Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

@siebel: wat heftig zeg, sterkte! Toen ik bloedverlies had net voor kerst had ik meteen ook zo'n paniek! Bij mij is het daarbij gebleven maar snap hoe jij je moet voelen na deze negatieve bevestiging zeg pffff!

Welkom nieuwe dames! Ik ben zelf gelukkig steeds minder onzeker maar nog niet uit de gevarenzone helaas, nu 8 weken en 3 dagen op weg. Heb last van obstipatie dus als ik kramp heb denk ik niet meteen het slechtste meer.

Het enige echte lastige is de misselijkheid. Ik moet soms op weg naar mijn werk 2a3x stoppen om over te geven in de berm. Emesafene zetpillen werken niet helaas dus nu van vsm nux vomica gestart gisteren, hopelijk werkt dit wel... En anders hopelijk met 12 weken minder misselijk..... Hebben jullie ervaring met eerste zwangerschappen wanneer het weg kan gaan??

Vanmiddag met vriend lief naar de bouwmarkt geweest voor wat spullen en we moesten wat bestellen etc. Waardoor het langer duurde, moest gewoon gaan zitten op een stoel want hield het niet vol.... Ben 32 en voel me bejaard, zijn jullie hier bekend mee?

Ik heb volgende week dinsdag de tweede echo :)

Hebben het inmiddels verteld aan ouders en broers en zussen doe reageerden erg enthousiast!

Succes allemaal hoor graag wat jullie bezig houdt ;) Joss

Wij hebben gister een kloppend hartje mogen horen en de eerste goto's gekregen van de kleine uk. Pff wat een opluchting. Ik was zoooooo zenuwachtig en ondanks dat ik pas 8,5 week onderweg ben,  geeft me dit wel rust en kan ik meer genieten. Ik had gerekend op een inwendige echo, maar dat hoefde niet. Wat er toch veel verandert in 3 jaar.

Ik heb vooral last van mijn borsten en de misselijkheid die komt en gaat met vlagen. Per dag variëren de momenten, niet erg handig ;-). Ook ben ik heel moe. Dat laatste had ik bij de eerste zwangerschap ook maar verder was ik toen kwaaltjesvrij. Dus moet een beetje wennen nu.

Morgen beginnen we met het verspreiden van het nieuws bij de ouders. Zin in!!!

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen, wat leuk om te lezen hoe jullie het allemaal beleven!

Ik heb zelf op 24 december een positieve test gehad en ben ongeveer 7 weken zwanger. Voorlopig staat de uitgerekende datum op 19 augustus 2016.

Ik ben zelf 29 jaar en 12 jaar samen met mijn man. Eind augustus ben ik gestopt met de pil en mijn cyclus was nog niet helemaal regelmatig, dus het zou kunnen dat de uitgerekende datum iets naar achteren geschoven wordt.

Met kerst hebben wij het direct aan mijn ouders en schoonouders verteld. Mijn vorige zwangerschap eindigde in een miskraam en het was toen erg vervelend om eerst te moeten vertellen dat ik zwanger was, maar dat het verkeerd was afgelopen. Onze naaste vrienden willen we het na de echo van 12 januari vertellen. Mijn man wil het eigenlijk nu al van de daken afschreeuwen.

Tot nu toe heb ik eigenlijk weinig last van kwaaltjes: bij vlagen misselijk en vermoeider dan normaal. Ik ben allang blij dat de hormonen dit keer hun werk doen!

Hallo allemaal,

Na lang twijfelen wil ik graag even mijn verhaal delen met jullie.Heeft iemand dit ooit mee gemaakt. Ik weet niet meer wat ik er mee aan moet.

