ik ook echt geen noemenswaardige dingen. Mijn borsten doen geen zeer, alles smaakt me nog, ik ben niet misselijk en veel plassen moest ik altijd al dus valt me ook niet op. En hierdoor ging ik me zorgen maken of alles wel goed zit. Alsof je een soort van zekerheid ontleent aan je zwanger zijn als je last heb van bepaalde dingen. En nu ik vorige week bij de echo ook 1-2 weken ben teruggezet, heb ik ook het gevoel dat ik alleen maar in de 'gevaren zone' blijf zitten, die 12 weken lijkt maar niet op te schieten. Inmiddels ben ik gelukkig wel gerustgesteld en kan ik alleen maar hopen dat ik op deze manier mijn zwangerschap door kom.

Wat betreft libido, die is er wel maar moet in de avond wel door mijn lief aangewakkerd worden. 's avonds ben ik echt wel moe (maar door mijn ziekte van vorig jaar was ik dat al) en heb ik eigenlijk geen puf meer. 's ochtends daarentegen...... hahahaha.

@Melsey, lijkt me best stressvol voor je als je je moet afvragen of je man straks wel op tijd bij de bevalling kan zijn.

Ik kijk echt heel erg uit naar de tweede echo, komende vrijdag. Wat duurt dat wachten allemaal lang zeg. Als een vriendin zwanger is dan lijken de weken te vliegen maar nu het bij mijzelf is, is het een heel ander verhaal.

Slaap lekker allemaal!

Hoi Bonster,

Ieder mens is verschillend. Zo heeft de 1 overal last van waar je maar last van kan hebben en zo heeft de ander bijna niets tot helemaal niets. Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen over jou en jouw kindje.. Ik hoop dat je er lekker van kan genieten en straks ben je vast super blij dat jij al die klachten niet heb ☺️ veel vrouwen zullen jaloers op je zijn haha.

Hoezo heb je a.s vrijdag alweer een 2e echo? Dat is nog niet de termijn echo toch? Even nieuwsgierig. Ik heb namelijk 26-8 mijn eerst echo gehad en was toen 7 weken en 4 dagen zwanger en heb 22-9 mijn termijn echo pas.. Wou dat ik het ook al eerder had, ben zo benieuwd om hem/haar weer te zien! Kan niet wachten.

En alle dames: willen jullie weten wat het wordt? Waarom wel en waarom niet? Hebben jullie een idee wat jullie krijgen?

Ik heb werkelijk geen idee waarom, maar heb het gevoel dat ik een jongetje krijg.. Ik weet al een hele mooie meisjes naam, nog geen jongens naam.. Ik heb overigens geen voorkeur, maar mijn gevoel zegt dus dat ik een jongetje krijg. Hebben jullie dat ook?

Hi Enjoy,

Je hebt natuurlijk ook helemaal gelijk, ik maak mezelf ongerust terwijl dat onzin is. Komt ook een beetje omdat je jezelf gaat vergelijken met de andere mama's en hun verhalen. Gewoon van genieten :)

Ik weet eerlijk gezegd niet precies waarom ik al zo snel een 2e echo heb. Ik dacht 'gewoon' om te kunnen bepalen hoe ver ik nou precies ben. Of wellicht omdat het in het zkh bij de gynaecologe is? Ze wilde me sowieso een paar keer zien voor ze me doorstuurt naar de vk. Ik ga er wel vanuit dat er geen medische redenen blijken te zijn waardoor ik onder controle bij de gynaecologe moet blijven. Ik vind 2 weken al lang duren, dan is 4 weken wachten helemaal lang! Spannend he, zo bijzonder :)

Wij willen straks graag weten wat het is, we vinden het gewoon heel leuk om te weten en anderzijds praktisch qua spullen die je koopt. zelf heb ik een sterk gevoel dat het een meisje is. Ook onverklaarbaar waarom. En we hebben ook al een mooie naam, die hadden we al voor ik zwanger was haha. Ik vind jongens namen op de een of andere manier heel moeilijk. Hoe is dat bij jullie? Mijn ouders willen het geslacht trouwens absoluut niet weten, dus dat wordt nog wat om dan niet je mond voorbij te praten. Wij zullen het verder ook gewoon in onze omgeving vertellen. Maar goed, dat duurt nog wel even voor we dat kunnen zien!

Hoi allemaal,

Weer terug van weggeweest. We zijn 2 weken naar IJsland geweest, heerlijk. Heb ondertussen alle verhalen bijgelezen.

Aan de nieuwe mama's: welkom!

Aan LimburgsLiesje: Jeetje wat een verhaal! Fijn dat je ons hier op de hoogte houdt. Het lijkt me raar om nu ineens ook een soort studie-object te zijn, terwijl het voor jezelf al heel lastig is. Hou vol! En hopelijk breken er snel betere tijden aan.

