Zwanger en uitgerekend in juli 2016

Hi ik ben ook uitgerekend in juli, van de 3de. We hebben al een jongende van 4 en een meisje van 2. Nu denk ik weer een jongetje maar dat horen we de 18 de. Verder ben ik erg misselijk geweest en moe ben ik nogsteeds. En prikkelbaar

Oké ladies, dilemma.

Vandaag te horen gekregen dat m'n schoonzus een miskraam heentje gehad met 10 weken zwangerschap. Wij waren er niet vanuit gegaan dat ze nog voor een derde wilde gaan maar wel dus. Nu hadden wij bedacht om ons kindje als het een meisje zou zijn, als tweede naam de naam van mijn vorig jaar overleden schoonmoeder te gebruiken. Nu ik weet dat m'n schoonzus graag een derde wil en nog geen dochter heeft vind ik dat m'n vriend moet vragen aan haar hoe zij erover denkt als wij die naam gaan gebruiken. Ik vind het zo lullig als wij die naam gebruiken als zij het eigenlijk ook wil. Toch een beetje omdat m'n schoonmoeder de oudste thuis was en m'n schoonzus ook. Soort moeder dochter ding. Ik gebruik uit principe ook de vernoemingen van vader op zoon uit mijn familie niet. Dat is voor mijn broertje. Alhoewel er bij mijn schoonfamilie geen vernoem traditie is. Maar mijn vriend vind dit dus onzin en zegt dat wij eerst zijn en dat als zij nu geen miskraam had gehad maar over 6 maanden zwanger was geworden dan hadden we de naam al gebruikt. Wat vinden jullie? Wel overleggen\vertellen of het standpunt van m'n vriend aan houden?

Hi Tetsie. Als jullie je dochter vernoemen kan je schoonzus dat toch ook doen? Of gaat het om de eerste naam? Je kan eens laten vallen in een gesprek dat je het idee hebt om te vernoemen... En dan haar reactie afwachten. Maar persoonlijk zou ik er geen toestemming voor vragen.  I
ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes

@Eef K

Welkom!!
Gefeliciteerd, ook een derde kindje erbij..
Wowie.. ik nu van de tweede.
Ik moet helaas nog wachten tot 17 maart voor geslacht, 20 weken echo.
Jij ook of heb je een vroege echo extra?
Klets lekker mee, leuk!!

Liefs

Ja, het is eigenlijk jullie keuze toch.....
Zij kan het dan alsnog doen.
Je weet niet of het weer gaat lukken bij hun, straks houden ze het toch bij twee en dan hebben jullie dat voor hun gelaten.... of krijgen ze een jongen.
Of je kunt eerst wachten tot jullie weten of het een meisje is??
En ook als het een jongen gaat worden, als jij dat mooi vindt....
Het is geen roepnaam toch, dus veel zal het verder niet gebruikt worden.
Alleen bij instanties of iets en de voorletters....
Gewoon doen wat je gevoel zegt!!

Liefs

Goedenavond!

Wat fijn om te lezen dat ik welkom ben! Dat geeft me een heel goed gevoel!

Het eerste trimester verliep voor mij met heel veel misselijkheid, vermoeidheid en veel honger, maar warm eten ging er niet in. Alhoewel ik wel veel pizza kon eten

Terug
Bovenaan