Zwanger en uitgerekend in april 2016

Hallo

Voor het eerst op een forum. Ben uitgerekend op 27 april 2016 van ons derde kindje.

Nu 25 weken zwanger

Mijn baby ligt erg hoog waardoor ik veel last heb van maagzuur. Gebruik hier nu maagbeschermers voor en dit helpt redelijk goed.

Af en toe last van harde buiken. Mijn buik groeit al hard.

Leuk om te kijken hoe iedereen zijn zwangerschap ervaart.

Gr gewina

Hallo

Nog een bericht van mij.

Hoeveel zwangere dames volgen deze forum en zijn hier actief?

Het is wat stil onder de gesprekken.

Gr Gewina

Hallo mama's

Wat gaat de tijd toch snel! Vandaag een belly shoot gedaan. Ik beschik zelf over een goede camera en foto's maken is een grote hobby, dus vanmiddag deze zelf gedaan. Ik ben weer zeer tevreden over het eind resultaat!

Ik heb verder nog geen keuze gemaakt over welke fles. Dit omdat ik toch wil gaan proberen om borstvoeding te geven. Mijn kraamzorg gaf aan dat ik deze echt nog niet hoef te kopen, en als het niet mocht lukken hun vanalles in de auto hebben liggen.

Verder ben ik ook op de vingers getikt door mijn verloskundige.  Ook regelmatig last van harde buiken met name op mijn werk. Al een gesprek gehad met de leidinggevende en ik krijg ondersteuning. Hartstikke fijn en hopen dat ik kan en mag uitwerken.

Verder komt het zuur mij ook met enige regelmaat omhoog.  Hartstikke vervelend, met name als je net lekker in bed ligt.

Ook heb ik last van mijn heupen. Het zijn niet mijn bekken maar ik heb dan zo'n vervelende pijnscheuten in mijn benen. Aldus de verloskundige een zenuwbeklemming door de groeiende buik. Dan kan ik echt bijna huilen! Omdraaien op de andere zij heeft geen zin. En ik heb al vanalles geprobeerd met kussens zonder succes. Dan sta ik van ellende maar even op om even wat te bewegen en dan gaat het weer dat ik vervolgens weer even in slaap kan vallen.

Verder tel ik netjes af tot mijn verlof!

Xx

Ik twijfel nog steeds over borstvoeding geven, wat zijn jullie motivaties?

Goed dat je werk daar aanpassing in vindt lynkenuts, mijn werk is daar iets minder soepel in. Ik heb ook het idee dat als ik veel last heb gehad van harde buiken dat ik m'n kindje dan minder voel.

Ook ik tel af tot mijn verlof, het kamertje is nu zo goed als klaar en m'n kinderwagen en wiegje zijn binnen. Het voelt nu zo echt!

Fijne weken allemaal!

Hallo allemaal!

Grappig om te lezen dat het werken nu bij sommigen wel zwaar begint te worden. Ik herken dit wel. Vooral als ik een nacht niet goed slaap heb ik het de volgende dag op werk echt wel zwaar. Qua concentratie, maar ook qua buik. Vooral met een broek aan is het echt wel oncomfortabel.

Ik kan soms niet echt goed voelen of het nou mijn kind is dat zit te duwen of dat het een harde buik is. Misschien komt dit doordat mijn placenta aan de voorkant ligt en dat als het kind op 1 punt duwt ik dat dus in een breder gebied voel. Is mijn theorie hoor.

Ik wil wel graag proberen om borstvoeding te geven. Het is natuurlijk goed voor het kindje, maar het lijkt me ook gewoon heel fijn. Echt een band-opbouw moment en een rustmoment. Maar ik ken ook genoeg verhalen van vrouwen waarbij het niet zo goed ging en die zich daar zo verschrikkelijk schuldig en beroerd over voelden dat ze er bijna aan kapot gingen. Dus hoewel ik het graag wil en zeker ga proberen, wil ik wel proberen er ontspannen mee om te gaan. Volgens mij is een ontspannen en gelukkige moeder het allerbelangrijkste voor de baby.

Wat ik trouwens ook merk op mijn werk is dat mijn tact er wel op achteruit gaat. Laten we zeggen dat ik wat directer ben als ik het ergens niet mee eens ben. Voor collega's is dit misschien soms best even wennen, maar volgens mij hoort het gewoon bij het verschuiven van prioriteiten. Of mijn collega's me heel aardig vinden wordt nu gewoon wat minder belangrijk dan of ik zelf lekker in mijn vel zit. Herkent iemand dit?

hoi hoi

ik zal ook weer eens een duit in het zakje doen om het forum levendig te houden. Dat is wel zo leuk. Zeker nu de laatste maanden aanbreken.

Hier 27 weken zwanger, werk wordt inderdaad zwaarder. Ik werk nu ook maar 6 uur per dag zodat ik beter mijn rust kan pakken voor mijn bekken. Ik heb bekkenklachten en dat is irritant. Dus niet tillen, min mogelijk traplopen, afwisselen qua houding....... etcetera.... Zijn er nog meer moeders met bekkenklachten??