Aan de dames in het buitenland: Lijkt me ook lastig hoor, zo ver weg van je familie. Ik heb ook een zwanger vriendinnetje in het buitenland. Zij heeft het best snel aan ons verteld en heeft daar geen spijt van gehad. Zo konden we er toch voor haar zijn, al was het op afstand, met berichtjes, kaartjes en kleine cadeautjes.

Zelf heb ik gisteren de termijnecho gehad en ik ben toen op precies 11 weken gezet. Dat betekent dat ik 4 april ben uitgerekend, 2 dagen eerder dan ik zelf dacht. Wat was die termijnecho mooi! Echt een kindje al! Zo anders dan die vlek van een paar weken terug! En zo beweeglijk! Hij/zij was echt lekker aan het springen "poing, poing". Fantastisch om te zien.

Heb het daarna ook maar op mijn werk verteld en aan nog een aantal vriendinnen. Het is nog wel geen 12 weken, maar na 2 mooie echo's zit het volgens mij wel goed. En mocht het niet goed gaan, dan zou ik er nu ook zo kapot van zijn dan ik dat toch ook niet voor mezelf kan houden.

Straks ga ik bloed laten prikken voor de combinatietest en dan volgende week de nekplooi-meting. Als het goed is hebben we dan vrij snel uitslag. Ik vind het heel spannend, die combinatietest. Ik las dat hier ook wat dames erover twijfelen. Ik denk dat je die beslissing echt alleen zelf kunt maken. Wij hebben besloten om wel de test te doen. Mijn partner en ik hebben allebei een biologisch/medische achtergrond, dat helpt misschien in de keuze. Mocht de uitslag nou niet zijn wat we hopen, dan kunnen we daar hopelijk goed over praten. En wat je dan vervolgens doet, tja... Ook dat is een keuze die iedereen alleen voor zichzelf kan maken en alleen op het moment dat je ervoor staat.

Zo, nu weer wat luchtigers: het libido! Dat was bij mij al nooit zo fantastisch eerlijk gezegd en nu is het helemaal niks. Tja, jammer maar helaas. Het kan erbij horen. Het wordt vast vanzelf weer beter! Verder is de ergste vermoeidheid er nu wel af. Niet meer dat verschrikkelijk lamlendige van 3 weken terug. Helaas ben ik op vakantie wel 4 kilo afgevallen. Dat is niet de bedoeling! Ik heb ook genoeg taartjes gegeten daar hoor! Maar volgens de verloskundige kan het niet echt kwaad. Het is niet verstandig om te gaan lijnen als je zwanger bent, maar dat heb ik ook echt niet gedaan. Het komt waarschijnlijk gewoon van meer wandelen, meer buiten zijn en dat die zwangerschap sowieso energie kost. Het zit er waarschijnlijk snel genoeg weer aan! Ondanks die 4 kilo minder gaan mijn broeken niet meer dicht, haha. Dit weekend toch maar eens wat positiebroeken kopen. Die acrobaat in mijn buik moet natuurlijk wel lekker de ruimte krijgen!

Hee,

Leuke nieuwe verhalen. Blij dat iemand anders ook geen libido heeft (ben ik dus niet gek geworden).
Ik ben inmiddels 7 kg afgevallen. Bij mij is het probleem niet dat ik overgeef maar  gewoon dat ik echt kots en kots misselijk wordt van eten en vooral geuren. Ik leef dus echt op fruit, een klein yoghurtje en droge crackers.
Begin me wel een beetje zorgen te maken hierover. Het afvallen gaat wel erg snel, en had een normaal gezond bmi dus er kan echt niet veel meer af.

Wij hebben over 2 weken de termijn echo en dan gaan ze ook voor de combinatie test en de nekplooi. Weet eigenlijk niet precies hoe het allemaal werkt. Maar hier is het standaard dus wij gaan er maar gewoon in mee.

Ik heb nu wel het gevoel dat het goed zal blijven gaan maar wij vertellen het toch nog niet. Hebben jullie dit ook? Wanneer vertellen jullie het?
Er blijft toch altijd diep in me die angst dat het (nu ik 9 weken ben) het toch nog fout kan gaan.

Hebben jullie trouwens ook last van mega rare dromen? Het kan dat het komt omdat ik net in een nieuw land woon met nieuwe indrukken enzo maar het begon eigenlijk al toen we nog in het vorige land waren.
Bizar, maak de raarste dingen mee in mijn dromen.

En willen jullie over een tijd weten of het een jongen of een meisje wordt?
En mijn borsten, jeeeeemig. Wanneer houdt dat op joh! Kan niet eens meer op mijn buik slapen.

Hahha, ik hou weer op. Vind het wel leuk dat het hier iets drukker is nu.

