Zwanger en uitgerekend in april 2016

wat leuk weer een paar nieuw aankomende april moeders erbij.

De pijn in mijn buik in ochtend is ook voor mij herkenbaar... en al mijn eten smaakt raar....  wat een gedoe toch dat je lijf van ene op andere moment helemaal van slag raakt.

Over het vertellen aan anderen: Hier wacht ik er nog even mee. eerst maar eens een Echo maar ik moet de vk nog bellen.
Wel heel veel zin om iedereen te verassen. Niemand in onze omgeving verwacht het nog dat we een derde krijgen omdat we een tijdje ook zelf dachten, twee is wel genoeg.... maar het is toch gaan kriebelen... En nu is het zo leuk om na 4 jaar weer opnieuw te beginnen. Heerlijk dat zon forum wel een uitlaat klep is :)

Hallo allemaal,

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! (en de gene bij wie het mis is gegaan sterkte....) Ik weet sinds 1,5 week dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! Ik ben zoooo blij! Na 2 "rondes" was het raak. We zijn 3 maanden geleden getrouwd. Ik ben 30 jaar en kom uit de buurt van Arnhem.

Ik ben volgens de site op 4 april uitgerekend. We mogen 8 september pas naar de vk, dan ben ik 10 weken zwanger. Pfff wat duurt dat lang he? :)

Kwaaltjes: pijnlijke gespannen borsten, heel vrolijk en gelukkig, kalm (normaal best snel van slag!), af en toe wat steekjes in de onderbuik aan de zijkanten en soms laag in het midden, vaak moeten plassen. Is het normaal dat ik niet misselijk ben en me verder eigenlijk heel goed voel?

Ik ben zo gelukkig! En lijkt me heel leuk de komende tijd mijn ervaringen met jullie te delen en te lezen hoe het jullie vergaat.

Zondag aan mn beste vriendin verteld en as vrijdag aan onze ouders en schoonzus. Hoe vertellen jullie het nieuws? Maken jullie er wat van of zeg je het gewoon?

@heleen: ik hoop dat t goed met je gaat...

@minimel: volgens mij kun je idd best weinig klachten hebbeb. Hopen dat t zo blijft! Vaak plasseb moet ik ook en mijn borsten zijn enorm pijnlijk. Kon er gister zelfs niet van slapen...

Over het vertellen: voor mijn moeder had ik een breitijdschrift gekocht en een briefje bij een patroontje gedaan met "deze graag, begin april".

Mijn schoonouders worden voor t eerst opa en oma. Voor hen hadden we n boekje gekocht van nijntje: opa en oma pluis (innut haags).

Kan iemand mij vertellen welke streep de controle streep is?

De linker of rechter vanaf de absorberende strip?

Mijn testen blijven licht positief heb ik het idee. Het bezorgd me twijfel of ik wel voldoende hcg aanmaak.

Alvast bedankt!

@ mamaapril, als het goed is moet het wel in de gebruiksaanwijzing staan of het staat op de test zelf ('c' controlestreep 't' teststreep) het hcg wordt meende ik ook steeds hoger.. Misschien over twee drie dagen nog eens testen? Heb geen idee hoe vaak je al getest had☺️

@ Heleen, hoe is het met je?

@ minimel, ik ben ook niet misselijk en hoop dat dat natuurlijk zo blijft😊 wel heb ik wat een opgezette buik, maar kan door mn darmen komen. En wij weten ook nog niet hoe we het gaan vertellen, wel dat het denk ik na de echo wordt, moet er zelf nog erg aan wennen,de 1 e keer zwanger, bijzonder. We twijfelen of we het onze ouders/schoonouders tegelijkertijd moeten vertellen of gewoon op de zelfde dag.. En naar wie gaan we eerst.. Wel dachten we aan om het middels een gebakje te vertellen, aan de binnenkant van de doos schrijven' eet maar gauw op, dan ben ik straks niet de enige met een buikje' . Ben zeer benieuwd hoe ze gaan reageren en hoop dat ik me stil kan houden tot 14 september, want dat duurt wel erg lang nog😅

@ Anita27, mijn buik is ook iets minder soepel, en ook als ik me uitrek, voelt een beetje als spierpijn. Bij iedereen zullen de klachten wel wat anders zijn😊

groetjes E

vandaag 4 weken en 5 dagen

Gefeliciteerd voor de nieuwe moeders die zich hebben aangesloten bij dit topic.

