Zwanger en uitgerekend in april 2016

Oh X-irma-X, wat een vervelend nieuws! En hoe dubbel moet dat voor jou zijn. Aan de ene kant ben je natuurlijk blij met je zwangerschap, maar tegelijkertijd ook verdrietig om je zus. Ik hoop dat zij snel beter nieuws kan melden.

Wij hebben vandaag de 20-weken echo gehad. Een erg beweeglijk kind! En het is een meisje! Ik vind het zo leuk! Mijn vriend wilde ook heel graag een meisje, dus hij is ook helemaal blij.

Hallo mama's,

Van de week heb ik met mijn leidinggevende over mijn verlof gehad. Wat klinkt het toch heerlijk als je 29 februari eruit mag!

Door de intensiteit van de groep verplicht 6 weken van tevoren eruit. Eerlijk gezegt vind ik dat helemaal geen probleem omdat ik van de week met escalatie en dergelijke een hele zware dienst achter de rug had. Pfoe zeg.

Voor de zwangerschapscursus ben ik er ook uit. Nog bedankt voor de tips,  maar de aangegeven cursus zit helaas niet bij mij in de buurt. De dichtstbijzijnde was 60km rijden naar Eindhoven toe. Aangezien de spoedcursus bij mijn kraamzorg in de week voor mijn verlof start, waarvan 1 dagdeel op mijn vrije dag, denk ik dat ik daar wel uit kom met mijn collega's.

Gisteren weer bij de verloskundige geweest. Wij dachten een echo te krijgen en waren toch wel erg teleurgesteld toen bleek dat we een normale controle kregen. De verloskundige in opleiding had ons dit namelijk beloofd de vorige keer. Wat bijzonder toen als ze dan toch zeggen, spring gauw op de bank dan kijken we wel even. Geweldig! En duidelijk zichtbaar dat wij een zoontje mogen verwachten. Hartstikke leuk! Voor mijn partner beduidend even schakelen omdat hij wel zeker wist dat we een dochter zouden krijgen! Nou volop genieten! Ik ben benieuwd wanneer ik hem ga voelen aangezien hij heel beweegelijk is. We wachten af!

Xx

Hoi allemaal, ik heb al een hele tijd niks meer geschreven op het forum, maar vandaag een vrije dag en even tijd voor dit soort dingen :). Ik heb deze week ook voor t eerst duidelijke schopjes gevoeld! Voor die tijd wel eens een soort kriebel, maar wist toen nooit zeker of het de baby was. Nu was het onmiskenbaar. Heel bijzonder gevoel... Straks weer controle bij de verloskundige en op 24 november de 20-weken echo. Spannend joh! Ik hoop op allemaal mooie organen op de juiste plaats. En het zou leuk zijn als we dan ook mogen zien wat het wordt ;)

he dames!

Eindelijk weer de tijd om even te reageren op het forum! Maar het lijkt hier wel steeds stiller te worden ;)

met 12.6 weken hebben we de nekplooimeting gehad en alles zag er helemaal super uit. De nub liet zien dat we een meisje zouden krijgen. De echoscopiste zei er wel bij dat het voor 66% zou kloppen.

met 16.2 hadden we een geslachtsbepalingsecho en daar was ook op te zien dat we een meisje krijgen!

na twee jongens vind ik het maar moeilijk te geloven hihi. Gisteren nog een echo gehad en t is nog steeds een meisje!!

Zijn we dus heel blij mee en hebben lekker al wat roze dingetjes gekocht :)

nu nog 4,5 week wachten tot de 20 weken echo

Wat leuk Sproet!

Ik krijg ook een meisje :) Heb van t weekend ook al wat spulletjes gekocht en ik ben begonnen met het breien van een jurkje.