Liefs

Hey MelsyJo,

Nee je bent zeker niet gek! Toen ik zat te wachten op de echo las ik in een blaadje dat het heel normaal is dat je libido verandert. En dat kan dus 2 kanten op ;) Meestal wordt het na de eerste drie maanden weer 'normaler'.

Rare dromen had ik altijd al, dus daar merk ik geen verschil in, haha. Ik maak altijd al van alles mee. Maar voel je vrij om ze hier te delen als je dat wilt, kan hilarisch zijn. En maak je er vooral niet druk om.

En wat het afvallen betreft: volgens mij verloskundige kon dat niet veel kwaad. Het is beter om niet af te vallen, omdat in je vet afvalstoffen liggen opgeslagen en die komen vrij als je afvalt. Ik hoop dat je snel niet meer zo misselijk bent. Kun je anders niet proberen om volle yoghurt of kwark te eten? Daar zit in elk geval wat meer vet in. En misschien een toefje slagroom op je fruit? Wat bij mij werkt als ik geen zin heb in avond-eten is tomatensoep. En als je daar dan weer wat crème fraiche in doet... Frisse smaken bevallen me beter dan aardappelen, groente, vlees (bah). Dus iets van rijst met tomatensaus? Oh, en gember! Dat helpt tegen misselijkheid! Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik hoop dat je na je termijnecho wat zekerder bent. Ik voel me nu in elk geval echt zwanger, na dat bewegende beeld! Hier is de combinatietest apart (zelf betalen), dus die is volgende week. Hoewel het spannend is kijk ik wel uit naar weer een echo!

Ik wil zeker weten wat het wordt! En ik ga dat ook aan de omgeving vertellen. Bijna iedereen denkt dat ik een meisje krijg. Ben benieuwd.

Die borsten, praat me er niet van. Hoewel ze nu minder pijnlijk zijn, blijven ze lekker groeien. Ik kom van een B/kleine C. Heb vanmiddag weer een nieuwe BH gekocht, cup E! Hallo zeg!

Heb vandaag ook de eerste positiekleding gekocht. Dat vond ik wel heeeeel spannend. Bijna alsof het 'nog niet mag'. Kent iemand dat gevoel? Dat je denkt 'straks lacht de verkoopster me uit'. De broeken vond ik vreselijk. Of het waren skinny-jeans, hou ik niet van (dikke kuiten), of van die zakken. Bah. Heb dus uiteindelijk 2 rokjes gekocht en mama-panty's. Ik draag altijd meer rokjes en jurkjes dan broeken, omdat broeken me normaal ook al niet goed zitten. Iemand nog tips?

Ik heb 9 oktober combinatie test en termijn echo. Ben erg benieuwd! Spannend.
<p style="text-align: left;">Bij ons weet iedereen nu dat ik zwanger ben. Erg fijn! En gaat het toch mis....dan is het ook geen geheim. Vandaag vroegen twee cliënten op mijn groep of ik zwanger was. Ik heb het nu ontkend maar daar zal ik niet lang omheen kunnen. Ze hebben een verstandelijke beperking maar zijn niet stom! Z'n lieve dames en ze vroegen nog.....als het wel zo is zou je het ons wel vertellen hé?! Hihi.... Ja dat zal ik dat wel EEN keer vertellen. Oeps.</p>
<p style="text-align: left;">En een oud collega zag ik in de gang en die vroeg meteen of ik zwanger was. Toch blijkbaar wel duidelijk! Me buik is ook erg gegroeid, het is natuurlijk de derde, ben slank, sport altijd veel maar mijn buik is ook erg opgezet!</p>
<p style="text-align: left;">Wij willen niet weten wat het wordt! Wij hebben twee geweldige kinderen, jongen en een meisje. Maakt mij niet uit wat of wie ons gezin komt verrijken! En ja is wel handiger maar spullen zijn zo gekocht.  1 min puntje, de baby komt op de kamer van onze zoon, die gaat naar zolder, en er zit een stoer behang op. Maar nu besloten om het behang te gaan verwisselen als het een meisje is. Is het een jongen dan hebben we nog een mooi en stoer behang. Voor een behang hoef ik het niet te weten. Wij hebben beide gedaan.....bij mijn dochter wisten wij het niet. Super spannend en heel erg leuk/bijzonder!  Bij onze zoon wisten wij het wel. Ook erg leuk hoor! Maar voorkeur gaat toch uit naar de grote verrassing!</p>
<p style="text-align: left;">Erg lastig als je ouders herziet willen weten en de rest wel. Sorry maar is het dan niet pech voor hun? Misschien met een leuke taart met gekleurde vulling vertellen? Is leuker dan dat ze er per ongeluk toch achterkomen. Is erg moeilijk je mond te houden als je er zelf niet voor kiest denk ik??</p>

Terug
Bovenaan