Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

Wij krijgen dus ook veel aangeboden en dat is ook erg lief. Wil daarnaast ook niet ondankbaar over komen maar er zijn dingen die we graag zelf nieuw willen kopen. Dus deels tweedehands en deels nieuw! Had van het weekend nog overslaghempjes gekregen van m'n oma die ik nog heb aangehad. Super leuk!

Dag meiden,

Ik ben even een tijdje niet op het forum geweest omdat ik het zwanger zijn wel heel spannend vond en er heel erg mee bezig was.

Inmiddels een goede 10 weken echo gehad en 2 weken geleden het hartje gehoord en ik heb er vertrouwen in dat alles goed gaat. Morgen ben ik 15 weken zwanger en waarschijnlijk krijgen we met 16 weken een echo waarop we hopelijk kunnen zien of we een jongetje of meisje krijgen!

De eerste maanden was ik erg misselijk, maar dat is de laatste 2,5 week voorbij, heerlijk! Ik begin een klein buikje te krijgen, maar heb nog niet het idee dat ik de baby kan voelen. Soms denk ik wel dat ik voel dat mijn baarmoeder groter geworden is...

Ook merk ik dat je meer bloed in je lichaam hebt: ik had laatst een bloedneus die maar niet op leek te houden.

Wij hebben nog geen grote dingen aangeschaft, ik denk dat we tot de 20 weken wachten. Ons huis staat ook te koop, dus het zou zonde zijn als we de kinderkamer af hebben en dan weer leeg moeten halen.

Ik vind zelf tweedehands spulletjes ook geen probleem. Bij ons zitten vrienden alleen of midden in de kinderen of zonder kids, dus dat zal marktplaats moeten worden...

Wanneer voelden jullie je kindje voor het eerst? Hoe voelde dat?

Hebben jullie ook een 'werknaam' voor de baby? Wij noemen hem/haar voorlopig even Fritsje (een naam die we nooit als echte naam zouden uitzoeken)

Welkom terug en wat goed nieuws! Ik vond de eerste 12 weken verschrikkelijk. Spannend of het wel goed zal gaan, misselijk, moe en daarnaast je mond houden terwijl je het wel wou vertellen. Ik begin ook nu pas (16 weken) vertrouwen te hebben in een goede afloop en er van te genieten.

Ik heb m'n kindje nog niet gevoeld maar kijk er wel naar uit! Ik denk ook pas rond de 20 weken, m'n placenta ligt voor m'n kindje en dit is m'n eerste zwangerschap. Zou niet weten hoe het moet voelen, mensen zeggen wel alsof een klein vlindertje in je buik vliegt of een plopje maar ja.. dat heb ik ook nog nooit gevoeld dus we gaan het ervaren!

Ik heb het gisteravond voor het eerst echt duidelijk gevoeld! Was wel iets meer dan een plopje :) nu ben ik ongeduldig..... wanneer voel ik het weer? :) hahahahahaha! hormomen maken je zo anders dan anders ;)

Hallo meiden,

ik meld me graag aan bij deze forum. we hebben al een koningskoppeltje omlopen en dit word dan ons ook derde kindje. na zware weken van misselijkheid, overgeven, vermoeid, zieke kindjes en ook nog een verhuizing tussendoor kan ik zeggen dat ik lichamelijk eindelijk wat vooruit ga. ik ben uitgerekend op 5-8-2016, maar zal waarschijnlijk een keizersnede worden omdat dat bij de vorige twee ook zijn geweest, maar hier zijn we nog druk in overleg over met de gyn. 24 maart ons 20 weken echo en hoop dat alles weer goed is. we weten alleen nog niet of we wel of niet willen weten wat het is haha, maar hebben nog even de tijd :)

Haha nu in het "begin" heb je zoiets van; schop me asjeblieft en "later" denk je van; moet dit nu?!

Welkom en wat heftige weken achter de rug..

Welkom allemaal en natuurlijk van harte gefeliciteerd! Inderdaad heftige weken achter de rug, jeetje..

Ik ben echt een marktplaats fan, toen ik nog alleen woonde kwam mijn hele inboedel van marktplaats en ik vind het een fantastische hobby, maar voor onze eerste willen we wel graag een nieuw kamertje en kinderwagen ed. We proberen wel een familyfix te kopen via marktplaats, maar ik heb al gehoord dat je daar bijna niet tussen kan komen..

We hebben geen werknaam voor de baby, veel te bang dat ik een keer de echte naam eruit ga flappen!

Mijn buikje is nu toch wel echt zichtbaar aan het worden, morgen ben ik 16 weken. Ik vind het fantastisch! "Plopjes" in mijn buik na een lange dag werken en als ik dan net lekker op de bank plof, genieten!

Ik hoop dat jullie je kindje snel gaan voelen - mocht dit nog niet het geval zijn!

Hoi hoi, ben ik weer. :p Hoe is het met jullie?

Gisteren voor het eerst naar zwangersschap zwemmen geweest. Dat was erg leuk en lekker. Ik sport hiernaast ook nog 1 a 2 dagen en ik wandel bijna elke dag 20/30 min. De VK zei wel dat ik rustiger aan moet doen tijdens het sporten. Erg moeilijk omdat ik altijd erg fanatiek ben. Ik wil misschien vanaf mei ook nog zwangersschap gym gaan doen omdat ik dan stop met sporten in de sportschool omdat m'n contract dan stopt.

Zijn jullie al begonnen met zwangerschapzwemmen, yoga of gym?

Terug
Bovenaan