Zwanger en uitgerekend in april 2016

Hier nu ruim 39 weken. Het begint nu toch wel echt te kriebelen! Aanstaande maandag is de uitgerekende datum. Ik weet wel dat dat niet zoveel zegt, maar het is toch je enige houvast.

De verloskundige zei gister dat ik moet rekenen op tussen de 40 en 41 weken, omdat de meeste eerste kindjes dan geboren worden. De baby ligt al wel helemaal ingedaald en startklaar.

Aan alle dames succes met wachten!

Dank jullie wel :)

Fijn dat jullie iets aan onze bevallingsverhalen hebben. Heerlijk om iets voor een ander te kunnen betekenen en al helemaal op dat gebied. Ik vond het ook allemaal erg spannend en was ook altijd blij als ik positieve verhalen las.

Milou drinkt goed aan de borst. Haar geboortegewicht was 2585 gram en 2 dagen terug woog ze alweer 2740 gram. Het gaat dus erg goed met de voeding. Ze heeft goede plas- en poepluiers.

Het enige waar we een beetje tegenaan lopen is dat ze overdag om de ongeveer 3 uur wil drinken en 's nachts om de 2 uur. Kan ze het niet omdraaien? Hihi! Ook is onze kleine spook 's nachts klaar wakker en zit ze allerlei gekke geluidjes te maken. Slapen gaat ze echt niet doen. Als we haar oppakken, dan is ze meteen stil. We dachten eerst dat ze misschien ergens last van had (boertje, krampjes), maar ze wil gewoon erg graag bij papa en mama zijn.

Ik vind persoonlijk dat je een kindje niet genoeg liefde kan geven én ik ben ook van mening dat iets mogelijk snel kan wennen. Of het echt zo is, dat weet ik ook niet.
Overdag geef ik haar alle liefde die ik maar in me heb en als ik haar 's nachts borstvoeding heb gegeven knuffel ik ook even met haar. Ik vind het alleen wel belangrijk dat ze ook leert om daarna te gaan slapen. Ons moppie is nog maar 2 weken oud hoor, dus ik geef het de tijd om Milou een dag-/nachtritme te krijgen. Ik heb begrepen dat zoiets meestal 2/3 maanden duurt.

Mijn man is nu nog 2 weken vrij en gaat daarna weer werken. Ik hoop dat ze dan al iets heb opgepikt van het ritme, want voor hem zijn zulke nachten dan haast niet te doen. We slapen maar 2 uurtjes per nacht ongeveer. Ik heb natuurlijk dan nog verlof dus ik kan ook overdag mijn rust pakken, maar dat geldt voor hem dan niet meer.

Wat we nu gaan proberen is overdag alles zo licht mogelijk houden zodat ze minder diep kan slapen en toch evengoed haar rust pakt. Ook gewoon geluid maken, natuurlijk niet overdreven maar zoals je normaal ook zou doen. 's nachts dan alles zo donker mogelijk houden, zachtjes zijn dus niet de hele tijd tegen haar praten etc. Als ik haar dan in haar bedje leg, geef ik haar een paar keer een aai over de bol, mijn andere hand even op haar buikje rusten en ik zeg welterusten. Ik heb begrepen als je zo'n patroon inbouwt, dat ze daar snel aan wennen. Kindjes hebben behoefte aan structuur en regelmaat. Nou we gaan het proberen en wie weet :D

Hoe gaat het bij jullie Lynkenuts? Ook een lekker spookje 'snachts? Hoe gaan jullie hiermee om? Nog handige tips?

Liefs Sandra

Hoi mama's

Jonah doet het super! Zat afgelopen maandag ook boven zijn geboortegewicht met 2750 gram.

Ook jonah heeft de eerste dagen best Wat last gehad van krampjes. Hier hebben we infacol voor die we nu aan het afbouwen zijn. Ook had jonah last van het niet willen slapen in zijn eigen bed en dat met name snachts.

Belangrijks dat het bedje goed warm is. We leggen dan ook de zensy op de plek waar hij komt te liggen om dit voor te verwarmen. En snachts bakeren we hem in. Dit gaat verder super! Komt netjes om de 3 a 4 uur snachts.

Mijn borstvoeding is ook goed op gang. Maar jonah is nog niet krachtig genoeg om iedere keer de borst leeg te drinken vanochtend 3 maal aan de borst aangelegd. ( 6,9 en 12 uur ), en je merkt dat de 2e borst steeds minder lang wordt gedronken. Van 20 min bij de eerste keer, 15 min 2e keer en 7 min 3e keer.

Ik kolf er dus langs. Zowiezo alle voedingen snachts. Dus de laatste en de nacht voeding. Smiddags ga ik een beetje op mijn gevoel af wat jonah wel of niet kan nu heeft hij vandaag tussen de voedingen aan de borst netjes 3 uur er tussen gelaten. Voor mij een indicatie datbhij dus genoeg binnen geeft gehad.

