Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

ik ben terug van de eerste echo, het was idd een inwendige echo, het lijkt enger dan het is. De camera gaat een cm of 5 a 6 naar binnen.

Alles was in ieder geval goed, kloppend hartje, vruchtzakje voor de voeding omdat het begin zwangerschap is en gezonde eierstokken.

Het aantal weken klopte precies tot op de dag met mijn eigen schema, 7 weken en 3 dagen.

Over mijn slapeloosheid belt ze morgen even naar andere mensen en belt ze me over terug.

Wauw! De eerste echo al met 7 weken!

Ik heb mijn eerste afspraak met de verloskundige op 13 januari. Mocht er dan de mogelijkheid zijn om een echo te laten maken, dan maken ze die. Dus nog niet zeker... Kan echt niet tot begin februari wachten totdat ik voor eerst iets zie?! Ik ben dan 12 weken.

Met kerst gaan we het aan mijn ouders en schoonouders vertellen. Mijn meest dierbare collega's/vriendinnen weten het inmiddels al. Kan dit echt niet voor mijzelf houden!!

Om het te vertellen aan mijn schoonouders (het is hun eerste kleinkind) zat ik te denken aan een roze en blauwe helium ballon. Één voor mijn schoonouders en één voor het zusje van mijn vriend. Dan zo'n lekker grote doos eromheen, zodat ze niets in de gaten hebben...

Spannend allemaal! Hebben jullie je ook al opgegeven voor moeders voor moeders?

En @Ik1; wat fijn dat je al een kloppend hartje hebt gehoord! Lijkt me heel fijn!

Liefs

Jo87, wat jammer dat je pas zo laat een eerste afspraak hebt bij de verloskundige. Misschien kan je contact opnemen met een andere praktijk als je er echt last van hebt.

wat een leuke manier van vertellen hebben jullie bedacht, laat je hun reactie wel weten?

owja, mijn bloeddruk was gisteren nog opgemeten, de was bovendruk 90 en onderdruk was 55. Dat verklaard meteen mijn duizelingen. Vanaf nu dus op pad met zoute drop. Ze zei nog wel, zorg er voor dat als je flauw valt dat je zacht valt. Ijzergehalte was keurig 8.2, deze moet boven de 7 zitten.

Gefeliciteerd allemaal!

Ook ik mag vol trots zeggen dat ik zwanger ben!

Ben wel heel beroerd en kan niet veel meer dan slapen, hou helaas niets binnen maar heb nog goede hoop dat dit alleen de eerste weken zijn!

29 december de eerste echo, zo super spannend!

Ik ben zoo benieuwd wat het word, kan niet wachten tot augustus 2016 hihi!

Iedereen een fijne zwangerschap toegewenst!

Ook ik kom net bij de 1e echo vandaan, zoo leuk om te zien wauw, ik ben nu 6 weken en 4 dagen, 1 week minder dan ik had gedacht, ik moet de 31ste weer om nog een beter beeld te krijgen, nu was het nog zo klein.

ik zag het harte al wel kloppen op de echo,

verder zijn de klachten nog vrijwel hetzelfde de ene dag rugpijn en de andere dag wel is waar nergens last van.

liefs

Ik1: mijn echo is ook tussen 7 en 8 weken in dus zal ook inwendig zijn dan. Een vriendin had de eerste echo pas met 11 weken en was gewoon uitwendig. Heb je wel een foto gekregen van de echo? Of was dat te vroeg? Zo bijzonder dat zij precies kunnen zien hoever je bent en dat dus alle beginnende zwangerschappen exact hetzelfde groeien.....  Hoop dat die slapeloosheid verbeterd voor je... Ik slaap wel slechter maar niet zo erg als jij, en ik ben al super brak!!! Hoe moet jij je dan voelen zeg! Gaat het werken nog wel? Lekker vakantie?

Ik kreeg informatie van de verloskundige over een project dat ze na 14 weken zwangeren gezamenlijk willen ontvangen. Dan kom je voor controle met je partner en vervolgens sluit je aan bij de groep, je partner mag voor sommige dingen erbij blijven. De verloskundige trekt dan 2 uur uit voor de groep. Allemaal dezelfde tijd ongeveer in de zwangerschap. Ze heeft veel meer tijd om dingen te bespreken etc. En je kan leuke contacten opdoen! Ik ben zelf niet van plan om naar zwangerschapsgym te gaan omdat ik zelf als verpleegkundige op de kraamafdeling gewerkt heb en veel bevallingen gezien en begeleid heb. De manier van ademhalen is voor mij net als fietsen... Het enige nadeel vond ik het niet ontmoeten van andere zwangeren maar op deze manier is dat prima aangevuld!! :)

Verder heb ik vanmorgen een afspraak met moeders voor moeders, ik hoorde dat heel weinig zwangeren zich nog aanmelden!! Daar schrik ik van... Ik kies ervoor om alleen thuis urine op te vangen en dat is ook goed dus hoop dat er toch meer vrouwen hiervoor gaan! Voor zover mijn reclame praatje!

Fijn weekend allemaal alvast!

Ha iedereen,

zoals beloofd ook even een berichtje! Afgelopen woensdag de eerste echo gehad, ze moest flink zoeken. Maar er zit echt een kindje mét een kloppend hartje!  Wel is het zo dat ik maar 6 weken ben i.p.v. 7.. Maar goed alles in orde! Wel gek zat ik later te denken, ik had dan al een dikke positieve test met 3 weken?! Kan dat?

Ook woensdag voor het eerst echt gespuugd. Niet fijn, ik ben daar zo slecht in. Sommige spugen en zijn het kwijt maar ik moet er echt om huilen zo naar is het. Gelukkig is het gister en vandaag wel goed gegaan, wel nog misselijk hoor. Maar dat hoort er bij!

Ik merk dat het wel echt geruststeld wanneer je de echo hebt gehad en je het hartje hebt zien kloppen! Ik heb 13 januari weer de volgende echo wanneer ik 10 weken ben. Hopelijk is alles bij jullie ook goed!

En natuurlijk fijne feestdagen gewenst! En veel plezier met vertellen als je dat gaat doen! Wij gaan het onze opa en oma 's vertellen!

@marie93

voor mij geld t zelfde ik had dan ook met 3 weken getest want ik ben nu 6 week en 5 dagen, ook een week minder dan gedacht, het is dus gewoon mogelijk positief te testen.

Ik wilde het ook met kerst gaan vertellen al vindt mijn vriend het nog wat vroeg, ook heel begrijpelijk er kan nog van alles mis gaan natuurlijk... Ga ik niet van uit maar je weet het nooit.

dus wij wachten nog even..

wordt wel lastig met mijn vader, broers, zus want die wonen 3 uur rijden verderop... Dus het eerst

volgende moment dat we samen zijn tja dat wordt lastig...

Terug
Bovenaan