Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

Ik zat op voetbal, maar ben hiermee gestopt omdat ik het toch wel eng vond. Ik probeer zo vaak als mogelijk (komt neer op 2-3 keer per week) met de hond van mijn moeder naar de bossen te gaan en lekker te wandelen, maar ik ben nog op zoek naar iets waar ik meer voldoening uit haal.

Zwemmen klinkt erg goed, gym stelt hier niet zoveel voor, niet heel intensief. Yoga is niets voor mij. Ik denk dat ik zwemmen eens ga proberen!

Hoe gaat het met de andere dames?

Hallo!

Sporten, ik begin nu net weer te bewegen gelukkig hoef niet meteen over te geven als ik fiets!

Ik probeer vanaf deze week 3x per week op de hometrainer te gaan en wandelen buiten is ook fijn. Verder lijkt mij zwemmen ook goed inderdaad maar kan het er nu niet bij hebben.

Hoe gaat het verder met jullie?

Ik heb maandag de 20 weken echo, best spannend nu het dichterbij komt!

Nee voetbal lijkt me niet echt een goed idee tijdens zwangersschap. Wandelen is altijd goed! Ik merk zelf wel dat ik een stapje langzamer moet anders voel ik m'n bekken.

Ik heb begin dit jaar een maand niet kunnen sporten ivm een longontsteking. Erg vervelend als je erg actief bent normaal. Als ik iets heb geleerd afgelopen weken is het wel luisteren naar je lichaam.

Joss, je moet doen wat je kan en meer kun en moet je ook niet willen doen. Luister maar je lichaam.

Ik heb het geluk dat ik "weinig" last heb van kwalen. Ik vond het zwangerschapszwemmen niet erg actief maar wel heel erg lekker.

Jeetje wat spannend die 20 weken echo! Ik heb hem over 3 weken. Nog ff geduld dus..

Iedereen een fijn weekend!

Dag dames,

Ik moet eerlijk zeggen dat het sporten bij mij op een laag pitje heeft gestaan de eerste maanden door vermoeidheid en misselijkheid en het nu weer oppakken is lastig. Als ik terug kom van mijn werk ga ik eten koken en na het eten is de energie wel op. In het weekend wandel ik wel, maar misschien is fietsen of zwemmen ook een goed idee!

Woensdag hebben we met 16 weken een echo gehad: alles zag er goed uit; hartje, botten, hersens etc. We konden ook zien dat het een meisje is! ♡

Ze was erg druk bezig met strekken, draaien en woelen, heel mooi om te zien! Ik hoop dat ik haar snel zal voelen!

Hooi!

@Joss, hoe was je 20 weken echo..?

Hier staat ie voor 6 april op de planning, super spannend!

Wandelen is echt een dagelijks dingetje aan het worden, gemiddeld zo'n 45 minuten. Zwemmen wil ik volgende week mee starten.

Groeien jullie goed? Ik ben nu bijna 18 weken, begint eindelijk iets van een bolletje te komen (al zou je ook kunnen zeggen dat ik een flinke maaltijd op heb..) Nog niet echt een zwanger buikje helaas!

Hallo meiden,

Even niet online geweest veel gebeurd hier, naast de mooie 20 echo die helemaal goed ging (gezond en een jongetje!), is mijn werkgever failliet verklaard dus er komt nogal veel op mij af. Tot mijn verlof maak ik geen kans op de arbeidsmarkt helaas dus moet ik tot half oktober genoegen nemen met een veeeeeeeeeeeeeeeeeeel lager inkomen pfff! Baby op komst en financieel geen extra ruimte hebben lijkt mij pittig.

Ik probeer mij maar te focussen op mijn zwangerschap. Super blij met de gezondheid die goed is van onze zoon :).  Moest wel even wennen aan het idee had een sterk meisjes gevoel vanaf dag 1 en mijn vriend ook dus erg verrassend :) Allebei vol ongeloof.... huh? echt? weet u het zeker? Toen kregen we een uitvergroot beeld van het zaakje te zien ojaaa inderdaad wel duidelijk hahahahahaha! gefeliciteerd Mirjam met jullie dochter!

Bij mij is mijn buik wel duidelijk maar was net bij een vriendin die 1 week verder is dus nu 21 weken en haar buik is zoveel groter niet normaal! Voor haar de tweede, ze zei dat het normaal is bij een eerste. Als ik zit heb ik nog steeds een vetje gevoel ipv echt zwanger buik. Staand wel duidelijk.

Is de wereld om jullie heen rustig of onrustig? Ik heb zoveel onrustige dingen dat ik denk: ik ben ook zwanger hoor en de hele wereld rommelt: bijna werkloos, vader ineens heel ziek, opa aflopend ziek, zelf erg ziek geweest tijdens de eerste 16 weken, vriendin met grote persoonlijke problematiek etc etc het houdt gewoon niet op! Dat moet een enorm lief kind worden, nu drama straks geen drama????? :)

jeej Joss wat een verhaal.. allereerst: gefeliciteerd met je goede 20 weken echo!! mijn man denkt ook zeker te weten dat het bij ons een meisje gaat worden, ik ben erg benieuwd haha!

maar wat een klote omstandigheden.. probeer toch te genieten van die kleine man in je buik (makkelijk gezegd I know..) het kan haast niet anders of dit wordt een prachtig lief kindje wat je wereld zo veel mooier gaat maken!

Heel veel sterkte en wellicht een tip om nu juist extra bewust bezig te zijn met namen/zijn kamertje/zijn kleertjes etc. Niet "even" snel tussendoor, maar er echt een momentje voor te pakken. Ik weet dat het voor een vriendin in rot tijden heeft geholpen om toch van de zwangerschap te kunnen genieten.

Succes! X

Hee hee

Wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Ik moet volgende week vrijdag, errug spannend. Ik probeer er niet te veel aan te denken en lekker bezig zijn helpt. Ik voel me gelukkig goed al loop ik mezelf wel eens voorbij.

Ik krijg al een aardig buikje, het begint nu zelfs op te vallen met m'n winterjas aan..

Sterkte met de chaos!

Terug
Bovenaan