Zwanger en uitgerekend in april 2016

Hoi allemaal! Inmiddels alweer bijna een maand verder na de 20 weken echo.   Alles was goed en onze eerst wordt een jongetje! Wij hebben ook ontzettend veel moeite om jongensnamen te verzinnen... Ook doordat we een tweetalig gezin zijn en we graag willen dat de naam goed klinkt in beide talen.

@Samanthamosk: ook wij gaan in februari nog verhuizen (twee maanden voor de uitgerekende datum, dus dat wordt nog wat!). We zijn dus ook nog niet begonnen met de babykamer, maar zijn wel al wat spulletjes aan het verzamelen. We hebben al de wieg die bij ons op de slaapkamer komt te staan, wat kleertjes, badcape, kruiken etc. Inderdaad lastig om in te schatten welke maat geschikt is en welke soort kleding we nodig hebben voor de eerste periode. We kopen dus ook maar niet teveel - dat kan altijd nog als we iets nodig blijken te hebben.

Heerlijk @A-Lot om al bezig te zijn met de plek voor jullie meisje :). En wat ontzettend leuk om zelf een jurkje te maken! Ik kan niet zo goed breien, maar wel haken...

Ik voel de kleine al meerdere weken duidelijk bewegen, ondanks dat de placenta voor ligt. Ik merk wel dat het uitmaakt hoe hij ligt voor hoe duidelijk ik de schopjes voel, maar ik vind het heerlijk om te voelen en ook heel fijn als mijn man het kan voelen met zijn hand op mijn buik. Wat dat betreft is het voor ons een stuk makkelijker om contact te maken met de baby en zijn wij ons veel vaker bewust van de aanwezigheid ervan, heb ik de indruk. Hoe gaat dat bij jullie? Wat doen de vaders om vast contact te maken met ht kindje?

Ik krijg ook steeds de opmerking dat mijn buik nog zo klein is voor 22 weken, maar ik ben toch echt al meer aangekomen dan ik had verwacht!..

Moeilijk he, Samanthamosk, jongensnamen. Vonden wij ook. Wij weten dat we een meisje krijgen en die naam vonden we ook makkelijker kiezen. Voor een jongen vind ik Alex leuk, of Alec. Dat laatste is wat aparter. Wij hebben met namen echt getest. Door te roepen: "*** lief met de andere kindjes spelen!", maar ook: "dames en heren, uw applaus voor de minister president van Nederland, ***" Of: "***, met de nieuwste single in de top40". Hahaha, daar hebben we ons in elk geval goed mee vermaakt. Gewoon om te kijken of een naam in alle situaties lekker klinkt.

Het jurkje is bijna af! Ik denk nog 1 avondje breien. Denk alleen wel dat het veel te groot is, haha. Nou ja, kan ze t aan als ze 1 wordt :p Ben alweer op zoek naar het volgende patroon.

Ha mama's,

Samanthamosk : ik herken je problematiek helemaal! Ook wij hebben moeite met een jongensnaam! Vandaar dat ik zo blij ben dat we weten dat wij nu een zoontje verwachten. Kunnen we de focus daar helemaal op richten.

Wij hebben op dit moment 2 namen. 1 unisex naam. Maar de knoop hebben we nog niet door gehakt. Erg lastig. Vooral omdat mijn partner het als een nog grotere verantwoordelijkheid voelt dan ik.

Morgen ochtend komt de babykamer. 1 hele maand eerder dan gepland. Maargoed dan kan er nog geklust worden. Wij hadden ook gehoopt op een verhuizing nog voor de bevalling, maar helaas nog geen koper voor ons appartement. Mijn partner krijgt morgen vakantie en gaat verven. Ben erg benieuwd hoe het wordt!

Mama's die nig gaan verhuizen heel veel succes! En schakel die hulptroepen in! Voor iedereen alvast fijne feestdagen

Oh, Aquila, ik had jouw berichtje helemaal gemist.

Wij gaan waarschijnlijk toch ook verhuizen voordat de baby komt... Ben blij dat we niet de enige zijn. Net als Lynnkenuts willen we graag ons appartement verkopen. We hadden ons er net bij neergelegd dat dat niet meer ging lukken en hadden onze slaapkamer opnieuw ingericht zodat de baby erbij kon. En ja hoor, nu meld zich een potentiële koper! Hebben we net de muur roze geverfd, hahahaha. Er ligt een bod, nu is het spel aan de makelaar. Maar wat mij betreft accepteren we het en gaan we volgende week verhuizen!! Wel lastig hoor, nu ik eigenlijk een 'nestje' wil bouwen is alles ineens weer onzeker. Weet niet eens waar ik dat nestje nu moet gaan bouwen. Volgende week heb ik 4 afspraken voor bezichtiging staan om een nieuw huis te zoeken...