Zowiezo zijn de luiers niet aan te slepen Hahaha.  Hij plast en poept ruim voldoende!

Mijn resultaat om het zo Maar te noemen is ruim voldoende! Ik ben de diepvries al aan het vullen

En toen zag ik dat niet mijn hele bericht er stond.

Sandra: wellicht een idee om milou snachts ook in te bakeren. Geeft haar wellicht het gevoel van veiligheid omdat ze, net als jonah ook zo klein nog is.

Xx

Wat fijn dat Jonah het zo goed doet. En ook fijn dat je goed kan inschatten wanneer hij wel en niet voldoende heeft. Dat lijkt me al veel rust te geven.

Milou drinkt heel goed aan de borst, soms zelfs een beetje té goed. Kan dat? Ja dat kan haha. Soms komt het haar neusje uit. Het lijkt alsof ze het soms niet kan bijbenen. Dit is verschillend. De ene keer is het overdag en de andere keer 's nachts dat ze het niet kan bijbenen. Het ligt dus niet aan een bepaald dagdeel. Toch laat ze mijn borst niet los en wil ze wel blijven drinken. Het lijkt ook alsof ze er zelf geen last van heeft. Ze proest het soms uit en gaat daarna gewoon weer heel tevreden kijken haha, bijzonder he?

Ik probeer nu goed te kijken wanneer ik denk dat ze even adempauze nodig heeft. Ik haal haar dan even van de borst, even rechtop, boertje laten en daarna weer aan de borst. Dit heb ik nu 2 keer gedaan en het lijkt goed te werken.

Ik vind het fijn dat ze zelf mijn borst los laat. Ze laat hiermee zien dat ze genoeg heeft gehad en hier houd ik mij ook aan. Ik heb 1 keer afgekolfd een paar dagen terug, omdat mijn borst erg vol voelde en omdat ze toen erg snel achter elkaar kwam. Ik had het idee dat het dus even teveel voor haar was. Ik wil strakjes meer gaan kolven, alleen ik wil even wachten totdat er iets meer tijd tussen de voedingen zit. Ik ben anders bang dat ik mijn melkproductie nog meer stimuleer en het dan echt teveel voor haar is. Mijn borsten en Milou moeten nog eventjes wat beter op elkaar afgestemd worden :)
Dit is ook wat de verloskundige en het consultatiebureau hebben aangegeven. Ik wacht er dus nog eventjes mee, ik denk een week of 2.

En wat denk je? Gisteren overdag voor het eerst lekker in de box gelegd en veel in het licht, gewoon geluid gemaakt zoals anders en vannacht heel stil gedaan lekker donker.. en GEEN gespook vannacht :D Ze heeft heerlijk geslapen en ze kwam zelfs om de 4 uur voor de borst ipv om de 2 uur. Ze dronk erg goed, weer goede plasluiers en heel tevreden. Echt een heerlijke nacht gehad, zeker wel 6 uur geslapen. Ik hoop dat ze dit patroon blijft aanhouden, dat zou heel fijn zijn! Ik ben echt trots op Milou! Ze is een kanjer :D

Lynkenuts, bedankt voor het meedenken. Dit hebben we inderdaad ook geprobeerd, maar dit vind ze absoluut niet fijn. Ze gaat dan juist huilen en wil lekker bewegen. Ze schopt af en toe de dekentjes van haar af haha. Een lekkere warme kruik maken wij inderdaad ook gebruik van en dat vindt ze wel fijn.

Hoe gaat het met de andere mama's? Al aan het rommelen? Al meer babynieuws?

Groetjes Sandra

Gefeliciteerd met jullie wondertjes!

Leuk om te lezen waar jullie wel en niet mee worstelen.  En dat alles eigenlijk heel erg goed gaat!

Wij hebben twee kindjes en de een sliep na vier nachten door en de ander heeft altijd op en af slecht geslapen.

Hier nu 38.2 weekjes maar helaas nog niks. Ik voel me nog wel goed hoor maar ik heb er vooral gewoon heel erg veel zin in en ben er klaar voor!

Dankjewel xirmax!

Ik ben ook heel nieuwsgierig wanneer het bij de andere mama's gaat. Succes met de laatste loodjes!

Sandra: graag gedaan! Wat fijn dat milou er een ritme in krijgt en dat de borstvoeding loopt. Een geruststellend gevoel.

Xx

Goedenmiddag

Voor mijn studie doe ik onderzoek naar het merk Happy Horse.

Als u bekend bent met het merk, dan zou u mij enorm helpen met het invullen van deze enquête. De enquête duurt maar 5 minuten.

Met vriendelijke groet,

Amber

http://www.survio.com/survey/d/X0N8R3K5D2X1S3Y9Q

Terug
Bovenaan