Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

Hee meiden,

Toch maar ff naar de dokter geweest en heb nu een vettige crème gekregen wat goed helpt. Ik heb van mezelf al eczeem op m'n handen, de dokter dacht dit ook te zien op m'n benen. Door m'n zwangersschap schijnt de eczeem te verergeren al valt het op m'n handen nog mee. Helaas sinds gister weer last van de hooikoorts. Daar waar ik dacht dat het mee viel en hoopte dat het nu onderdrukt zou worden door hormonen.

Verder af en toe last van maagzuur, af en toe last van m'n bekken, heel vaak en kleine beetjes plassen en vocht vast houden met dit warme weer. Allemaal kwaaltjes die te overzien zijn en het is het waard!

De kleine laat steeds vaker merken dat ze aanwezig is en m'n man, beste vriendin en moeder hebben d'r ook al gevoelt. Ik geniet er van als ze zo bezig is in m'n buik. Het is soms ook goed te zien aan de buitenkant als ze beweegt. Volgende week weer controle, ik ben benieuwd! Genieten jullie van het lekkere weer?! Fijn weekend!

Hopelijk helpt de vettige creme! Herkenbaar verhaal... ben zelf zeer allergisch en mag geen medicatie gebruiken nu... JEUK!!! Maar heb ook vette cremes etc. We moeten er iets voor over hebben he ? ! :)

Verder hou ik met de warme dagen van de week voor het eerst iets vocht vast, heb geen duidelijke enkels meer eind van de dag. Ik kan mijn schoenen  niet meer aan.... ik ga op jacht voor goede slippers dan maar!

Hey dames!

Kunnen jullie het een beetje uithouden met dit weer? Hier lijkt het alsof ik de hele dag wel kan slapen, ja en dan wanneer het moet, nu dus, lig ik wakker in bed en is de kleine karate oefeningen aan het doen volgens mij.

Hoever zijn jullie allemaal al qua voorbereidingen? Kinderkamer, kleertjes, spulletjes e.d.? Daarin wil ik alles al klaar hebben en ben erg onrustig in mijn hoofd. Het komt vanzelf wel, ik weet het, maar die stomme hormonen willen alles klaar hebben volgens mij. Normaal ik nooit zo van de voorbereidingen en dingetjes..

@nail89 jij ook last van hooikoorts? Heb je daar toevallig ook trucjes of iets voor? Het liefst slik ik er geen medicatie voor (ook nog niet eens gekeken of dat überhaupt nu wel mag), maar denk misschien jij tips of iets daarvoor?

Xx!

Heel herkenbaar Karin, ik wil ook graag alles aan kant hebben. Helaas werkt mijn man 50/60 uur in de week en is dus vaak op zaterdag weg. Zodra hij de commode heeft geschuurd en geverfd kan ik een beetje gaan opruimen. Het kamertje zelf is nu af, nu de meubeltjes nog. M'n huis is ook trouwens brandschoon!

Ik heb met vlagen last van hooikoorts. Traanogen, verstopte neus & kortademig. Je mag veel niet gebruiken voor hooikoorts dus je kan beter eerst naar de huisarts gaan voor je iets gebruikt. Ik zelf heb nog ventolin die ik mag gebruiken naar behoefte maar deze raak ik alleen aan als het echt niet te houden is. Zoutoplossing neusspray mag wel!

Ik heb er alles voor over zolang m'n kindje "gezond" is, dan maar last van hooikoorts :p

Straks weer controle bij de VK dus ben benieuwd.

Verder word het allemaal wat zwaarder. Met deze warmte werken is echt zwaar. Ik hou altijd vocht vast met warme dagen alleen nu even wat erger. Het aftellen is nu echt begonnen. Nog 2 weken werken dan een week vakantie en dan nog 5 weken werken tot mijn verlof. Mocht het allemaal te zwaar worden neem ik in die laatste 5 weekjes nog wat dagen vrij.

Hoeveel zijn jullie al aangekomen?

Hier hebben we vrijwel alle spulletjes al in huis, maar omdat ons huis te koop staat zijn we nog niet begonnen aan de babykamer. Ze zal toch eerst bij ons op de kamer komen in het wiegje.

De meubeltjes worden 6 juli geleverd en als het huis dan niet verkocht is wachten eventuele kopers maar een tijdje!

Ik ben tot nu toe 7 kilo aangekomen. Niet superveel, maar mijn buik is al wel behoorlijk groot. Maandag moet ik daarom voor de zekerheid naar het ziekenhuis om een glucose tolerantie test te doen om zwangerschapsdiabetes uit te sluiten. Het kan echter ook gewoon zijn dat het een groot kindje is, ik veel vruchtwater heb of een grote placenta. We wachten het af!

Ik moet nog 8 weken werken tot ik met verlof mag, en jullie?

Hoi hoi!

Dat is mooi Mirjam! Ik ben bij de VK ook pas 7 kilo aangekomen. Thuis iets meer. Ik heb 3 dagen geleden nog een groeiecho gehad omdat de VK lastig kon voelen hoe het kindje gegroeid was. Alles was gemiddeld dus goed.

Ik moet aankomende week nog 3 dagen werken en dan lekker een week op vakantie. Daarna nog 5 weken werken maar ik heb verder nog geen vrije dagen opgenomen dit jaar en ik vind het aardig zwaar worden (werk in de kinderopvang op een groep van 0-4 jaar) dus ga ik nog wat vrije dagen opnemen. Ik ga ook 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Dit ivm mijn rugklachten/scoliose (al heb ik er nu ik zwanger ben weinig last van) en ik ben blij met die keuze omdat m'n lichaam me zo nu en dan al in de steek laat en aangeeft dat het soms te veel is.. Haha de VK zegt dat ik zelf te veel wil en rustiger aan moet doen ;)

Ik ben al 12 kg aangekomen!! Het is wel vreemd want ik zie het niet echt terug in de buik of de rest van mijn lichaam. Ik zit in zo'n centering pregnancy groep en ben de eerste die uitgerekend is. De rest loopt ongeveer 4 weken achter op mij en hebben een gelijke of dikkere buik...

Mijn buik is niet heel groot maar het kind loopt bijna 2 weken voor op groei. Dus ik snap het niet echt waar ik dat dan verstop allemaal. Maar goed het is gezond etc. :)

Inspanningsbenauwdheid herken ik wel bij traplopen, wandelen en fietsen... Slapen gaat nog redelijk omdat mijn buik nog niet erg groot is gelukkig maar voel wel sinds een paar weken vermoeidheid in mijn rug vanaf eind middag ongeveer.

Mijn verlof begint over 5 weken.... kan niet wachten!

Best spannend een verhuizing in de planning en de kleine op komst Mirjam! Gaan jullie binnen dezelfde plaats verhuizen?? Succes!

Toch maar aangemeld op het forum. Leuk om alle herkenbare verhalen te lezen. Ik merk nu wel dat de zwangerschap zwaarder wordt. Ik zit veel keer per dag op de wc en moet echt langzamer lopen dan ik gewend ben. Ook het slapen s nachts is wisselend.

Het is fijn te lezen dat ik hierin niet de enige ben.

Terug
Bovenaan