Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

Hoihoi,

Vandaag weer een super echo gehad, hartje gehoord, zoals gewoonlijk lekker beweeglijk.. ik voel het kindje sinds een week en de laatste dagen steeds duidelijker. Ik heb vanmiddag ontdekt dat, wanneer ik een beetje op mn buik duw dat het reageert ... zo bijzonder.. het is natuurlijk nog niet heel duidelijk, maar het is er al wel! Vandaag de 20 weken echo gepland, volgende week ook nog een echo en misschien nog een keer tussendoor..

Nail, op hoeveel weken heb je curretages gehad? Wij waren en zijn nog steeds in shock dat ik maar 1 menstruatie tussendoor heb gehad.. ik ben al maanden thuis vanwege een burn out, dus dit alles kwam als een extra verassing.. uiteindelijk ben ik in 2015 3x zwanger geweest, waarvan dit dus de 3e keer.

Oja en hier al buik hoor, schijnt zo te zijn als je al vaak zwanger geweest bent dat dat sneller gaat, ik heb ook een lief zoontje van 3. Ben nog niet aangekomen.. zal nog wel komen ...

De hormonen gieren, kort lontje en snel huilen om niks haha..

Langzaamaan komt nu het besef dat dit gewoon goed gaat en we in augustus een prachtig kindje mogen krijgen, willen ook niet weten wat het wordt, als het maar gezond is ..

Groetjes Marieke

Goedemorgen, nog even snel voor ik moet werken.

Mijn curretages had ik in mijn 7e week maar beide keren zijn de vruchtjes bij 6 weken gestopt met groeien. Vermoedelijk heeft het hartje niet geklopt. Ik ben dus in 2015 ook 3 x zwanger geweest waarvan deze de 3e!

Ik ben nu dus veel verder dan ik ooit ben geweest! Ik heb er wel een goed gevoel over en ik ben best wel relax maar het blijft spannend.

Volgende week heb ik weer een echo! Fijne dag vandaag!

@ Mariekjepiekje: Hoe reageert het dan?

Ik voel als ik in een bepaalde houding zit op de bank en rustig ben vaak een apart geplop. Volgens vriendinnen is dat het begin van het echt voelen!

De 9 maanden beurs heb ik wel gepland maar vrees dat het niet lukken gaat :( Ben gisteren jarig geweest en vier zondag met familie. Dat is genoeg activiteit voor die dagen helaas. Merk nog steeds dat ik erg op moet letten, overdag voel ik mij redelijk terwijl ik ook nog misselijk ben etc. maar het is niet zo overheersend meer dat ik meerdere keren langs de kant van de weg moet stoppen om ...... Maar de avonden pfffff ik lig voor pampus, beroerd, moe, duizelig.... gezellig :) hahahahahhaahaha ach ja!

Ik ben gisteren naar de sauna geweest, we hadden vrijkaartjes anders was het iets te gek qua prijs om alleen te ontspannen en de warme baden in te gaan maar nu lekker gratis! Ben in tijden niet zo ontspannen geweest als gisteren echt zooooo fijn! Na 14 weken mag je als je een regelmatige sauna bezoeker bent gewoon weer naar de sauna gelukkig. Ik heb alleen een paar minder hete sauna's gedaan en durf niet tothet punt te gaan als voor mijn zwangerschap (dat het zweet uit je porien gutst!) maar evengoed erg lekker! Heb mezelf verwend met een Indische hoofdmassage en dat wat het toppunt van de dag! Op mijn buik liggen lukt niet meer dus andere massages zag ik niet zitten maar dit is echt heel goed, kan het aanraden :)

Wat doen jullie om lekker te ontspannen?

hey wat gek! ik sta in mijn vorige reactie als anoniem.. Ben gewoon Mies ;-)

Ik merk dat mijn darmen aan het eind van de dag beginnen te vervelen, maar nog geen buikje heb, vandaar de vraag.

