Zwanger en uitgerekend in april 2016

Dank je wel voor de info. Sommige dingen kun je als nieuwbakken moeder wel vinden maar sommige dingen is even onderzoeken.

nog even een vraagje. Sinds gister heb ik soms een harde buik. Echt als of er een bowlingbal in m'n buik zit. Beide dagen wel heel druk gehad maar vind het toch wel beetje eng :( .. Kan dit kwaad of is dat niet zo erg?

gr arlette

Hoi Arlette,

Ik heb ook soms een harde buik. Vervelend gevoel, maar volgens mij kan het niet echt kwaad. Bij mij helpt het wel als ik diep adem en bewust probeer te ontspannen. Ik merk het ook vooral als ik het druk heb gehad, of als ik in de auto zit en mijn broekband drukt in mijn buik. Misschien heeft het ook iets met de trillingen in de auto te maken?

Zo lang de harde buiken geen pijn doen zou ik me niet teveel zorgen maken. En als je je wel zorgen maakt, gewoon de verloskundige bellen! Daar is ze voor! En je bent heus niet de enige die met vragen belt. Tegen mij zei ze dat als ik me ongerust voel ik gewoon moet bellen en dat ik dan ook gewoon kan langskomen om even het hartje te horen :)

Hoi mama's,

Gisteren de 20 weken echo gehad en helemaal goed gekeurd! 😃

Wat een fijn gevoel! Hoe gaat het met jullie allemaal? Volgens mij is iedereen intens aan het genieten van de zwangerschap en is het daarom wat stilletjes in deze groep.😉

Xx

Wat fijn dat alles goed is Lynnkenuts! Toch een fijn gevoel he!

Ik ben deze week 22 weken en ondanks dat mijn placenta aan de voorkant ligt is het al flink gezellig in mijn buik. Ik weet niet hoe het 'normaal' is, want dit is mijn eerste zwangerschap, maar ik vind het al behoorlijk druk  daarbinnen! Laatst was ze echt aan het trampolinespringen op mijn blaas. Erg fijn. Wat dan wel weer grappig was, was dat mijn vriend haar toen ook heel goed kon voelen. Ik denk zelfs dat we het hadden kunnen zien als zijn hand er niet had gelegen. Wat een kleine druktemaker!

Hallo allemaal,

<p style="text-align: left;">hebben jullie allemaal een goede 20 weken echo achter de rug! Ik vond het erg bijzonder om te zien dat je kindje iedere keer zo groeit. Mijn placenta was voldoende omhoog gegroeid ( in het begin lag hij erg laag) de placenta ligt nu aan de voorkant. Soms heb ik het idee dat ik mijn kindje voel, voelen jullie je kindje al goed? En hebben jullie partners hem/haar al gevoeld!</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">vorige week had ik een virus opgelopen op mijn werk, waardoor ik in de ochtend begon met braken en diarree en om 15:00 smiddags belde ik de verloskundige voor de tweede keer die dag ivm hoge koorts, zij stuurde mij naar het ziekenhuis en daar bleek dat ik erg uitgedroogd was. Ik maakte me ontzettend zorgen om mijn kindje ook omdat ik toen mijn kindje nog helemaal niet gevoeld had en ik dus ook niet wist of die bewoog. Maar gelukkig heeft de natuur het zo geregeld dat alles eerst naar je kindje gaat, in het vervolg zal ik proberen mezelf minder zorgen te maken. Na een nachtje in het ziekenhuis geslapen te hebben mocht ik weer naar huis. Deze week doe ik nog rustig aan.</p>
<p style="text-align: left;">Ik vind de tijd echt ontzettend snel gaan! Maar ik vind het wel ontzettend leuk! Ik ga in januari als alle kerst spullen zijn op geruimd de kamer inrichten. Hoever zijn jullie met de kamer? Hebben jullie al alles gekocht?</p>
<p style="text-align: left;">Groetjes!</p>

Fijn dat de 20 weken echo goed wat MamaApril!

Ik voel mijn kindje eigenlijk wel dagelijks. Soms wat meer dan anders. Gisteren voelde ik me zelf niet zo lekker en toen voelde ik haar ook minder. Zou het kunnen dat ze dan ook rustiger is? Normaal is t echt een drukteschopper! Mijn vriend voelt haar regelmatig en laatst kon ik het zelfs zien dat ze zat te schoppen! Ik ben nu 23+3. Gaat inderdaad snel!

Afgelopen weekend hebben we onze slaapkamer veranderd, zodat er nu ruimte is voor een bedje erbij. Dit weekend wordt 1 muur van de slaapkamer geverfd, zodat het echt een kamer voor ons EN de baby wordt. Ik heb er helemaal zin in!

Hallo alle (aanstaande)moeders..

Ik ben erg lang stil geweest.. was hier veel online in de eerste 10 weken :)

Alles gaat goed hoor hier..

Ik ben nu online omdat ik graag met jullie wil delen dat ik het echt Ontzettend moeilijk vind om een jongensnaam te kiezen!! Wij weten niet wat het gaat worden, en meisjes naam zijn we wel allang over uit..

Maar een jongetje poe, we weten het beide echt niet!!

kunnen jullie wellicht hulp bieden???

We denken aan Jayson of Jaysen.. maar twijfelen heel erg of het en matcht met de achternaam (ook 2 lettergrepen) Plus de naam van papa begint ook met een J (verwarrend ivm post?) En ten 3e twijfelen we of deze naam wel een heel leven leuk is? ik vind het een behoorlijke verantwoordelijkheid......

Hebben jullie andere voorstellen misschien?? of tips?? Ik ben benieuwd hoe jullie dit kiezen en ervaren..

Groetjes Allemaal!!

Ps;

Sorry ik had het wel heeel erg over mijn eigen naam-zorgen nu alleen haha! Las nu even wat berichtjes terug.. Denk indd ook dat het stiller is omdat de meeste onzekerheden weg zijn.. ik voel de baby nu ook elke dag, vind het zo leuk!!

En mamaApril, ik ga in februari nog verhuizen dus kan helaas dan pas beginnen aan het kamertje.. wil graag ermee aan de slag! :)

en A-lot is je jurkje al af?? Leuk dat je dat zelf maakt! en ik heb precies het zelfde mensen zijn telkens verbaasd dat ik al over de helft ben.. hihi!

Terug
Bovenaan