Waarschijnlijk zullen we wel eerst tijdelijk moeten huren, dus dat wordt dan 2 keer verhuizen. 1 keer zwanger en 1 keer met een baby. Ik ga denk ik maar vast offertes aanvragen van verhuisbedrijven, want ik ga zelf zo min mogelijk doen :)

Hebben jullie trouwens allemaal vrij rond de kerst? Ik kijk er echt naar uit! Even een beetje rust, niet de hele dag op een bureaustoel zitten. En dan na de kerstvakantie nog maar 7 weken tot mijn verlof... Gaat ineens wel heel snel!

Fijne dagen!

Hè dames,

hier nu bijna 25 weken. Nu een weekje vakantie, dan twee weken ziektewet en dan samen kijken wat ik therapeutisch kan gaan doen. Ik heb erg veel last van mijn bekken en zelfs een relatief rustig dagje gaat niet zonder pijn. Erg vervelend dus. Vorige weer wel een heerlijke lange zwangerschapsmassage gehad wat mij wel even goed deed en elke week heb ik fysio.

Verder is het genieten en groeit mijn buik goed. Ik ga nu wel echt het meest aankomen van de drie keer zwanger zijn. Maja dat is even niet anders, ik sport normaal veel dus dat krijg ik er wel weer af.

Verdere kwaaltjes; spatader waar ik ook last van heb....loopt op een vervelende plek zeg maar, het zuur en vergeet erg veel. Ben net een zeef, haha.

Wij willen niet weten wat het kindje is dus er moeten twee namen komen. Wij hebben nu twee meisjes namen en nog vier jongens namen. Moeilijk!!!

Leuk dag de eerste babykamers al ingericht kunnen worden. Die van ons staat op ontploffen. Zijn nog druk bezig met onze kamer, zodra mijn man de kleding kast af heeft, maakt hij zelf van steigerhout, dan kunnen we verder met de babykamer opruimen en weer mooi gaan maken. Ik wil toch ander behang dus even kijken of we daar nog tijd voor hebben. Haha.

Ook ben ik begonnen met een kraamkadolijstje te maken. En drie weken voordat mijn uitgerekende datum maak ik bij 1 winkel een kraammand zodat mensen daar eventueel iets kunnen kiezen. Anders krijg je zoveel rommel, dat is gewoon zo. En zeker bij een derde heb je al veel maar zijn er ook zeker dingen die je nieuw wilt of gewoon voor de heb, hihi.

Jongens namen twee talig, Dex, dez, jayden, sam, Jack

Hallo allemaal,

Ik hoop dat alles nog goed gaat bij jullie!?

Irma, wat een goed idee om zo'n lijstje te maken. Maar hoe vertel je dat aan je kraam bezoek. Ik vind dat zo lastig en ook best gedurfd. Misschien ben ik daar iets te bescheiden in. Maar ik geloof dat je inderdaad veel troep krijgt.

Mag ik vragen welke flessen jullie kopen, en waarom juist die of welke absolute niet. En wat is jullie motivatie om flesvoeding of borstvoeding te geven. Ik vind deze keuze nog lastig.

Groetjes.

Ik kijk nu heel toevallig voor de eerste keer sinds mijn laatste bericht  en zie dat er na mij maar 1x geschreven is....hopelijk valt het niet helemaal stil :)

Je krijgt vaak de vraag of je nog wensen hebt, je kunt ze dan naar een winkel of website verwijzen en gewoon enthousiast vertellen dat je daar van alles Verzameld hebt wat je leuk vind of nodig hebt.  ik heb ook wel eens Gezien dat ze een verwijzing op het geboorte kaartje doen maar daar ben ik zelf niet zo van.

Ik ga zelf bv geven. Het is gewoon een feit dat hier alle antistoffen in zitten die je kindje nodig heeft.  Al doe ik het maar voor een paar weken (ik kijk hoe het loopt) alle beetjes helpen.  Als ik overstap op de fles of ik moet bijvoeden, dat moest bij mijn zoontje de eerste dag ivm gewicht en 37 weken bevalling,  dan ga ik de avent gebruiken. Wel het type die een borst nabootst. Bredere speen. Hele goede ervaring mee.

Difrax, zien er super leuk uit! Maar die gaan zo snel dus als je een sneller krachtige drinker hebt dan is die niet fijn. Al heb je tegenwoordig wel speciale spenen voor op de Difrax die wat langzamer gaan.

Dr Brown hoor ik ook vaak positieve verhalen.

Gister pretecho gehad. Wat is dat toch weer gaaf zeg. Mijn andere kinderen vonden het ook erg leuk om te zien en zaten vol vragen dus meteen een leerzaam uurtje geweest, hihi

Iedereen na z'n verlof uit aan het kijken?

Terug
Bovenaan