Zwanger en uitgerekend in april 2016

Dag mamma's

Hier ook een berichtje uit Curacao.
Vorige week hadden wij onze termijn echo en hebben wij ons wondertje gezien. Wat was dat bijzonder! Alles was gelukkig goed en ik ben was inderdaad precies het aantal weken, dat van te voren gedacht was.
Nu ben ik 11 weken en 2 dagen en volgende week hebben we weer een afspraak met de verloskundige.

Het gaat gelukkig al een stukje beter, eerst was ik erg moe en lamlendig hele dagen en dat is gelukkig nu zo goed als weg. Al hoewel ik me soms nog wel erg lamlendig voel. Ik was van plan om een baan te vinden, maar hoe verder ik ben hoe moeilijker dit wordt. Ik ben me helaas maar alvast aan het voorbereiden dat ik voorlopig geen werk zal hebben.
Aan de ene kant kan ik me nu natuurlijk goed voorbereiden, maar aan de andere kant betekend dit dat ik een hele dag thuis zit, en ook niet zo veel kan doen. Normaliter zou ik dan langs familie of vrienden gaan, maar die heb ik hier helaas niet dus blijf ik helaas wat geisoleerd. Ik hoop dat ik straks aan een zwangerschapscurses mee kan doen, om zo toch nog een beetje onder de mensen te komen. Helaas zijn er een paar dingen qua kosten ook enorm tegen gevallen, waardoor we nu ook wat krapper zitten, en doordat ik niet werk maakt het niet echt makkelijker.

Wat betreft mijn Libido, die is echt 0,0. Ik heb totaal geen zin, en het gaat zelfs tot het punt dat ik het helemaal niet meer fijn vind om intiem te zijn.
Ook vind ik het momenteel ook echt niet fijn om aangeraakt te worden.
Zijn er meer vrouwen die daar last van hebben? Ook heb ik een lichte irritatie naar mijn man toe waardoor ik me eigenlijk constant erger.
Ik probeer er achter te komen waar het vandaan komt, maar op het moment werken we elkaar helaas constant op de zenuwen.

Dat van die dromen is erg herkenbaar. Dit schijnt ook een typisch zwangerschapsdingetje te zijn. Ik heb ook de meest rare vreemde maar ook vooral levendige dromen. De ene keer wat meer dan de andere maar ik herken het wel.

Wij hebben het mooie nieuws al wel met onze ouders en beste vrienden gedeeld. Dit omdat we onze mond ook niet zo goed konden houden.
Ook omdat mijn ouders over een paar weekjes een weekje langskomen, en nu kunnen ze alvast wat spulletjes voor ons meenemen. Hier is alles erg duur!

Ik heb heel erg veel problemen met eten op het moment.
Dit is ook iets wat ik ga aankaarten bij mn verloskundige.
Ik eet ontzettend slecht, en dan bedoel ik dat ik gewoon niet eet.
Ik moet heel veel moeite doen om iets te eten, en mijn misselijkheid ben ik al een tijdje uit. Ik vind het heel moeilijk om te eten, en dat past helemaal niet in het plaatje van wie ik ben. Vroeger was eten mijn passie
en kon ik daar geen genoeg van krijgen, helaas heb ik daardoor ook overgewicht. Maar sinds we op het eiland zijn, is mijn zin in eten totaal weg, en moet ik mezelf dwingen om te eten voor de kleine.
Als ik niet zwanger zou zijn dan zou ik gewoon bij wijze van bijna niks eten, op avond eten na. Zijn er nog meer vrouwen met dit probleem? of komt dit dan voornamelijk door het misselijk zijn?

Hoi Curacao-mama,

Dat van die irritatie naar je partner herken ik wel hoor. Het viel mij eerst niet eens op, maar mijn vriend zei dat ik hem nooit meer kusjes gaf. Oeps. Ik denk wel dat hij gelijk heeft. Ik probeer nu hem bewust meer aandacht te geven, maar ik merk ook wel dat ik sneller geïrriteerd ben. Het schijnt erbij te horen ;) Onthoud gewoon dat je genoeg van hem houdt om met hem een kindje te willen en dat je nu een beetje minder jezelf bent door alle hormonen die door je lijf gieren.

