Zwanger en uitgerekend in april 2016

Hallo mama's,

Ben maar liefst 5 dagen intensief vertroeteld door mijn vriend en wat ben ik blij dat die stomme griep nu over is. Bah.. vond er helemaal niets aan.

@alot: wij kiezen voor het ziekenhuis. De allereerste reden is dat ik op een appartement 6 hoog woon. Er is een lift aanwezig, maar die stopt niet op iedere etage. Dus als ik uiteindelijk naar het ziekenhuis moet, zal ik toch trappen moeten gaan lopen en dat lijkt mij totaal niet handig!.

Verder helaas iemand in mijn omgeving waarbij het mis is gegaan bij de bevalling. Ik zal de verdere details besparen want het is gewoon afschuwelijk. De uitkomst is dat het Kindje waarschijnlijk ernstig verstandelijk beperkt. Zware epelepsie en het is afwachten hoe het verdere verloop er uit gaat zien. Hartstikke dubbel aangezien ik zelf op een evg groep werk. Maar heel eerlijk. Ik heb boven de wc gehangen toen ik dit nieuws hoorde. Ik wist helemaal niet meer hoe ik het had.

Xx

Hallo allemaal,

zwanger van ons eerste kindje!!

Nu 33 weken en 31 maart uitgerekend.

heel spannend allemaal, heb weinig problemen met de zwangerschap gehad. We zijn er benieuwd naar de kleine spuit.

Voor deze zwangerschap heb ik 3 miskramen achter elkaar gehad. En na de laatste telde ik erna gelijk aan. En nu dollukkig en niet meer kunnen wachten.

Ik krijg op advies van de Gynacoloog een keizersnede, vond dit eerst niet leuk want je wilt eigenlijk toch natuurlijk bevallen. Maar hij geeft het niet voor niets aan dus heb mij erbij neer gelegd :)

Zo spannend allemaal!!

@Lynnkenuts, jeetje wat een vreselijk verhaal. Kan me voorstellen dat je daarvan schrikt!

Voor nu kiezen wij voor een soort middenweg: een geboortecentrum. Wel alle medische zorg in de buurt, maar als het niet nodig is doe je de bevalling 'gewoon' met je eigen verloskundige.

@Cladiamichiel, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Mag ik vragen waarom de gynaecoloog een keizersnede adviseert? Heb je eerder een keizersnede gehad?

Ik zit nu in week 34. Volgens mij is de kleine bezig aan een groeispurt! Mijn buik is echt zó hard gegroeid de afgelopen 2 weken! Vorige week had ik een reguliere controle en toen zei de verloskundige dat de baby wat groter aanvoelde dan gemiddeld. Eerder 34 weken dan de 33 die ik toen was. Vandaag heb ik weer een echo, dus ik ben benieuwd wat ze nu zeggen! Maak me wel een heel klein beetje zorgen. Een beetje te groot is niet erg, maar veel te groot is volgens mij niet goed. Verder heb ik geen klachten en ze vroeg vorige week ook niet door naar mijn gewicht ofzo. Nou ja, we zullen we zien wat ze straks zeggen

Nog 1 weekje werken trouwens en dan mag ik met verlof! Zijn er al dames hier met verlof?

Ha mama's

Ik kwam een paar dagen niet op het forum, maar gelukkig is het me gelukt om in te kunnen loggen.

Zo was er afgelopen woensdag niets aan de hand en stond donderdag even onze wereld op zijn kop.

Afgelopen donderdag werd ik wakker met extreme jeuk aan handen en voeten. In eerste instantie dacht ik dat ik vocht ging vast houden. Maar des te later het werd des te erger het werd. Na contact te hebben gehad met de verloskundige over hoe ik dit jeuk probleem zou kunnen verhelpen liep het toch een beetje anders. Ze kwam extra visite lopen en sommeerde om meteen bloed te gaan prikken. Diezelfde avond kregen we het nieuws dat ik zwangerschapscholestase heb. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Zo zat ik 4 dagen voor mijn verlof dus ziek thuis en hebben wij afgelopen vrijdag 3 uur in het ziekenhuis door gebracht.

Ik ben meteen over naar de gynecoloog. Ik heb een extra echo gehad en ging aan de ctg voor een 0 meting. Met mini is gelukkig alles in orde. Zo vertelde ze mijdt mijn leverwaardes en galzouten te hoog zijn. Normaal mogen deze niet boven de 10 uit komen maar in mijn geval zat ik op 22. Dan wordt er gesproken van een gematigde zwangerschapscholestase.  Bij 40 wordt het levensbedreigend voor de baby. Het kan namelijk de hartcellen aan tasten waardoor het kindje kan komen te overlijden. Voor nu dus elke week monitoren. Hoe het precies werkt en waardoor het komt, kon de gynecoloog mij ook niet precies vertellen.  Het is een fenomeen dat net als bij zwangerschapsvergiftiging voor komt.

Ik heb medicatie gekregen om de jeuk te verminderen en om de waardes redelijk stabiel te houden. Ze zullen blijven oplopen en aangezien ik gisteren 33 weken zwanger ben en de hoogte van de waardes,  wordt ik in week 37 van de zwangerschap zowiezo ingeleid. En mocht het te snel gaan grijpen ze eerder in.

