Zwanger en uitgerekend in april 2016

Even een kort berichtje....

Hier is de kleine volledig ingedaald. Met 36 weken veel steken,  menstruatie pijn en indalingsweeen.  Nu 36.3.

Hopelijk komt hij of zij net na pasen. Zelf gok ik eind maart met z'n 38 weken. Echt super spannend nu maar hopelijk blijft het kindje nog tot vrijdag zitten. Mijn man heeft het erg druk nu op z'n werk tm donderdag dus niet echt handig. Haha.

Succes allemaal met de bevalling.

Hallo allemaal,

ik lees regelmatig mee, maar plaats wat minder.

Irma:

ze zeggen toch dat je het onbewust kunt uitstellen, daarom worden er meer kindjes in het weekend geboren, omdat de partner dan thuis is. Heb ik mij laten vertellen.

Mijn kindje is ook volledig ingedaald en ik ben nu 37 weken. Van mij mag die komen! Mijn hormonen schieten alle kanten op en daar ben ik wel klaar mee! Laat de baby maar komen!

Voor alle andere heel veel succes, ik hoop dat iedereen een goede bevalling heeft en er een prachtig kindje in jullie armen ligt! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen achteraf!

groetjes

Hallo dames!

Vandaag ben ik precies 38 weken zwanger. Nu is het dus echt afwachten. Hopelijk blijft ze in elk geval nog even lekker binnen tot na aanstaande donderdag. Dan moeten we namelijk nog naar de notaris om te tekenen voor ons nieuwe huis. Ik hoop dus maar dat jouw theorie klopt, MamaApril!

Wat me nog wel een beetje ongerust maakt is dat het ziekenhuis waar ik graag wil bevallen steeds vol is. Ik heb al een paar keer gebeld voor een korte rondleiding, maar de verloskamers waren steeds vol. Uiteindelijk hebben we wel de afdeling gezien, dus dat was fijn, maar ik maak me wel een beetje ongerust dat als ik moet bevallen dat het ziekenhuis dan ook vol is. Mijn 'tweede keus' qua ziekenhuis is ook prima en daar ben ik ook geweest om te kijken, maar ook daar waren alle verloskamers toen bezet...

Hallo mama's!

Graag wil ik jullie mededelen dat wij gister trotse ouders zijn geworden van een gezonde zoon genaamd Jonah.

Sinds vanmiddag zijn we weer thuis na een nachtje ziekenhuis en ik moet erg wennen aan de kraamzorg die poetst en doet. Vind het lastig om me zo te laten 'verwennen'.

Ik dacht even een kort berichtje over hoe mijn bevalling is verlopen.

Gisteren gingen we dus voor een inleiding naar het ziekenhuis. Bij het vagina al toucher bleek ik echter al 4 cm ontsluiting te hebben. Dat was dus even schakelen. Om half 11 hebben ze mijn vliezen gebroken. En toen ging het snel. Heel snel! Ik kon het bijna niet bij benen! Om 12 uur al zo'n 8 a 9 cm en de weeën kwamen zo snel dat ik ze bijna niet weg gepuft kreeg. Had geen tijd tussen de weeën door om er even van te herstellen. Ik heb toen heel even een morfine pompje gehad. Maar ik merkte er eerlijk gezegt niets van. Behalve wat duizeligheid. Om 1240 had ik echt de behoefte om mee te duwen. Om 1245 begonnen met persen en onze kleine man is om 1329 gezond en wel geboren!

Kortom een hele trotse papa en mama! Enorm verliefd en het is niet te bevatten dat dit kleine kereltje dan ook echt van ons is.

Ikzelf een klein beetje ingescheurd en wat hechtingen maar dames.. het was het o zo waard! Heel veel succes met jullie bevallingen! Dat alles goed mag gaan en dat jullie net als ik snel zo'n hummeltje in jullie armen mogen sluiten. De beste blind date ooit!

Xx

Hoi allemaal,

Hier ook een berichtje van mij. Lynkenuts als eerste van harte gefeliciteerd met Jonah, super fijn dat hij er is en jullie lekker van hem kunnen genieten. Heerlijk he zo'n lekker moppie in je armen te hebben?

Ook ik mag vertellen dat ik op vrijdag 18 maart trotse mama ben geworden van een prachtige dochter, genaamd Milou.

Op donderdag 17 maart moest ik om 10.30 naar het ziekenhuis toe. Ik werd getoucheerd en ik had 1 cm ontsluiting. Mijn baarmoedermond was al wel aan het verweken, maar was nog niet genoeg verweekt om ingeleid te kunnen worden. Er werd een ballonkatheter geplaatst en om 15.30 diezelfde dag viel de ballon uit. Ik heb begrepen dat dit erg snel is. Ze twijfelden daarom of de ballon wel goed zat, maar doordat ik al aan het rommelen was gingen ze er vanuit dat ik 2 cm ontsluiting had.

Vrijdag ochtend 18 maart moest ik mij om 7.15 melden. Ik. Werd getoucheerd en inderdaad 2 cm ontsluiting. Joepie, ik mocht ingeleid worden met precies 37 weken, vanwege de zwangerschapscholestase.