Zou het probleem met eten ook niet door de verandering in temperatuur kunnen komen? Ik was vorig jaar in Cuba en daar at ik ook zo goed als niks. Nu met mijn zwangerschap heb ik juist overdag wel trek, maar 's avonds niet. Wat ook nog zou kunnen (dit is echt maar een theorie en vat het alsjeblieft niet verkeerd op) is dat je lichaam op de rem trapt qua eten. Je schrijft dat je wat te zwaar bent. Nu weet ik niet hoeveel enzo, maar je lichaam heeft het met een zwangerschap sowieso al zwaarder dan normaal. Het zou misschien kunnen dat je instinct je behoedt voor nog zwaarder worden? Nogmaals: het is een theorie, geen idee of het ergens op slaat. En het is zeker geen kritiek!

Probeer te eten als je trek hebt, wanneer dat ook is. En waar je trek in hebt. Als dat alleen een soepje en wat fruit is, ook prima! Ik ken (helaas) ook iemand die anorexia ontwikkelde tijdens de zwangerschap en die heeft een supergezond kindje gekregen. Voor haarzelf was het absoluut ongezond, maar ik bedoel te zeggen dat de natuur je kind nu voorop stelt.

Curacao mama,

Herkenbaar! Echt het enige dat ik eet is een klein yoghurtje, een halve appel, een halve banaan en 1 pakje droge crackertjes. That's it.
Avond eten? HUH wat is dat ook alweer haha. Moet ik niet aan denken.
Ik vind het vreselijk en dan heb ik ook nog eens rond 1600 smiddags een gal kots sessie (aangezien er bijna niks in mijn maag zit) waar ik me echt nog beroerder door ga voelen.

Ik voel me nog steeds vreselijk lamlendig en doodmoe. Heb daardoor gister en vandaag niet gewerkt. Trek het heel slecht.

Voelen jullie je ook zo schuldig? Ik heb een sportief beroep en ben dus altijd aan het rennen en vliegen en nu ben ik een passief vogeltje. Omdat ik net een nieuwe baan heb zit ik er echt mee dat mensen straks nog denken dat ik zo echt ben. Maar hoe ik nu ben ben ik normaal echt niet.
Voel me daar rot over.

Dat van die irritatie van partner heb ik niet. Ben eigenlijk alleen maar heel erg dankbaar. Hij is heel lief en lijkt alles supergoed te begrijpen.

Ik droomde laatst dat een best dikke vriendin van mij tegen Serena Williams aan het tennissen was op een toernooi (op een veldje naast mijn huis!?). Altijd leuk die dromen!

Hoop dat je je snel beter voelt curacao mama, en ik geloof echt niemand die zegt dat dit met 12 weken ophoudt (dit vreselijke gevoel) haha maar ik hoop echt zo dat het waar is en dat alles binnekort beter zal gaan!

Toedeloe

hallo allemaal,

Allereerst iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Ik ben nieuw, heb een aantal verhalen gelezen, maar het is zoveel, haal nu alles door elkaar, lees over echo, klachten, libido etc.

Zal eerst mezelf een beetje voorstellen, mijn 'verhaaltje' doen en dan hoop ik vanzelf tussen alle verhalen in te komen en gezellig dingen te kunnen delen tijdens deze zwangerschap.

Ik ben 32, moeder van een prachtige meid van nu 8 maanden en op 7 april 2016 uitgeteld van de tweede.

Vorige week de termijn echo al gehad en die was helemaal goed. Al mooie beweging en een prachtig kloppend hartje.

Ik voel me goed, buiten het feit dat ik erg moe ben heb ik geen klachten.

Wat libido betreft, om even aan te sluiten bij eerdere verhalen ;-), mijn hormonen komen uit m'n oren en ik wil altijd wel. Pff, ook vermoeiend hoor. Al hoor ik mijn man nog niet klagen hahaha.

Nou dit was het wel voor nu, hoop hier een leuke tijd te gaan hebben met jullie allen.

Groetjes!

Hoi allemaal!

lang geleden dat ik iets van me heb laten horen.

ben nu inmiddels 11 weken (morgen 12). Heb inmiddels al 2 echo's gehad. Allebei waren ze prima! Ben 8 april uitgerekend.  15 oktober heb ik een echo voor geslachts bepaling, nog niet de 20 weken echo. Ik ben zo ontzettend nieuwschierig altijd dat ik dit ook zsm wil weten haha..

Wat veel verhalen allemaal zeg, ik kan het even niet meer volgen soms, sorry meiden.

Ik heb besloten met mijn vriend om geen nek plooi meting etc te doen, we hebben allebei een gezonde geschiedenis in de familie en vind het zelf meer een kansspel berekening. Buiten dat, nu ik het hartje heb zien kloppen en er is kans op het syndroom van down etc zou ik het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om het weg te laten halen.

zoals sommige misschien hebben gelezen heeft mijn zus een miskraam gehad na 7 jaar proberen zwanger te worden. Ik heb het met ongeveer 7/8 weken verteld aan haar. We waren allebei verdrietig maar ze heeft me beloofd om er over te praten met me. Ik belast haar niet met mijn zwangerschaps kwalen en echo's. Heb het gevraagd aan haar of ze een keer met me mee wilt maar zij moet zelf aangeven dat ze er klaar voor is.