Ik ga morgen naar de 9 maanden beurs, ik ben erg benieuwd. Ga normaal altijd naar Pasar Malams (Azie beurs) en nu zit de 9 maanden beurs ernaast met gratis entree dus dan moet je even gaan kijken toch?!

Om te ontspannen laat ik me met enige regelmaat masseren, mijn masseur heeft nu een speciaal zwangerschapskussen wat gevuld wordt met warm water waar je op je rug op ligt. Ze kan dan tussen het kussen en mijn rug toch masseren zonder dat straks een buik in de weg zit. Het lijkt me heerlijk.

Nog van harte gefeliciteerd Joss, fijn feestje zondag en ik hoop dat je je snel weer wat fitter voelt!

Joss van harte gefeliciteerd! Jammer dat je nog zo beroerd bent af en toe. Het hoort er helaas bij!

Ik voel me nog af en toe moe en misselijk maar veel minder dan de eerste 12 weken.

Ik ontspan savonds door op de bank te ploffen en dan kruip m'n kat op m'n schoot/buik en zet mijn geliefde een bakkie thee voor me. Ik ben gek op de sauna maar durf het nog niet echt aan! 4 april ga ik weer voor de eerste keer, ben dan 20 weken en is het ook 18 weken geleden dat ik in de sauna ben geweest.

Ik ga morgen ook naar de 9 maanden beurs! Iedereen fijn weekend!

Dank jullie wel lief!

Ja ik vond het ook eng, maar heb het opgezocht op internet en gebeld met de faciliteit en kreeg daar wel genoeg vertrouwen in.

Als je 4-4 20 weken bent ben je nu ook net op die grens nog dan zou ik ook niet gaan eerlijk gezegd.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen van de 9 maanden beurs!

Veel plezier!

Hoihoi,

vervelend dat je helemaal een curretage moest nail, bij mij is het ook rond de 6 weken paar keer fout gegaan, maar gelukkig kwam ht uitzichzelf los.. de laatste keer was ik 10,5 week en bij 9,5 gestopt met leven. We hebben daarvoor 2x het hartje zien kloppen, dus kwam als complete verassing.. moest je ook onder algehele narcose? Vond het dood enge ervaring..

Maargoed, positief verder, bijna 15 weken! Enne Joss gefeliciteerd! Dat geplop is inderdaad het begin! Nu wijs ik met mn vinger egen het midden van mijn buik, en beweeg heen en weer als kloppende beweging (joehoe) boven mijn schaambeen en als ik dan mijn hand er op leg, dan voel ik bewegingen.. niet duidelijk, soms gekriebel, maar soms ook heel druk. Ik heb op elke echo een heel druk kindje, 1x niet, en heb al heel wat echos gehad, dus het is gewoom een druk baasje, denk dat ik het ook herken omdat ik al een zoontje heb, die was ook heel druk in de buik. Je hebt ook wel eens dat je oog trilt, ik heb dat ook wel eens in mn arm of ergens, dat is een spier ofzo. Datzelfde gevoel is het ongeveer, maar dan in me buik.

Vandaag vervelend nieuws gehad, daardoor net een harde buik, kon me gelukkig snel daarna ontspannen, dus lig nu plat...

Helaas loop ik sinds vandaag ook alweer af en toe mank. Bekken instabiliteit jeeeejjjjj ... bij mijn zoontje heel lang met krukken moeten lopen en zelfs na de bevalling een week geen trap mogen lopen van de fysio ... maar eerlijk gezegd, als het weer zover komt, dan heb ik het er allemaal voor over! Alles voor een 2e kindje! Al weet ik wel dat het dan heel zwaar gaat worden

De 9 maandenbeurs was leuk! Leuke ideeën opgedaan en weer wat wijzer geworden.

Ik had zelf voor curretage gekozen omdat ik mezelf daar prettiger bij voelde. Nog steeds sta ik achter deze keuze die ik toen heb gemaakt.

Ik kijk echt uit na het voelen van mijn kindje.

Terug
Bovenaan