Om 7.15 uur werden mijn vliezen gebroken en om 8.00 uur zat ik aan de weeen opwekkers. Na ongeveer 2 uur zouden de weeen beginnen werd aangegeven, maar mijn lichaam dacht hier anders over. Om 8.30 kreeg ik al flinke weeen. De verloskundige zou om 12.00 uur komen om weer te toucheren, maar omdat het zo hard ging kwam ze om 1030 al kijken en toen had ik al 4cm ontsluiting.

De pomp werd zachter gezet, want helaas kwam ik in een weeenstorm terecht. Om 12.30 uur had ik 6cm ontsluting en om 15.00 uur had ik volledige ontsluiting. Om 15.05 mocht ik persen en om 15.26 was ze er. Al met al heeft het dus maar 7.5 uur geduurd.

Milou is wel met de vacuumpomp gehaald, omdat het allemaal erg hard ging. Milou had hierdoor geen tijd om te herstellen tussendoor, net als ik en daardoor moest ze ' snel' ter wereld komen. Er is dus een knip gedaan en ik ben gehecht.

Ja dames, dat is inderdaad niet fijn en tuurlijk zien we het liever anders.. Maar precies zoals Lynkenuts zegt: het is het allemaal ZO waard!

Ons lieve kleine meisje woog maar 2585 gram en is 47 cm lang, echt een kleintje dus. Ze drinkt super goed aan de borst en vandaag (dag 8) woog ze alweer 2600 gram. Ze doet het dus fantastisch en je merkt er helemaal niks van dat ze het tijdens de bevalling iets minder makkelijk had. We genieten volop van haar en het is echt een super geweldige ervaring!!

Dames: zet 'm op en geniet geniet geniet!!! Het is zoiets prachtigs. Ik wens jullie een hele voorspoedige bevalling toe en een fijne kraamweek. Wij hebben echt genoten deze week.

Liefs Sandra

Oh Sandra!  Van harte gefeliciteerd met jullie dochter milou!

Ik herken het helemaal! Maar dat heb je nog snel gedaan hoor. Wonderbaarlijk hoe je lijf dat allemaal vanzelf oppakt.

Zelf zit ik nu helemaal in mijn kraamtranen. Oh echt alle emoties komen helemaal los. En hierbij ook het besef dat dat kleine hummeltje helemaal van jou is! Papa en mama zijn dan ook tot over hun oren verliefd en super trots!

Onze kleine man doet het ook super!  Omdat hij ook precies 37 weken was bij geboorte, had hij wat moeite om de borst goed leeg te drinken. Helaas hebben ze mij de eerste nacht in het ziekenhuis jonah verkeerd aan de borst gelegd, waardoor ik woensdagochtend het niet meer aan kon om hem direct aan de borst te laten drinken. We zijn toen gaan kolven om mijn tepels 24 uur te kunnen laten herstellen. Hierna 3 dagen flink last van stuwing gehad. We hebben wel 1 a 2 voedingen per dag aan de borst gelegd dmv een tepelhoedje.  Dit bood mama in ieder geval wat verlichting en vanaf vrijdag morgen de gekolfde melk met het flesje gegeven ipv fingerfeeding.

Vanochtend weer voor het eerst aan 1 borst direct zonder hoedje aan gelegd en wat ben ik trots op mijn kleine man. Heb hem vandaag nog niet hoeven bij voeden nadat hij aan de borst is geweest. Helaas is de andere borst nog te gevoelig om dit zonder tepelhoedje te doen maar we gaan er voor de volle 100% voor. En dat te bedenken dat ik altijd heb gezegt geen borstvoeding te willen geven. Ik vind het heerlijk.

Verder krijg ik dinsdag nog wat extra uurtjes kraamzorg ivm de borstvoeding en dan zit ook al onze eerste kraamweek er op.  Wat vliegt de tijd zeg!

Ben benieuwd hoe de andere mama's het allemaal ervaren!

Xx

Lynnkenuts en Sandra van harte gefeliciteerd met jullie kleine wonders!

En leuk dat jullie je ervaringen hier willen delen. Geeft mij in elk geval moed voor de aanstaande bevalling en kraamtijd :)

Hier nog niks. Morgen 39 weken, dus het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook nog 2 weken duren. Wat een raar idee is dat toch.

Dames nogmaals veel geluk! En leuk als jullie hier zo af en toe een kleine update plaatsen :)

HOERA!!! wat leuk dat Jonah en Milou geboren zijn. En wat een leuke namen.  Gefeliciteerd Lynnkenuts en Sandra.
leuk dat jullie verhalen delen.  Heerlijk om zo te lezen hoe het met de andere moeders gaat.

Hier de laatste loodjes 37 weken. Vorige week vond ik het echt zwaar... ik dacht alleen maar NOG 4 weken.... pfff  deze week merk ik dat het een beetje op begint te schieten en dat is fijn. Alles is wel klaar en in huis. Ik moet mezelf een beetje inhouden en niet nog 10 dingen bedenken die ook heel handig zouden kunnen zijn voor de kraam tijd en weer te gaan shoppen:)

Ook onze oudste 2 hebben er veel zin in en zien uit naar de komst van de kleine. Super leuk om te zien hoe bewust ze het meemaken. Vandaag hadden ze een studiedag. Dat is wel intensief. gelukkig morgen weer naar school dan heb ik in de ochtend rust.

wat een bijzondere periode is dit toch!

Terug
Bovenaan