Helaas ben ik wel vaak verdrietig geweest om het gevoel dat alleen mijn vriend en ik er gelukkig mee waren. Iedereen was te erg met mijn zus bezig. Snap ik ook wel, maar als ik vertelden tegen mijn moeder over iets mbt mijn zwangerschap gaf ze antwoord en altijd erachter aan, je zus is wel heel erg verdrietig hoor, misschien moet je er even heen.

eerlijk gezegd heb ik daar geen behoefte aan, ze toont geen interesse hoe het met me is etc.. Vind ik best jammer. Hebben jullie misschien nog ideeën? Ondanks dat ze zegt dag ze het zal moeten accepteren denk ik dat ze het nooit zou kunnen.

Zelf ben ik van mening omdat ze er al zo lang over doet het ook te maken heeft met haar verleden. Ze heeft altijd gefeest, drugs gebruikt, lekker gedronken etc..

Anyway, ik zie veel van mijn kwalen terug in jullie verhalen. Zoals libido, hihi.. Zoals ik zelf zeg, geen polonaise aan m'n lijf! En eten, bah! Zoals de meeste zeggen, avond eten wat is dat. Ik eet vaak brood als avond eten en veel fruit tussendoor.

Sinds een paar dagen neem ik bouillon smiddags, ik heb last van een lage bloeddruk 90/52, wat normaal bij mij 125/83 is. Ik ben snel dizzy en alsof ik flauw val. De vk zegt dat het voorkomt bij zwangere vrouwen, ik ben er alleen niet zo gelukkig mee haha!

Nou, ik heb m'n zegje weer gedaan!

Fijn weekend voor iedereen.

hallo allemaal,

Ik heb ook al even niets laten horen, maar afgelopen donderdag weer een mooie echo gehad. Een kindje van 3,5 cm wat alles al heeft en beweegt! Zo bijzonder. Tranen van geluk!!!!

De verklaring voor het bloedverlies is er ook, de placenta ligt heel laag. Dit schijnt vanzelf omhoog te groeien. Heeft iemand hier ervaring mee.

Ik las ook dat geslachtsgemeenschap wordt afgeraden bij een voorliggende placenta, maar mijn placenta ligt alleen erg laag. Heeft iemand hier ervaring mee? Buiten dat is mijn libido ook ver te zoeken, maarja mijn vriend krijgt nu wel erg weinig aandacht.

Mijn datum is een dag terug gezet, ik ben nu uitgerekend op 11 april.

Ik kom af en toe nog spieken hoe het met jullie gaat.

MLN ik snap dat het voor jou ook best lastig is. Maar ik ken helaas de andere kant maar voor een "kortere" periode. Wij waren bij de oudste 2 jaar bezig. En hoewel ik het mijn schoonzus echt wel gunde was ik stikjaloers en eigenlijk ook wel een beetje boos dat zij binnen een paar rondes zwanger was en wij ziekenhuis in en uit moesten en met lege handen te staan. Voor haar is het nieuws nog redelijk vers he.

Ondanks dat ze er misschien wel over heeft kunnen praten, pas als je het mee maakt , weet je hoe haar wanhoop is. En toen het eindelijk gelukt was, heeft ze ook nog eens haar kindje verloren. Ook iets wat je pas weet hoe het is als je het meemaakt. Ik vind het heel logisch dat ze daar best verdrietig over is. Ze gunt het je echt wel, maar ik snap dat ze veel verdriet heeft dat ze nu nog met lege handen staat en het verdriet van haar miskraam nu nog heviger voelt. Gun haar de tijd om te rouwen en jouw goede nieuws te verwerken. Misschien dat ze wel bij je moeder haar verhaal kan doen en dat ze jou er niet mee wil belasten. Juist omdat ze wil dat jij wel geniet.

@supertje

ik snap het heel goed, maar soms die negativiteit is best moeilijk. Ze is er nu ook veel te veel mee bezig, wat ik ook wel snap. Ze moet alleen niet vergeten dat haar verleden hierin ook een rol speelt..

Het komt ook wel goed dat weet ik zeker.. Alleen mijn band is hierin veranderd met haar doordat ze voor mijn gevoel afsluit naar mij.  Ook dat komt wel weer.

Terug
Bovenaan