Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

Verstandige keuze om het te vertellen als je zo ziek bent.

Wel super vervelend dat je er zo ziek van bent. Ik heb een boekje mee gekregen van de verloskundige van het lareb, dit staat er in dat je mag gebruiken tijdens zwangerschap dat vrij te krijgen is.

meclozine ( suprimal)

meclozine plus pyridoxine ( emesafene)

metoclopramide ( primperan)

cyclizine

zelf nog maar 1 keer hoeven overgeven in de 9 weken waar ik nu op zit, godzijdank. Maar die hormonen op sommige momenten, verlies me zelf er soms zelfs bijna in. Voel me op zulke momenten echt labiel. Walgelijk..

Hallo meiden,

het was even rustig op het forum.. Ik vindt het toch wel erg fijn dat de mensen om me heen het nu weten, je kan toch dingen vragen enz.. Altijd handig.

mijn vader heeft een cadeautje opgestuurd een knuffeldoekje van Bumba en een grotere beer, echt super leuk... Langs brengen is lastig dan moet hij dik 2,5 uur rijden haha... Super leuk zon cadeautje hihi

Hoi allemaal,

Van harte gefeliciteerd allemaal! Super leuk en leuk ook om al jullie verhalen te lezen. Ik herken ook heel veel terug.

Ik zou mijn ten eerste even voorstellen ik ben 29 zwanger van ons eerste kindje na 2 miskramen dit jaar. 1 in feb met 7 weken en 1 in aug met 8 weken waarbij ik door veel pijn en veel bloedverlies naar het ziekenhuis moest gaan. Daarna dachten we even een pauze te nemen maar toen werd ik dus niet ongesteld en nu ben ik zwanger waar wij super blij mee zijn. Gelijk onze gynocoloog gebeld en hebben onze eerste echo gehad met 6 weken om te kijken of alles in orde is. We zagen een mooi hartje en moesten huilen van geluk.

Ik word nu wekelijks in de gaten gehouden dit mede omdat het al zovaak dit jaar is mis gegaan en voor mijn eigen onzekerheid. Verder blijf ik onder controle ook bij de gynocoloog, omdat ik 2 jaar geleden een gastric bye pass operatie heb gehad. Dus met mijn voeding en vitamines moet ik goed in de gaten gehouden worden.

Morgen hebben wij onze 3e echo dan ben ik 9 weken en 1 dag. Ook hebben we dan ons intake gesprek waarbij we ook gaan bespreken over de nekplooimeting of we dat willen enz. Eerst heb je zorgen over of alles goed gaat en nu krijg ik deze zorgen erbij echt eng allemaal.

Verder ben ik net ala jullie erg moe, opgeblazen en pijnlijke borsten, slapen loze nachten en vaak plassen snachts waardoor ik door een snurkende man moeilijk in slaap kom haha.. Ook ben ik zodra ik wakker ben misselijk wel geleerd gelijk als ik wakker ben een kaakje of crackertje te eten zodat het zakt.

Verder hebben we het met kerst aan mijn schoonouders verteld via een echo foto in een kerst doosje heel leuk en ze waren super enthousiast. Met mijn familie is het anders gegaan maar dat is een lang verhaal en dit is al aardig lang hihi..

Verder ben ik werkzaam in de kinderopvang. Verder super enthousiast en leuk dat deze form er is!! Groetjes

Welkom gebruiker1986. Van harte gefeliciteerd!!  Wat leuk, wij lopen bijna gelijk op, voor mij 9 weken en 3 dagen en we zijn ook even oud.

jullie hebben al een hoop te verstouwen gehad zeg dit jaar. Snap dat het spannend is voor jullie. Wel super fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. Ga jij de combinatietest laten doen? Of weet je het nog niet? Ik ga hem wel laten doen, niet dat er iets in de familie zit, maar wil daar wat zekerheid over. Schijnt dat ze met de 20 weken echo ook wel eea kunnen zien dmv verhoudingen ed, maar weet het liever eerder.

@ Anita: wat leuk dat je vader een cadeautje opstuurde!

@ gebruiker 1986: heftig verhaal zeg maar wat mooi dat het nu er goed uitziet allemaal!

Combinatietest: wij gaan het wel doen maar weet niet wat ik zal doen als de uitslag niet goed is.... Maar wel weten lijkt mij fijner dan niet weten in ieder geval.

Ik heb gisteravond een goede 1ste echo gehad, stevig kloppend hartje gelukkig! Was best zenuwachtig na de bloeding vorige week maar kan voor nu opgelucht ademhalen!

De misselijkheid wordt wel steeds erger maar de piek schijnt met 8 a 9 weken te zijn volgens mijn verloskundige dus even doorzetten nog!

Hallo dames!

Ik ben Leonie, 28 jaar, zwanger van de 1e, uitgerekend 30.08.2016. Dit was ronde 7 en ivm aankoop woning volgend jaar het klussen op iets lager pitje gezet, maar dat mocht niet baten.

Ben getrouwd met Ron (34) nu bijna 3 jaar en 10 jaar samen.

Ivm mijn suikerziekte moet ik regelmatig gecontroleerd worden. 1e afspraak met gyn staat 08.01, daarna 18.01 afspraak met internist en 02.02 met mijn diabetesverpleegkundige. Bedoeling is dat ik sowieso iedere maand langskom bij de gyn.

23e 1e test gedaan, positief geheel onverwachts toch wel, 'snachts kon ik niet slapen en een CB-test gedaan. Gelijk stond daar zwanger. 's avonds het gelijk aan de familie vertelt ivm kerstfeest. 1 januari schoonfamilie vertellen.

Op dit moment last van:

* Zere borsten
* Trekkende buik
* Nog niet misselijk gelukkig
* Buikslaper, wordt nu al lastig

Lijkt mij leuk om met jullie in contact te blijven de komende tijd. Wens jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap toe en hopelijk mogen wij allemaal ons kindje verwelkomen in augustus.

2016 wordt in ieder geval een spannend jaar voor ons allen :)

Hoooiii! Ik heb gisteren een hele lichte positieve test gedaan. en vandaag was hij al iets duidelijker. Dus gewoon kei zwanger!

Volgens mijn eigen berekening ben ik vandaag 5+1 weken. En 30 augustus uitgerekend.

Ik moet de verloskundige nog bellen. Heb nog geen afspraak staan.

Hoe hebben jullie het de aanstaande opa's en oma's verteld?

Hoi allemaal!

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Heel gaaf om jullie verhalen te lezen. Vooral ook omdat wij het nog niet verteld hebben aan de familie, waardoor we niet echt wat kunnen delen.

Ik ben 23 en nu 5 weken zwanger. Na de 1e echo (1 februari) Hopen we de familie op de hoogte te brengen. Uitgerekend zijn we op 30-08.

Kwaaltjes zitten hem vooral in buikpijn en rusteloosheid. Gelukkig niet misselijk (nog niet..) ik hoop dat het zo mag blijven! Borsten zijn gespannen en buik slapen (wat ik graag deed) is niet fijn meer.

Ben benieuwd naar hoe het met jullie zal blijven gaan! Het is in ieder geval erg steunend om te weten dat je niet alleen bent in de kwaaltjes en onzekerheden. Hoewel we ook op en top genieten van de zwangerschap!

Terug
Bovenaan