Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

@ik1 haha oke, dan hoef je je niet in allemaal bochten te wringen, veel plezier.

@mamaevi

hopelijk krijg je morgen meer duidelijkheid :)! Sterkte

Ha iedereen,

@mik78 wat een verhaal zeg! Hopelijk blijft het goed gaan!

Ik had afgelopen week toch wel een onzeker weekje, kan echt niet wachten tot het woensdag is.
Vorige week maandag heel klein beetje oud bloed verloren, dit was wel te relateren aan de seks van de dag ervoor. Toch even overlegd/gerustgesteld door de vk. Afgelopen zaterdag weer een heel klein beetje oud bloed verloren.. Verder geen kramp of koorts of zo.. Maar niet fijn, je leest wel dat meer vrouwen dat hebben en dat het geen reden hoeft te hebben maar het kan ook een voorbode zijn van een miskraam. Dat maakt me toch wel onzeker, gelukkig hebben we dus woensdag de intake en dus een echo. Hopelijk is alles goed!
Alle zwangerschapskwaaltjes zijn er zeker, loop al weer de hele ochtend te kokhalzen.. Kotsmisselijk..

Ik laat het even weten hoe het gegaan is woensdag!

Hallo allemaal,

ook namens mij van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik heb gisteren 2 streepjes af mogen lezen! Nog heel onwerkelijk allemaal. Het was dan ook al de 2e keer raak. Op 13 oktober is mijn spiraaltje verwijderd, en op 13 dec dus al een positieve test. De eerste menstruatie kwam op dag 31, nu heb ik op dag 29 getest, dus de uitgerekende datum ligt tussen 21 en 23 augustus. Dit zal de echo uit moeten wijzen!

Voor mij is dit de 3e zwangerschap. Ik heb 2 kinderen (8 en 5) uit mijn vorige huwelijk, en nu dus in verwachting van het eerste kindje met mijn nieuwe vriend. Hij heeft ook al 2 kinderen, dus het zal straks regelmatig druk zijn aan tafel met 5 kinderen, haha. Maar we kijken er ontzettend naar uit. Wat een verbondenheid zal dit kindje brengen!

Ik heb nog weinig 'klachten'. Ik merkte wel weer aan m'n borsten dat ik zwanger was; dat was de eerste 2 keer ook zo. Hopelijk blijft het daar bij en verloopt deze zwangerschap net zo voorspoedig als bij nr 1 en 2.

Vanmorgen meteen contact opgenomen met de verloskundigenpraktijk. Nu afwachten tot ze me bellen voor het maken van een afspraak. Zal moeilijk worden om volgende week met kerst nog onze mond te houden!

Hoihoi!

Vanochtend positief getest na 6 rondes (van ons eerste kindje). Spannend allemaal! Midden augustus waarschijnlijk uitgeteld.

Kwaaltjes kloppen al aan:

-Hele dag beroerd
-Spierpijn aan de zijkanten van mijn borsten
-Rommelende darmen en vol gevoel.
-Ik ben een buikslaper, maar dat kan nu niet meer.
-Winderig?!, haha
-Geurige urine
-Ik zweet me kapot in bed
-Met vlagen harde tepels

Ik ben heel bang dat het mis kan gaan, jullie?

Liefs

@Jo87 Ja, het is zeker spannend! Gefeliciteerd met je positieve test.

Hier vandaag contact gehad met de vk. 11 januari krijg ik mijn eerste (8 weken) echo. Dat worden 4 lange weken! Ben benieuwd of het me lukt om zolang m'n mond te houden...haha.

Daarna ook de kraamzorg geregeld. Het bureau zit snel vol, dus daar kon ik niet snel genoeg mee zijn, maar gelukkig hebben ze nog plaats, en kon ik mijn voorkeur aangeven voor de kraamhulp die ik bij mijn eerste 2 kinderen heb gehad. Wat een heerlijk mens was dat. Tja, en meer dan wachten kunnen we nu niet doen. Ja, de zwangerschapsdagboekjes van de oudste 2 erbij pakken en teruglezen hoe het toen ging. Dat is alweer even geleden, maar als ik het teruglees, is het als de dag van gister. Wat een bijzondere periode. Hopelijk kunnen we er allemaal van gaan genieten!

Hallo Dames,

Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Wij hebben inmiddels 5 positieve testen gehad en 2 positieve bloedtesten! Ik ga inmiddels mijn 7e week in van de zwangerschap. Wij hebben 8 hormoonkuren gehad om zwanger te worden. 23 december hebben wij onze eerste echto. Ik ben erg bang om het kindje te verliezen. Hoe staan jullie hierin? Iemand nog tips om je niet zo druk te maken? Met hoeveel weken vertellen jullie het tegen vrienden en familie? Bij ons leeft iedereen erg mee omdat de kuren voor mij erg zwaar waren blauwe plekken op me buik en ontzettend veel last van bijwerkingen. Ik heb inmiddels ook al een flinke buik (ik denk door mijn darmen) hij is echt heel moeilijk te verbergen zit inmiddels al aan zwangerschapsbroeken. Hoor graag jullie tips en ervaringen :)!

De angst dat het misgaat heb ik ook....

Zondag had ik best wel erge kramp en kon ik het niet goed herleiden. Achteraf kwam het door de obstipatie. Ik had al last van een spastische darm voor mijn zwangerschap maar nu is het dubbel pret dus de winden herken ik ook hahahahahaha!

Ik heb als ik werk ook een zwangerschapsbroek aan want een uur autorijden was erg vervelend, de knoop en rits opendoen werkt helaas niet. Maar die opgeblazen buik gaat als het goed is ook nog even weg voor het een echte zwangerschaps buik wordt. Ben benieuwd!

Ik kreeg een email van de verloskundige dat ik er rekening mee moet houden dat de echo inwendig is.... uhhh is dit normaal? Echt nog nooit gehoord, ik had een romantisch idee erbij met dat ding op je buik... :) ;)

Succes allemaal met de kwaaltjes!

@naatbounce, jullie hebben zo te lezen al een heel traject achter de rug. Gefeliciteerd hoor!

@joss, ik heb geen idee of dat normaal is, vanmiddag om 16.45 ben ik aan de beurt, daarna kan ik je er meer over vertellen.

de angst dat het mis zou kunnen gaan hebben we allemaal wel denk ik, ik probeer er maar niet bij stil te staan en gewoon mijn dingen te doen.

hier wel wat last van opgezette buik, maar kan gelukkig nog al mijn gewone broeken en rokjes aan.

Man man, ik word gek van de slapeloosheid, ben overdag nu nog moeier, gelukkig vanmiddag naar de vk om dat te kunnen bespreken.

Terug
Bovenaan