Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

Dag dames... ik meld me ook.. ben vandaag 16 weken en 4 dagen.. ben 10 aug uitgerekend.

Dit is mijn 3de zwangerschap.. ik heb 2 zoons en verwacht nu mijn 3de zoon.. wordt een gezellige jongenshuis.. ik heb met 14 weken een geslachtsecho gedaan en was super duidelijk te zien..

Ik voelde de baby tussen de 12 en 13 weken.. maar met 14 weken voelde ik de baby goed schoppen.. ik ben er zelfs een nachtje wakker van geworden.. nu met 16 weken voel ik niks meer.. heb controle gehad en hoogstwaarschijnlijk is de placenta gegroeid en ligt het aan de voorkant.. maar dat weet ik pas aankomende donderdag.. als ik echo krijg...

Hoe is het met de rest van de dames.. nog kwaaltjes? En wie weet er allemaal al wat je krijgt?

Goh met 14 weken al zichtbaar ja? Van harte gefeliciteerd trouwens en welkom bij de club! Ik heb as donderdag met 14.5 weken een echo, ik ben benieuwd of we het dan kunnen zien.. We willen heel graag weten wat het wordt!

9 maanden beurs vond ik ook erg leuk. Wel heel verbaasd over het feit dat veel zwangere vrouwen door roken tijdens de zwangerschap.. mijn moeder rookt dus gingen we even naar buiten voor haar verslaving, maar het was er overvol met mama's in spe die stonden te roken. Ik heb hiervoor altijd gerookt, maar heb nu geen moeite om eraf te blijven. Zijn hier nog rokende moeders?

Ja was ook verbaasd met 14 weken super duidelijk te hebben gevoeld.. en daarvoor voelde ik het als plopjes.. maar is mijn 3de zwangerschap.. misschien heeft dat er ook mee te maken.. dat ik het dan sneller voel? Ach nu voel ik hem niet meer.. wel jammer..

Oh daar schrik k wel van.. word er ook emotioneel van.. Heb net een maand geleden mijn vader verloren aan longkanker.. ook ten gevolgen van roken.. ook al was hij jaren geleden gestopt...

Als je het nu niet moeilijk vind om ervanaf te blijven.. misschien kan je dat doorzetten na de bevalling?

Ik ben gestopt met roken toen ik stopte met de pil. Moet iedereen voor zichzelf weten maar ik vind het onverantwoordelijk en egoïstisch!

We twijfelen nu of we het wil weten. We hebben altijd gezegd dat we de verassing leuker vinden maar er zijn zoveel leuke jongens en meisjes kleding.. Het is dus vooral praktisch!

Ik ben heel blij dat ik er moeiteloos vanaf kan blijven, ik hoop dat dit na de bevalling ook zo blijft! Ik rookte niet heel veel meer sinds stoppen met de pil - ong 4 sigaretten per week- maar goed zijn er toch weer 4.

1 vriendin van me rookte tijdens de zwangerschap 2 sigaretten per dag op advies van de gyn notabene..

Succes met je keuze nail, wij willen het ook weten om praktische redenen, alvast leuke kleertjes shoppen en niet meer nadenken over een naam (of juist wel!)

Nog weetjes van de negen maanden beurs waar we van mee kunnen profiteren?

Kijken jullie weleens twee handen op één buik? Daar volgen ze tiener moeders en de meeste van de meiden roken als ketters tijdens de zwangerschap en het boeit ze gewoon niet.... Onvoorstelbaar...

Wij gaan het zelf weten maar houden het voor onszelf! :) ;)

Groetjes

Mwa weetjes.. niet echt. Het is meer: je kunt het zo gek maken als je zelf wil.. Ik vond het vooral leuk om de kinderwagen die ik wil "live"te zien en de 15% korting op Koeka spulletjes en de diversiteit van de aanstaande mama's die er rondlopen te zien.

Jaaa 4 handen op 1 buik, fascinerend programma. Ik heb vorige week de griep gehad, toen heb ik alle afleveringen gekeken via internet. Laten we hopen dat er wat van de moeders en kids terecht gaat komen!

Dat is knap Joss! Ben je niet bang dat je je mond toch voorbij gaat praten? Ik weet van mezelf dat ik dat echt niet kan :)

Hoe ver zijn jullie met de uitzet? Kamertje, kinderwagen etc.. Ik heb via internet wat sites bekeken en weet aardig goed wat ik wil, maar we gaan rond de 20 weken echt shoppen.

Ik vond het wel leuk om producten uit te proberen. Zo kwam ik een zinkzalf tegen die je op kan spuiten. Je hoeft dus niet aan de rode billen te zitten, hygiënisch en fijner voor je kindje! Het heet multilind baby care en als goed is bij het Kruidvat en Etos te verkrijgen! Verder heb ik niet zoveel aangeschaft, vooral ideeën opgedaan.

Wij hebben de kinderwagen al, luiertas, 3 leuke pakjes, sokjes, mutsje, deco voor de kinderkamer en verder gekregen dingen. We krijgen ook veel uit onze omgeving. Box, ledikant, commode! Onze ouders zijn graag betrokken bij hun kleinkind :p

Terug
Bovenaan