Wat lief dat jullie er naar vragen. :$
VK heeft weer een echo gedaan. Zag nu duidelijk dat het een normale menstruatie was. Ze legde uit dat de stolsels (die had ik meegenomen) duidelijk wel een begin/placenta waren. Ze kon er niets op vinden qua embryo. Echter zijn er ook stukken in de WC gekomen.
Op de echo zag ze op dit moment ook niets meer zitten, dus curretage om het alsnog weg te zuigen is 5% kans op. Dus dat is mooi minimaal. :)
Verder zei ze dat het verhaal en de echo erop lijkt dat na de bloedtest binnen 1 week het gestopt is te groeien.
Ik moet a.s. zaterdag klaar zijn met vloeien, anders bellen. Voel ik mij minder goed of ziek, moet ik direct contact opnemen.
Ze zei ook dat ik best om nog een bloedtest bij HA had kunnen vragen maar dat mogelijk de HA dat zou afwijzen.
Verder heeft zij een mail gestuurd naar de HA over de vraag waarom naar Röntgen ipv naar VK of evt. GYN. Zij hoopt hier nog reactie op te krijgen. Komende maandag heeft ze overleg met de GYN en zal ze het ook voorleggen waarom de Röntgen ipv  VK of GYN.

A.s. donderdag ga ik dan naar de HA. Puur het proces en hoe nu verder.
Aangezien ik voor mijzelf nog zeker 3 kg te zwaar ben. Eerst die 3 kg er af of direct door proberen te gaan met zwanger worden. En tevens ook dat de VK zei dat ik minimaal 1 jaar moest proberen te lang was. Want ik ben immers bekend met PCO. Zei gaf zelf aan, mocht ik in jan. niet zwanger zijn om dan een verwijzing te halen. Maar goed... dan moet ik "liegen". Want officieel was dit de eerste échte ronde.

De VK zei dat hun beleid is om  bij zwangerschap korter dan 7 weken niet direct bij miskraam een echo te plannen. Want de studies hebben uitgewezen dat wanneer een 'aanstaande moeder' nog geen beeld heeft gezien van het embryo, de miskraam beter te verwerken valt. Anders is er meer verdriet en onbegrip om de reden dat het is mis gegaan. Dan gaan mensen 'zoeken' naar een oorzaak. Nu niet, want dit is voor het verstand ook beter te plaatsen. Tot 12 weken is het onzeker. Maar korter dan 7 sowieso, want bij 7 weken zit je pas écht over de helft.
Daar vind ik wel wat voor te zeggen en had ik ook al bedacht. Ik was er ook blij mee dat ik nog niets had gezien. (dacht ik zondag en maandag)

Ik blijf wel mee lezen want ben benieuwd hoe jullie zwangerschappen verder gaan verlopen.
Ik zal in elk geval in een ander topic gaan schrijven.

Mooie zwangerschap toegewenst.

@E26 ik heb afgelopen zaterdag 8 aug. Getest en vanmorgen 11 aug nog een keer. Maar nu zat ik vanmiddag naar de test te kijken en dacht ik misschien is die lichte streep wel de controle streep. Meest dikke en roze streep zit het dichts bij de absorberende strip.

het staat niet in de gebruiksaanwijzing. Ik heb vandaag getest met de predictor express.

Volgende week in ieder geval een afspraak bij de verloskundige voor een intake.

De "kwaaltjes" waar ik last van heb: ik heb het snel heel heet( terwijl ik echt een koukleum ben), ik voel continu m'n onderbuik, zoals meerdere beschrijven soort spierpijn inderdaad, snel vol zitten of ontzettend honger.

Terug
Bovenaan