Belangrijkste is dat de kleine er gezond mag komen en na die 2 helse dagen probeer ik me vast te klampen aan het feit dat we langer met hem mogen knuffelen. Maar ik maak me zoveel zorgen. Met name omdat dit iets is wat je lijf zelf doet en waar ik dus helemaal geen invloed over heb.

Vandaag was eigenlijk mijn laatste werkdag. Dit omdat ik nog vakantiedagen moest oppakken. Mijn collega's waren super en ook mijn vriend ondersteunt mij super.

Alles is gewassen en staat alvast klaar. Vandaag dus alleen een wat mindere dag. Heb sinds vanavond pas de goede dosis medicatie en van de jeuk ben ik erg prikkelbaar.  Pff.. het is gewoon even een omslag. Met name omdat ik vanaf as maandag niet meer ver weg mag van mijn gynecoloog,  ziet mijn verlof er een beetje anders uit dan hoe ik het me in eerste instantie had voor gesteld.  En dat is gewoon even balen.

Xx

Dat is zeker heel andrrs je verlof in gaan! Maar ze houden jou en de baby in iedergeval goed in de gaten. Vertrouw daar op en als jij je slechter gaat voelen, gewoon aan de bel trekken.

Voor de jeuk zou je misschien ook menthol poeder of gel kunnen halen. Gewoon bij de apotheek zonder recept.

Mijn verlof is ook vervroegd in gegaan. Ik ben nu 33 weken en had ontzettend veel last van harde buiken. Gister ochtend voelde ik de baby helemaal niet meer. Maar na controle van de verloskundige en in het ziekenhuis bleek alles goed te zijn. Gelukkig.

Dames veel succes met de laatste loodjes!

Oh Lynnkenuts wat vervelend dat het nu anders loopt dan je je had voorgesteld! Probeer één dag tegelijk te bekijken. Elke dag die je doorkomt is weer een extra dag die je baby veilig in jouw buik kan groeien. Als ik goed tel ben je nu in elk geval 34 weken en dat is echt al heel mooi. Volgens mijn VK zijn baby'tjes die met 34 weken geboren worden wel nog te klein, maar niet meer zo fragiel als baby'tjes van bijv 32 weken.

Hou vol! Laat je lekker vertroetelen en probeer te ontspannen. Zijn er dingen die je thuis kunt doen die je leuk vindt en waar je je zinnen een beetje van kunt verzetten? Ik noem maar wat: breien/haken, kleuren voor volwassenen, muziek maken (vindt de baby ook leuk), lezen, series kijken...?  Sterkte en laat even weten hoe het gaat.

@mama-april, dat zal wel even schrikken zijn geweest dat je de baby niet meer voelde! Gelukkig is alles goed. Ook jij veel succes! Hoop dat door meer rust je ook minder last krijgt van harde buiken.

Mijn verlof is vandaag ingegaan. Jeej! Heel fijn om even niet die wekker te hoeven zetten en tussen de middag te kunnen slapen. Compenseert een beetje voor die nachten met 5 keer plassen... Vind het wel sneu voor mijn vriend dat hij wel gewoon moet werken, want hij wordt natuurlijk ook wakker van mij. Ik ga de komende dagen maar wassen en strijken, want ALLES moet nog gewassen worden.

Veel succes dames! Hou ze nog heel even binnen als dat lukt en pak die rust nu het nog kan!

Lynnkenuts

Pff dat is even schrikken en heftig zeg! Hopelijk blijft de kleine nog even lekker zitten en gaat het met kou moet slechter. Jammer dat je nu niet optimaal kunt genieten van je verlof...dat is toch iets wat je nooit meer kinderloos kunt over doen.

Ik ben nu 34 weken en onze kleine is in stuit gaan liggen. Erg balen dus en maar hopen dat hij terug draait. Morgen mijn laatste dag werken en dan lekker met verlof. Ondanks dat ik maar een paar uurtjes werk per keer is het toch fijn als ik straks helemaal moet meer hoef te gaan.

A lot, geniet ervan. Zeker jammer dat je vriend wel moet werken maar jij moet 9 maanden lang het werk doen en hebt het ook even nodig. Als de kleine er is zal hij met dagen zijn als jij mag haan werken...En zit jij soms thuis met een huilende, soms vervelend kindje....hihi. Zeker als ze ouder worden is het heerlijk als je even kan gaan werken. Haha.

Wij hebben tot op heden geen jongens naam en meisjes naam hebben wij vorige week gewisseld, zo erg! Nog 6 weekjes....z'n zin in!

Hier bijna alles al gewassen en bezig met de laatste dingen voor het kamertje en het geboorte bord. Geboorte kaartjes nog verder uitwerken en klaar zetten en beginnen aan de enveloppe om die te schrijven.

Dames succes met de zware laatste loodjes

Hoi hoi allemaal

Lynnkuts hoe is het met je?

Hier 34 weken onderweg en mijn verlof is lekker gestart! dat is super fijn.
Het is fijn voor mijn lijf om niet te hoeven werken en wat meer rust te pakken. Heerlijk bezig met laatste dingetjes en volgende week maar eens spullen gaan uitwassen.  We zijn gelukkig uit de namen en de kaart. En dat is wel fijn.

Kunnen jullie nog een beetjes slapen?? bij mij wisselt het nog wel. Ene nacht gaat beter dan de andere... maar tja dat hoort erbij!

liefs

Terug
Bovenaan