19 december zou ik mijn menstruatie krijgen en deze dag een test gedaan, positief!!!! Super blij! De testen liepen mooi op en ik zou 7 januari de 1ste echo krijgen in het ziekenhuis. Dan zou ik 6 weken en 5 dagen zwanger zijn. Door een eerdere miskraam onzeker en in mijn omgeving veel mensen zwanger die met 6 weken een echo hebben gehad en een kloppend hartje hebben gehoord. In Belgie bij echobaby kan je particulier een echo laten maken en twijfelde of ik dit zou doen met 6 weken. Zo nieuwsgierig dus toch gedaan. Er bleek een hele prille zwangerschap te zitten, maar nog niet van 6 weken, maar ze vertelde dat het er erg goed uit zag. Baarmoederslijmvlies mooi van kleur en een vruchtzakje. Ze vertelde me dat ik met de telling(latere innestelling bv) een week er langs zat. Dit komt heel vaak voor zegt ze en ik zou je geen zorgen maken. Wachten dus op de echo in het ziekenhuis. Daar aangekomen mevrouw in opleiding kon inwendig niks vinden, enkel een vruchtzakje. Ze heeft wel 10 min gezocht. Ze vertelde me dat ik me moest voorbereiden op een miskraam. ik vroeg aan haar of ze misschien nog een keer wilde kijken en ze heeft er iemand bij gehaald. Een meer ervaren arts en zij zag meteen een vruchtzakje met een vruchtje, maar ze zei te klein voor 6 weken en 5 dagen, ook geen hartaktie. Omdat ik er een week langs kon zitten zat ik dan nog maar op 5 weken en 5 dagen, maar de arts bereidde me voor op een evt miskraam. Ik werd erg emotioneel en kon het niet geloven, Ik voel me zo zwanger. Ze zij kom maandag maar terug dan kijken we nog een keer, maar ga van het ergste uit. Ondertussen thuis zitten kniezen en dacht ik ga terug naar Belgie. Zij is de enigste die nu verschil kan zien van een week. Dus op zaterdag terug naar echobbay en bereidde me op het ergste voor, maar ze zij meisje het ziet er keurig uit en ik zie een kloppend hartje!!! ik geloofde het niet maar ze wist het 100% zeker. Ik was nog maar wel net 6 weken zei ze maart het ziet er keurig uit. Baarmoederslijmvlies zag er mooi uit, vruchtje en vruchtzakje gegroeid. Echobaby heeft het nieuwste en beste apparatuur wat er is.Vol blijdschap naar huis en gisteren terug naar het ziekenhuis. De meest botte arts zat tegenover ons. Een mannelijke arts die helemaal niks wilde horen wat we in Belgie hadden gezien. Ik klapte al meteen dicht. Echo gemaakt en alleen een vruchtzak te zien. Dit is niet goed, bereid je voor op een miskraam en daar was de kous mee af! We kijken over een week nog een keer, maar dit ziet er niet goed uit. Ik was compleet lam geslagen, luisterde helemaal niet naar ons verhaal, Wilde de foto s van de echo in belgie niet eens zien en zei; ik heb dit beeld en dat is voor mij voldoende. Thuis echobaby gebeld met dit verhaal. Ze zegt: Laat je alsjeblieft niet gek maken want ik heb 100% een kloppend hartje gezien en het zag er erg goed uit. Ik voel me ook zwanger. Niets veranderd in de situatie. Sorry voor mijn lange verhaal, maar hoe is jullie gevoel hierover?

Jee moniquevanhamond, wat een verhaal! Hier wordt je wel onzeker gemaakt! Ik heb hiermee geen ervaring, maar kan me voorstellen dat je hierdoor niet kan genieten van de zwangerschap. Het is natuurlijk wel vreemd dat er twee verschillende dingen worden gezien. En beiden partijen zijn heel zeker van hun zaak, dat maakt het voor jullie alleen maar lastiger natuurlijk. Wanneer heb je de volgende echo en bij wie? Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat en hoop van harte dat die botte arts in het ziekenhuis straks zijn excuses mag en moet aanbieden! Vertrouw in ieder geval op jouw eigen zwangere gevoel! Ik hoop het beste voor je.

<p style="text-align: left;">Dankjewel sillie voor je antwoord. Is idd heel erg moeilijk zo. Je zit tussen 2 werelden in....komende vrijdag heb ik een echo bij echo baby en volgende week maandag weer in het ziekenhuis. Heel erg spannend. Het afwachten is een hel voor me...ben je zelf ook zwanger?</p>

Ooh sillie, sorry natuurlijk ben je ook zwanger. Was net even te gehaast en heb even terug gelezen. Wat fijn dat bij jullie alles goed is! Een kloppend hartje geeft zo veel rust! Geniet van je zwangerschap

Vanmorgen slecht nieuws gekregen bij de termijnecho, geen hartslag meer en het is ongeveer 2 weken geleden gestopt met groeien. Helaas zit de vrucht nog wel vast, dus of ik moet afwachten, miskraam proberen op te wekken met medicatie of curretage.

Jullie wens ik in ieder geval een fijne zwangerschap!

Terug
Bovenaan