Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

Hallo dames allemaal, tijdje stil geweest maar zat in mijn laatste week voor faillissement van mijn werkgever.... druk druk!

Zaterdagnacht gaan we op vakantie yeaahhhhhhiiee!

Even een week afstand van alles en tijd voor elkaar.

Hoe gaat het verder met jullie?

Hoi hoi!

Wat een verhalen allemaal weer. En Nail, ik zou ook in paniek geraakt zijn en gelijk de VK bellen of langskomen. Maar gelukkig dat alles goed gaat! :) Welkom alle andere nieuwe (terwijl ik zelf ook nog niet zo lang hier ben haha).

Nu wou ik even weten, hebben jullie al bandenpijn of het idee dat alles uitgerekt word? Mijn buik voelt sinds vannacht niet prettig aan. Ik weet niet hoe ik moet zitten en liggen. Misschien maak ik me zorgen om niks, maar het voelt iig niet echt prettig. Iemand tips hiervoor? En jullie ook last van zo'n enorm lage bloeddruk?

Verder ook vorige week de 20 weken echo gehad, en alles was goed gelukkig. Ik rookte en dronk in het begin van mijn zwangerschap nog (toen wist ik niet dat ik zwanger was), maar heeft, met wat ze konden zien, gelukkig geen invloed gehad.

Hopen dat het bij jullie allemaal ook zo goed gaat! Op de buikpijn na dan haha.

Groetjes!

Hee hallo,

Op dit moment lig ik op de bank te genieten van de kleine bewegingen in m'n buik. Waar ik haar eerst nog niet echt voelde heb ik haar nu al een paar keer gevoeld deze week. (denk ik)

Vanmiddag bij de VK geweest en alles was weer goed. Verder weinig last van kwalen. Bij grote inspanning af en toe last van m'n bekken en rug, toch nog af en toe flink vermoeid, soms maagzuur, m'n conditie en weerstand zijn minder en tja bandenpijn bij snelle bewegingen of een te drukke dag. Het is het allemaal meer dan waard!

Geniet van je vakantie Joss! Wij gaan eind mei nog even een weekje.

Succes en geniet allemaal!

Ik heb soms met vlagen last van bandenpijn maar ik moet zeggen dat ik DE groei de komende periode pas verwacht en dat zal vast gepaard zijn met ongemak :) Ik heb eindelijk rust na een periode spanningen en weet van vriendinnen dat ze vaak in de vakantie ineens hard gingen groeien.

Ik voel hem nu ook duidelijk, vooral als ik net in bed lig of als ik net wakker ben. Het zijn geen roffeltjes meer zoals in het begin maar echt trapjes voel ik nu. In het begin is het vooral dat de beweging van het kindje de boel in beweging zet in de baarmoeder (vocht etc.). Daarna voel je ook echt geschop tegen de wand van de baarmoeder! EN DAN kan je er niet van slapen hoorde ik dus ik geniet nog even van het subtiele gevoel hahahahahaha!

Ik doe mee aan centering pregnancy bij de verloskundige, kennen jullie dat?

Goede week allemaal en tot over een dag of 10 :) hahahaha ik neem de zon wel mee als ik terugkom goed?

Is dat met een groepje zwangeren in consult met de VK en met elkaar in gesprek? Als dat het is, dat hebben ze bij mijn VK praktijk niet.

Hele fijne vakantie en kom lekker bij!

Hallo allemaal,

Ook nieuw hier. Ik ben 22 weken zwanger van ons eerste kind. Voel de baby nu sinds een week heel duidelijk. Heeft denk ik wat langer dan gemiddeld geduurd, omdat de placenta voor ligt.

Anyway, mijn vraag... Ik heb gelezen dat je het beste op je linker zijde kan slapen, omdat zo het bloedtoevoer optimaal is. Nu ben ik erg bewegelijk in mn slaap en word ik vaak wakker en dan blijk ik op mn rechter zijde te liggen. Ik krijg er een naar gevoel van en heb het gevoel dat mn kindje het benauwd heeft gehad. Misschien overdreven, maar hoe gaan jullie daarmee om en is het echt zo slecht om rechts te slapen?

Benieuwd naar jullie reacties.

Thanx

Welkom!

Ik ben geen expert maar op je linker zij liggen is idd beter maar als het wordt afgewisseld met rechts kan het niet heel veel kwaad denk ik. Ik ben normaal een rustige slaper maar wordt nu vaker wakker en vrij onrustig in bed. Ik lig sinds het begin van m'n zwangersschap al met m'n kussen omhoog ivm maagzuur en benauwdheid. Niet super fijn voor je rug maar het is niet anders.. Slaap veel beter en je moet je rust pakken.

Net weer heerlijk gezwommen, had vandaag last van m'n bekken en rug maar het is weer verdwenen als sneeuw voor de zon!

Thanx voor je reactie. Ik heb vanmiddag geprobeerd om alleen link te slapen en het werkte wel. Nadeel is wel dat ik niet heel diep slaap, omdat ik er te veel mee bezig ben. Misschien nog even aan wennen.

Wat fijn dat zwemmen zo helpt bij je. Het is ook wel heel ontspannend.

Fijn avond

Terug
Bovenaan