Hier word ik steeds nieuwsgieriger naar het geslacht maar we wachten lekker af. De baby kamer is geverfd.   En onze kinderen zitten steeds namen te bedenken wat uit een loopt van Rebecca tot poepje tot Sjakie... haha! wel heel leuk om dit geluk te delen met ze.

Dat ik directer ben en prikkelbaar is zeker herkenbaar, vooral aan het einde van de dag.... pfff dat vind ik mezelf gewoon irritant. Slapen lukt soms minder door maagzuur, veel dromen of piekeren... Ben super blij als ik gewoon een nacht doorslaap:) maar prima dat hoort er allemaal bij. Het is fijn dat je het allemaal een keer eerder mee hebt gemaakt. Ik weet dat het allemaal weer voorbij gaat.

Hier wil ik graag borstvoeding geven. Het is het meest natuurlijke en volgens mij daarom goed voor de baby. Ik vind het wel altijd pittig om te doen. Vaak is mijn productie laag en hierdoor moet ik vaak kolven om het goed op gang te houden. Voordeel is wel dat je het altijd bij je hebt en meteen op de juiste temperatuur. Bij de vorige twee heb ik ongeveeer 12 weken bv gegeven. Daarna liep productie enorm terug en vond ik het ook mooi geweest. Fijn om dan over te stappen op fles voeding en te kunnen afwisselen in de nachtvoeding.

groetjes

Hoi mama's,

Ik ben afgelopen vrijdag na huis gestuurd en heb flink de griep te pakken. Voel me hondsberoerd en mijn hele lijf doet pijn. Gelukkig heb ik mijn temperatuur redelijk onder controle en wordt ik met veel liefde vertroeteld door mijn vriend.

Ook ik irriteer me sneller op het werk en verder merk ik dat ik een heel groot verantwoordelijkheids gevoel.  Dit komt denk ik ook omdat er al 2 collega's voor de 11e week van de zwangerschap thuis zitten. Definitief. Ik merk dat ik het vervolgens lastig vind om dan mijn grens aan te geven terwijl ik dat eerder wat makkelijker vond.

Voor nu maar eens eerst goed uit zieken.

Ik wilde in eerste instantie geen borstvoeding geven. Ik ben nu inmiddels bijna 7 jaar gediplomeerd verpleegkundige. En ondanks dat ik heel goed de voordelen weet, weet ik ook heel goed de nadelen. Van ontstekingen tot aan alles wat er 'mis' zou kunnen gaan. Dat had mij in de opleiding een negatieve kijk op borstvoeding gegeven. Verder ben ik nogal een control freak en lijkt het me erg lastig om op mijn eigen lichaam te vertrouwen dat het kindje genoeg binnen krijgt. Je kunt het immers niet zien. Nu ik zelf zwanger ben en zelf wel wat last heb van allergieën,  dacht ik een mooie compromie gesloten te hebben door te gaan kolven. Zo kan ik mijn kindje toch de goeie start proberen te geven. En zie ik wat er binnen komt. Aldus de kraamzorg geen probleem. Maar dan zou het dus kunnen zijn dat mijn kindje niet meer aan de borst wilt drinken. En ze gaf aan dat het dubbel werk was. Nou heb ik maar besloten om het op me af te laten komen en als hij er is te bepalen wat dan goed voelt. Ik kan me er wel druk om maken maar dat heeft helemaal geen zin. Ik ga het zeker proberen, Maar als het niet gaat ben ik ook niet beroerd om vervolgens over te stappen. We gaan het zien.

Xx

Wat vervelend dat je ziek bent Lynnkenuts! Hoop dat je er niet te lang mee hoeft te zitten. Als je zwanger bent kan een griepje best eens wat langer duren, helaas. Laat je maar goed vertroetelen.

En fijn om te lezen dat er meer moeders zijn die wat relaxt tegenover de borstvoeding staan. Vaak kom je zulke fanatieke voorstanders tegen, of juist mensen die zeggen dat het verschrikkelijk is, pijn doet en grote frustraties oplevert. Ik wil het gewoon zelf ervaren en dan eventueel met hulp en advies zelf keuzes maken.

En Derderkeermama, ik heb ook last van mijn bekken. Niet zo erg als jij denk ik, maar als ik teveel doe wordt het heel pijnlijk om op te staan en te wandelen. Van lang zitten krijg ik last van mijn stuitje, maar daar heb ik nu een kussentje voor en het helpt om gewoon vaak even op te staan. Heb van de bekkenfysio ook oefeningen gekregen om mijn stuitje te ontspannen. Wist niet dat dat kon, maar het helpt wel!

Zijn er trouwens al dames die duidelijke voorkeur hebben voor de bevalling? Thuis, in het ziekenhuis, pijnbestrijding, andere opties... Ben benieuwd naar jullie ideeën!

Terug
Bovenaan