Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

Hoi hoi!

Het is een super GEZOND meisje!! Alles was gemiddeld en dat is goed, wel lange benen maar dat heeft ze van haar papa.. Ik zweef nu echt op een roze wolk! Ze was wel erg druk, draaien, trappen en met d'r armen zwaaien en maakte het de echoscopiste niet makkelijk. Ik moest tussendoor maar ff wandelen en naar de wc voor we verder konden. Daar werd ze rustig van. Ik heb haar nog niet echt bewust gevoeld. Ik twijfel af en toe maar ik heb momenteel ook last van m'n organen die kraken en borrelen. Nog even geduld denk ik..

Wat betreft harde geluiden.. Ik ben van mezelf hoog sensitief dus harde geluiden en drukke ruimtes mijd ik al. Nu ik zwanger ben is het niet perse erger maar ik probeer ze nog meer te mijden. Is het druk in een winkel, ga ik niet naar binnen.

Hoe is het verder met jullie? Nog ongemakken?

Hallo iedereen.

Sinds vandaag aangemeld op dit forum dus ik lees even mee. Vind het leuk om andere verhalen te horen en dingen te herkennen..

Ikzelf ben 21 augustus uitgerekend dus deze week 20 weken :) super spannend en mijn buik word nu aardig zichtbaar. Maar ben ik de enige die dat niet leuk vind? Haha..

Groetjes karin

Goedeavond, al weer een tijdje niets van me laten horen.. welkom voor de nieuwe en fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat!

Ik zit tegenwoordig ook op een facebook groep uitgerekend in augustus, dus deel en lees daar vooral veel! Erg leuk!

Vorige week de 20 weken echo, wag een domper, ze kon ons niets vertellen want de kleine lag niet goed. Het was een ontzettend sjagerijnig mens en heeft me heel onzeker gemaakt. Het hoofdje loopt nl 1,5 week achter op groei. En toen ik vroeg wat het kon zijn haalde ze haar schouders op. Misschien een afwijking in jullie familie? Ik mocht tijdens de echo niets vragen, ze zou later alles doornemen, nou ze kon dus niks vertellen, geen gewicht, niks over de navelstreng of het hartje... mag nu terug naar de gyneacoloog de 15e. Vind het aan de ene kant heel spannend, maar voel de kleine super vaak en dat geeft me weer een goed gevoel. Je gaat toch googlen... en gelukkig staan er ook veel verhalen dat heg niets hoeft te betekenen. Omdat we 2 weken eerder een pretecho hadden en daar het hoofdje 1 week en een dag achter liep, wist ik dag het nu nog verder acher loopt en dat maakt me onzeker...

Gelukkig wel tijdens die pretecho de niertjes, longen etc gezien en dat was allemaal goed.. lang leve de pretechos! Ze doet ook medische echos dus heb daar wel vertrouwen in.

Op het laatst zei de echoscopiste in zkhs dat ze gen afwijkingen zag in de hersenen, dus dat kon ze dan weer wel zien. Helemaal teleurgesteld naar huis. Heb een dag lang gehuild. Omdat onze gyn had gezegd dat we met 20 weken een beetje rustig mochten gaan adem halen, nou niet dus! Ik kan wel bellen om eerder een afspraak te maken, maar de 15e ben ik 21,5 en dan zou de gyn alles goed moeten kunnen zien.. dus hopen en duimen dat heg snel 15 april is!

Is er misschien iemand met ervaring bij een vorige zwangerschap met zoiets?

Welkom Karin! Wat leuk, ik ben ook 21 aug uitgerekend. Het is erg leuk om dingen met elkaar te delen. Op FB deel ik niks over m'n zwangersschap. Te veel vrouwen in m'n lijst waarbij het niet mag lukken.

Wat vervelend die 20 weken echo mariekjepiekje! Wat een naar mens! Probeer echt rustig te blijven, hoe moeilijk het is. Hopelijk snel meer duidelijkheid. Ik heb m'n meisje ook nog niet gevoeld en dat maakt me onzeker. Even geduld nog dus..

Hoi hoi,

Wil even wat met jullie delen.. Gisteren ben ik een beetje in paniek langs de VK geweest. Ik had ineens bruinverlies en ivm m'n 2 eerdere missed abortions wist ik even niet waar ik het zoeken moest! Kon gelijk terecht en helemaal overstuur  lag ik op de behandel tafel te luisteren naar een krachtige en regelmatige hartslag. Bruinverlies komt wel eens voor bij zwangere vrouwen omdat de baarmoeder hals nu beter doorbloed is en er nu wat sneller een adertje kan springen. Het was oud bloed en ik kon met een gerust hart weer naar huis. Het bruinverlies is gisteren avond opgehouden. Pfoe dat was spannend!!

Goedenavond dames,

nieuw hier en uitgerekend op 24 augustus.

Sinds 15 weken weten we dat wij een meisje krijgen, helemaal fantastisch! Vorige week hadden wij de 20 weken echo en ze doet het super goed.. Alleen was er een amniomstreng te zien en dat baarde mij vooral echt zorgen. De echoscopiste zei wel dat hier verder niks mee hoeft gedaan te worden maar toch moest ik m'n vk even spreken en zij heeft me uiteindelijk wel gerust gesteld.

Verder voel ik de kleine meid al vanaf 18 weken, en dat gevoel is echt genieten zoals jullie ook wel zullen vinden :)

T is ons eerste kindje waar wij 1,5 jaar op hebben moeten wachten.

Fijne avond!

Welkom Mandy!

Nail, wat een naar verschijnsel. Je hoort wel dat het normaal is, maar ik zou ook heel erg schrikken!

Wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad. Met ons meisje was het gelukkig voor zover ze kunnen zien helemaal goed! Het was wel een beetje een martelgang. Mijn placenta ligt voor en ze lag er met haar neus ingeduwd waardoor alles erg moeilijk te zien en te meten was. De verloskundige moest hard duwen en halverwege werd ik twee keer helemaal misselijk en duizelig dus moesten we even stoppen. Al met al heeft het een uur geduurd, maar hebben we gelukkig wel alles kunnen controleren.

Helaas dus geen tijd gehad om even te genieten van het kijken naar ons kleine wondertje, maar goed daar draaide deze echo natuurlijk ook niet om!

Terug
Bovenaan