Ik denk dat het hier ook stiller wordt omdat de meeste 'onzekerheden' nu voorbij zijn. Na een goede 20 weken echo voel ik me in elk geval een stuk zekerder. Denk dat alle dames nu een beetje hun weg hebben gevonden in hun zwangerschap. Voor mij geldt dat in elk geval wel. Ben nog wel heel moe en (hoe raar t ook klinkt) ik zou wel wat meer buik willen hebben. Nu denkt iedereen nog dat ik gewoon dik ben geworden, haha. En mensen die horen dat ik 20 weken zwanger ben vragen verbaasd waar mijn buik dan is :(

Hoi allemaal,

Vandaag hebben wij de 20 weken echo gehad. Officieel ben ik 19.5 weken zwanger.
Ik dacht dat ik voor deze echo ook weer heel zenuwachtig zou zijn, net als bij de 12 weken echo maar dat viel erg mee.
Vanmorgen toen we in de wachtkamer zaten kreeg ik een beetje de zenuwen, maar toen waren we al bijna aan de beurt.

Super goed nieuws, want alles  zag er helemaal top uit. Ze heeft alles gecontroleerd en er zijn geen afwijkingen te zien.
Wij wilden niet weten wat het wordt (vooral ik niet hihi) en dus is het voor ons nog steeds een verrassing.
Mijn vriend is wel erg nieuwsgierig en zou het het liefste wel willen weten, maar hij snapt het idee van een verrassing ook wel en vindt dat ook prima.
Natuurlijk ben ik ook wel eens heel erg nieuwsgierig of we nu een jongen of een meisje krijgen, maar ik toch vind het leuker als het een verrassing is.
Over 20 weken weten we het :)

Hoe gaat het met iedereen? Kunnen jullie nog een beetje goed slapen? Alle klachten een beetje verdwenen?

Ik heb alleen last van mijn linkerheup als ik ga slapen. Overdag nergens last van en kan eigenlijk alles nog doen. Als ik ga slapen en op mijn linker- of rechterzij ga liggen voelt het alsof er iemand met een grote naald in mijn heup prikt, krijg ik een doof gevoel van mijn heup tot aan mijn tenen en dat is echt een naar gevoel. Het doet erg zeer. Met een voedingskussen slapen helpt niet, op mijn buik kan ik niet meer slapen, op mijn rug kan ik ook niet heel lang liggen. Het maakt het wel een beetje lastig. Mijn fysiotherapeut denkt toch aan bekkeninstabiliteit, balen!

Tot nu doe probeer ik heel erg op mijn houding te letten, niet met benen over elkaar zitten bijvoorbeeld, rechtop staan, wisselen van houding, regelmatig bewegen, insmeren met spierzalf en op advies van de fysiotherapeut masseren. Hierdoor voelt het al wel beter, maar nog steeds wel last.
Hebben meer mensen hier last van en hebben jullie nog tips voor mij?

Groetjes!

Hallo allemaal,

ook ik heb een tijdje niks van mij laten horen...druk met werken en huis in orde maken voor onze kleine MEID. Allebei helemaal in de roze wolken. Nu nog even een weekje wachten voor de 20 weken echo (met 21 weken).

ik kan het zwanger zijn nog aardig verbloemen wat met mijn werk (gehandicapten zorg) niet altijd verkeerd is .

Druk bezig met inkopen doen. Maar nu vraag ik mij af... Is een winterjasje nodig. Aangezien april soms wel maar soms ook niet meer zo koud is, heb ik voor nu een leuke pluizig vestje gekocht van Nijntje, maar twijfel wel wat wijsheid is..

Ook als het gaat om het kopen van pyjama's vraag ik mij dan af, waar gaan jullie die (b)engeltjes in laten slapen???

dank je voor jullie hulp en genietze nog even :)

Mamaar85
<p style="text-align: left;">Nee geen winterjas kopen. Onze zoo. Was in nov geboren en niet aangehad. Ze zitten in de maxicosi of liggen onder een deken en helemaal beschermd in de kinderwagen. Draagdoek? Dan is het ook snel te warm voor ze. Gewoon een dun jasje en matje is prima!</p>
<p style="text-align: left;">In het begin slapen ze in de kleren die ze overdag aan hebben. Je verschoond ze toch iedere dag ivm spugen etc. Daarna idd  Pyjama's, ik heb ze bij beide vanaf maat 56 gekocht maar aangezien je nog niet weet wat het is zou ik het pas gaan kopen als de kleine er is. De eerste weken nog niet nodig hoor.....</p>

Terug
Bovenaan