Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

Hoi meiden,

Wij zijn eind augustus uitgerekend en vandaag precies 21 weken zwanger. Ik houd een blog bij over o.a. de zwangerschap van onze tweede, een jongetje, te lezen via www.ivetteslife.nl. Wij hebben een meisje van bijna 10 maanden oud. Last van bandenpijn heb ik nog niet echt, alleen 's nachts als ik verkeerd gelegen heb, of verkeerd omhoog kom na het zitten. Over het slapen maak ik mij echt niet druk. Je moet toch slapen. Ook ik ben vrij bewegelijk, dus komen alle posities wel langs.

Fijne avond.

Hoi hoi,

het is een hele tijd geleden dat ik wat heb geschreven. (druk druk druk)
ik ben inmiddels 24 weken zwanger van een meisje en tot nu toe gaat alles prima. Ik voel haar al een aantal weken en ook mijn man voelt haar sinds de 20 weken, erg mooi!
over het slapen maak ik mij niet druk, het kindje krijgt echt wel zuurstof etc. binnen als je anders ligt dan op je linkerzij.

Bandenpijn heb ik alleen rond de 12 weken gehad en nu eigenlijk helemaal niet meer en toch al een flinke toeter.

Ik kan geen winkel meer in zonder gelijk naar de babyafdeling te gaan haha

Hoi meiden!

Ik word echt gek van de jeuk op m'n benen. Ik kan niet stoppen met krabben en ik ga door tot het bloed. Ik smeer ze nu maar in met huidolie zodat de plekjes genezen. Niks helpt! Talkpoeder vind ik echt vervelend spul en mentolzalf stinkt en brand op de open plekjes.. Tips zijn welkom :p

Verder heb ik het idee dat de kleine een groeispurt heeft. Erg hongerig en moe. M'n buik groeit ook ineens hard.

Hoe ist met jullie??

Heyhey..

Slapen op je rechter zij maakt volgens mij niet veel uit. Ik ben een buikslaper, maar merk als ik op mn buik lig de kleine dat niet prettig vind en gaat dan al binnen een minuut tekeer met schopjes. Wat je wel kan doen is een kussentje achter je rug leggen zodat je minder snel omrolt naar je rechterzij.. Ik slaap nu met een giga worst tussen mn benen en hou die heerlijk vast (lepeltje lepeltje met n voedingskussen, wist niet dat dat zo lekker kon slapen haha).

Ik heb verder geen jeuk of iets, in iedergeval is me niet opgevallen. Ik heb wel een olie van kruidvat merk voor zwangere vrouwen. 3 of 4 euro als ik me niet vergis en t voelt heerlijk aan op mn buik en borsten.

En ik kan ook ineens heel veel eten en heel veel slapen. Ben na de vloer dweilen alweer bekaf. Even half uurtje zitten en dan gaat t weer redelijk. Met het avond eten zit ik propvol en na een half uur tot uur kan ik dezelfde hoeveelheid wel weer opnieuw op, je bent dus niet de enige haha.

Om denken dat het niet teveel snoepen word maar gezond eten, ookal is dat lastig en ik typ dit nadat ik een chocoladereep heb opgegeten haha..

Fijne avond verder!

Hallo dames,

Ben vanacht teruggekomen van vakantie, even helemaal weg van het dagelijkse leven was wel top!

Moest wel rekening houden met het tempo, tussendoor rusten, geen hele dag op pad etc. maar desondanks genoten van elkaar, de zon en de mooie dingen!

1 tip neem geen late vlucht als je nog op vakantie gaat, als je midden in de nacht aankomt in Nederland heb je langer last van brakheid in combinatie met de zwangerschap... heb ervan geleerd zeg maar hahahahaaha!

@ Nail: je kan bij de apotheek of drogist cetamacrogrol creme halen die heb ik van de dokter gekregen voor de jeuk voor mijn zwangerschap al en die mag ik door gebruiken. Zag laatst dat het ook zonder recept te krijgen is. Handig is om begin avond ofzo te douchen en dan insmeren en je pyama aan want het is best plakkerig anders in bed!

Verder ben ik nu morgen 25 weken zwanger en beweegt de kleine steeds vaker en zie ik ook de buik bewegen en dat is natuurlijk ook top voor mijn partner! :)

Succes allemaal weer en hoor graag hoe het jullie vergaat!

Hoi Joss

Welkom terug en fijn dat je een goede vakantie heb gehad! Wij gaan met de auto naar de Ardenne eind mei. Ik durfde het niet zo goed aan om te vliegen en zo kan manlief lekker de moutainbike pakken of hard lopen en ik met m'n beentjes omhoog met tijdschriften :p

Ik ga morgen op zoek naar die crème, bedankt voor de tip Joss! Nu hopen dat het werkt want ik word er gek van!

Verder gaat het goed hoor.. Alle kwaaltjes neem ik voor lief, maagzuur, kortademig, overmatig slijm, winderigheid, vocht in m'n voeten haha en kan zo wel door gaan! Als ik m'n meisie dan voel schoppen denk ik nergens meer aan!

Leuk om zoveel herkenbare verhalen te lezen! Slapen gaat hier ook steeds lastiger... word wakker met pijnlijke benen en heupen.

Ik voel de kleine sinds een paar weken bewegen, manlief heeft haar nu één keer voelen schoppen, maar ze is heel eigenwijs :)

Verder zijn we een paar dagen weg geweest, dan merk je met wandelen etc. wel dat je eerder buiten adem bent. Mijn buik is nu ook echt gegroeid :D

@Nail: helpt de crème???

Hebben jullie ook het toenemende gevoel dat je organen in het gedrang komen? Voel een volle buik ook bovenin.... Ik heb sinds deze week duidelijk last van maagzuur ook. Maar dat valt in het niet bij de misselijkheid die nog steeds niet weg is. Ik denk dat ik de hele zwangerschap hier rekening mee moet houden. Suiker test was goed dus ben gewoon geen natuurtalent hierin ;)

Hoe is het met de rest???

Terug
Bovenaan