Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

Leuk gedaan Nail en Mieske! En fijn dat het goed gaat Nail!

Kan me voorstellen dat je het dan niet op facebook zet! Mijn vriendin die via ivf bezig was vertelde twee weken eerder dat de zwanger was.... Gigantische opluchting! Mijn eerste reactie voor haar was bijna emotioneler dan bij mezelf....

Oh wat een prachtig verhaal. Ik gun het iedereen zo en ik voel hun pijn al het niet lukt en wij zijn pas anderhalf jaar onderweg en ik ben in de tussentijd toch al 3 x zwanger geweest/geworden!

Wat een leuke aankondigings verhalen..!!

Het is zeker een wonder! Nee wij willen het niet weten. We hebben ook geen voorkeur en ik jou van verassingen! Jullie?

wij hebben ook geen voorkeur, maar willen het toch echt wel graag weten! dit omdat wij moeilijk kunnen slagen met de neutrale spullen en het dus vooral heel praktisch vinden om het te weten.

mijn man neemt in principe na de bevalling 3 weken verlof op, echter kregen wij de tip dat hij juist vrij moet nemen als de kraamhulp niet meer komt. Ik begrijp wel dat je dan pas echt met zijn 3en bent, je je wellicht wat beter voelt etc. Alleen hij moet toch ook leren hoe alles werkt. (het is onze eerste) hoe staan jullie hierin?

Mijn man is bouwvakker en zit eigenlijk aan de bouwvak vast. Toch probeert hij met zijn baas te regelen dat zijn vakantie begint na de 2 dagen kraamverlof als het kindje er is. Het is inderdaad erg fijn om eerst even met zijn 3e te zijn, aan elkaar te wennen als gezin en aan de situatie. Daarnaast moet je zelf ook nog herstellen en is het fijn om extra handen te hebben. Op de site van de rijksoverheid kun je informatie vinden over de verlofregelingen voor vaders. Als ik het goed begrijpt moet je partner calamiteitenverlof opnemen als je gaat bevallen, dan heeft hij recht op 2 dagen kraamverlof en dit is betaald. Daarnaast heeft je partner nog recht op 3 dagen ouderschapsverlof/partnerverlof binnen 4 weken na geboorte maar dit is onbetaald. Daarom kan je beter vakantie opnemen na de 2 dagen kraamverlof omdat dit betaald is. Helaas wordt ouderschapsverlof niet meer betaald. Raar hoe het geregeld is voor vaders in Nederland, zou minstens 2 a 3 weken na de kraamzorg zo moeten zijn dat vaders gewoon betaald verlof op moeten kunnen nemen. Lees je goed in, vraag om informatie en schrijf het desnoods voor je zelf op.

Sowieso hoe het geregeld is in Nederland.... In Nederland moet je als moeder erg snel weer aan de slag ook! Er zijn landen waar een half jaar of jaar verlof normaal is!

Wij houden het geslacht ook als  verrassing erg spannend! Gezondheid daarvoor doe ik de 20 weken echo dan ben ik super blij!

Hebben jullie al namen bedacht?

Ja wij zijn er al uit met de namen. Beide geslacht 3 namen waarvan 1 roepnaam. Wij zijn erg traditioneel misschien een beetje ouderwets en vernoemen de dochter naar onze moeders en de zoon naar onze vaders! Daarnaast zit er ook nog een bijbelse naam en vernoeming tussen. Wij zijn namelijk christelijk en vinden dat ook erg mooi!

Hier ook wat leuke namen die het niet worden:

Lynn, Saar, Fem, Cato, Julia, Ivy, Tamar, Vida, Floor

Boaz, Bowe, Jona, Senn, Cas, Rune, Bram, Liam,

Terug
Bovenaan