Hoi allemaal,
Hier ook een berichtje van mij. Lynkenuts als eerste van harte gefeliciteerd met Jonah, super fijn dat hij er is en jullie lekker van hem kunnen genieten. Heerlijk he zo'n lekker moppie in je armen te hebben?
Ook ik mag vertellen dat ik op vrijdag 18 maart trotse mama ben geworden van een prachtige dochter, genaamd Milou.
Op donderdag 17 maart moest ik om 10.30 naar het ziekenhuis toe. Ik werd getoucheerd en ik had 1 cm ontsluiting. Mijn baarmoedermond was al wel aan het verweken, maar was nog niet genoeg verweekt om ingeleid te kunnen worden. Er werd een ballonkatheter geplaatst en om 15.30 diezelfde dag viel de ballon uit. Ik heb begrepen dat dit erg snel is. Ze twijfelden daarom of de ballon wel goed zat, maar doordat ik al aan het rommelen was gingen ze er vanuit dat ik 2 cm ontsluiting had.
Vrijdag ochtend 18 maart moest ik mij om 7.15 melden. Ik. Werd getoucheerd en inderdaad 2 cm ontsluiting. Joepie, ik mocht ingeleid worden met precies 37 weken, vanwege de zwangerschapscholestase.
Om 7.15 uur werden mijn vliezen gebroken en om 8.00 uur zat ik aan de weeen opwekkers. Na ongeveer 2 uur zouden de weeen beginnen werd aangegeven, maar mijn lichaam dacht hier anders over. Om 8.30 kreeg ik al flinke weeen. De verloskundige zou om 12.00 uur komen om weer te toucheren, maar omdat het zo hard ging kwam ze om 1030 al kijken en toen had ik al 4cm ontsluiting.
De pomp werd zachter gezet, want helaas kwam ik in een weeenstorm terecht. Om 12.30 uur had ik 6cm ontsluting en om 15.00 uur had ik volledige ontsluiting. Om 15.05 mocht ik persen en om 15.26 was ze er. Al met al heeft het dus maar 7.5 uur geduurd.
Milou is wel met de vacuumpomp gehaald, omdat het allemaal erg hard ging. Milou had hierdoor geen tijd om te herstellen tussendoor, net als ik en daardoor moest ze ' snel' ter wereld komen. Er is dus een knip gedaan en ik ben gehecht.
Ja dames, dat is inderdaad niet fijn en tuurlijk zien we het liever anders.. Maar precies zoals Lynkenuts zegt: het is het allemaal ZO waard!
Ons lieve kleine meisje woog maar 2585 gram en is 47 cm lang, echt een kleintje dus. Ze drinkt super goed aan de borst en vandaag (dag 8) woog ze alweer 2600 gram. Ze doet het dus fantastisch en je merkt er helemaal niks van dat ze het tijdens de bevalling iets minder makkelijk had. We genieten volop van haar en het is echt een super geweldige ervaring!!
Dames: zet 'm op en geniet geniet geniet!!! Het is zoiets prachtigs. Ik wens jullie een hele voorspoedige bevalling toe en een fijne kraamweek. Wij hebben echt genoten deze week.
Liefs Sandra