Wat fijn dat Jonah het zo goed doet. En ook fijn dat je goed kan inschatten wanneer hij wel en niet voldoende heeft. Dat lijkt me al veel rust te geven.
Milou drinkt heel goed aan de borst, soms zelfs een beetje té goed. Kan dat? Ja dat kan haha. Soms komt het haar neusje uit. Het lijkt alsof ze het soms niet kan bijbenen. Dit is verschillend. De ene keer is het overdag en de andere keer 's nachts dat ze het niet kan bijbenen. Het ligt dus niet aan een bepaald dagdeel. Toch laat ze mijn borst niet los en wil ze wel blijven drinken. Het lijkt ook alsof ze er zelf geen last van heeft. Ze proest het soms uit en gaat daarna gewoon weer heel tevreden kijken haha, bijzonder he?
Ik probeer nu goed te kijken wanneer ik denk dat ze even adempauze nodig heeft. Ik haal haar dan even van de borst, even rechtop, boertje laten en daarna weer aan de borst. Dit heb ik nu 2 keer gedaan en het lijkt goed te werken.
Ik vind het fijn dat ze zelf mijn borst los laat. Ze laat hiermee zien dat ze genoeg heeft gehad en hier houd ik mij ook aan. Ik heb 1 keer afgekolfd een paar dagen terug, omdat mijn borst erg vol voelde en omdat ze toen erg snel achter elkaar kwam. Ik had het idee dat het dus even teveel voor haar was. Ik wil strakjes meer gaan kolven, alleen ik wil even wachten totdat er iets meer tijd tussen de voedingen zit. Ik ben anders bang dat ik mijn melkproductie nog meer stimuleer en het dan echt teveel voor haar is. Mijn borsten en Milou moeten nog eventjes wat beter op elkaar afgestemd worden
Dit is ook wat de verloskundige en het consultatiebureau hebben aangegeven. Ik wacht er dus nog eventjes mee, ik denk een week of 2.
En wat denk je? Gisteren overdag voor het eerst lekker in de box gelegd en veel in het licht, gewoon geluid gemaakt zoals anders en vannacht heel stil gedaan lekker donker.. en GEEN gespook vannacht
Ze heeft heerlijk geslapen en ze kwam zelfs om de 4 uur voor de borst ipv om de 2 uur. Ze dronk erg goed, weer goede plasluiers en heel tevreden. Echt een heerlijke nacht gehad, zeker wel 6 uur geslapen. Ik hoop dat ze dit patroon blijft aanhouden, dat zou heel fijn zijn! Ik ben echt trots op Milou! Ze is een kanjer
Lynkenuts, bedankt voor het meedenken. Dit hebben we inderdaad ook geprobeerd, maar dit vind ze absoluut niet fijn. Ze gaat dan juist huilen en wil lekker bewegen. Ze schopt af en toe de dekentjes van haar af haha. Een lekkere warme kruik maken wij inderdaad ook gebruik van en dat vindt ze wel fijn.
Hoe gaat het met de andere mama's? Al aan het rommelen? Al meer babynieuws?
Groetjes Sandra