Zwanger en uitgerekend in juli 2016

Hoi Karpediem, Welkom en nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik doe de gym bij de kraamzorg organisatie waarbij ik ben aangesloten, IVT kraamzorg. Zij bieden verschillende cursussen aan en daar is de zwangerschapsgym er  1 van.

@Channie, ik weet niet of dat bij de yoga ook zo is. Maar anders moet hij maar gewoon meegaan als de andere mannen dat ook allemaal doen. Bij de yoga gaf ze ook tips afgelopen week wat je partner kan doen om je te ondersteunen.

@Karperdiem 16 weken is ook wel erg vroeg denk ik. Bij ons doen ze het pas vanaf 25 weken. Hoe verder in de zwangerschap hoe beter het gezicht etc. al gevormd is... Dus kan me voorstellen dat dat bij 16 weken nog erg tegenviel.

Wij hebben besloten geen 3D echo te gaan maken, mijn man heeft er niet zo'n behoefte aan en aangezien ik zelf echo's maak (van het hart dan) zou ik als ik wil bijna elke dag kunnen kijken. Dat heb ik niet gedaan, en heb met mezelf afgesproken om nu niet meer te kijken. We hebben met 30 weken nog een echo bij de verloskundige dus we kunnen nog een keertje zwaaien.

Ik begin in mei met een cursus, ben wel benieuwd of ik daar nog leuke mensen ontmoet. De cursus heeft ook een deel pilates oefeningen en oefeningen voor je bekkenbodem etc. En volgens mij gaan de partners 1 avond mee. Dat is voor mijn man ook wel weer genoeg, hij staat ook niet te springen om in zo'n klasje te zitten.

Die vriendin van mij was 18 weken zwanger. Alles zat er dus erop en eraan. Gis teren even op visite geweest maar wat een impact heeft dat op haar geha zeg pffff

Dit weekend besloten om geen 3d echo te doen. Van m'n vriend hoeft he't niet zo nodig. Die vind het zelfs een beetje eng eruit zien. Hij zegt: van die 100 euro ga ik liever nog een weekendje weg haha

Ik doe sinds 4 weken aan yoga. Veel ontspanning, bekken oefeningen en ademoefeninge'n voor bij de bevalling. Dus juist niet puffen.  M'n vriend moest 1x mee en mag nog 1x mee met borstvoeding avond. Tijdens de 1e avond liep er 1 partner echt rond met tegenzin en het allemaal een beetje belachelijk te maken. Nou die werd meteen op z'n plek gezet door de overige mannen. Haha mooi om te zien

Hi iedereen. Weer even geleden maar best druk gehad. Wij hebben net 3d echo gehad. 40euro 2dvd en hele rits foto's. Bij mamaecho in velserbroek. Helaas deed onze meid heel erg haar best om zich te verstoppen achter handen voeten en navelstreng. Maar alle vingers en teentjes kunnen tellen. Is ook leuk.  Goed om te lezen dat het met de meeste van jullie erg goed gaat. Nog 3 maanden genieten!! Succes maar weer. Groetjes Mariëlle

@Summer2015..dat durf ik niet te zeggen, maar mijn vriend krijgt inmiddels van meerdere mensen te horen dat het echt leuk is om 1 keer mee te gaan en dat je er veel aan hebt. Dus gelukkig vindt hij het nu minder erg.

@Sptember8, dan kan ik me voorstellen dat je geen 3d echo wilt. Altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten toch;) hihi..zo denkt mijn vriend er dus ook over.

@tetsie..jeetje dat is wel heftig dan! Denk je de gevaarlijke 3 maanden voorbij te zijn..En een weekendje weg voordat de kleine komt is ook niet verkeerd toch! Ik wil mijn vriend gaan verrassen met een weekendje weg, tot welke week is het nog te doen om een weekendje weg te gaan?

@Mari82, dat is een hele mooie prijs en je krijgt er ook veel materiaal bij! Die kleine van jullie is nu al eigenwijs hihi..Ja het aftellen is bij mij nu echt begonnen!

Hoe hebben jullie het trouwens allemaal geregeld met de erkenning? Zijn jullie getrouwd of gaan jullie nog trouwen voordat de kleine er is? Wij gaan voordat de kleine wordt geboren een geregistreerd partnerschap afsluiten.

@channy92 hoe lang het nog te doen is, is denk ik afhnakelijk van hoe je je zelf voelt en wat je van plan bent om te gaan doen. Wij willen relax weekendje doen, nou dat moet volgens mij tot de laatste dag nog kunnen. Vliegen binnen europa mag volgens mij tot 32 of 33 weken ivm kans op bavallen in het vliegtuig.

qua ekenning zijn we bij het gemeentehuis geweest. Wij hebben een samelevingscontract dus mn vrined moest het kindje voor de 24e wek erkennen. Zo gebeurt. En dat document moet hij weer meenemen als hij na de geboorte het kindje gaat aangeven.

Ik ga volgende week vrijdag nog met Transavia op vliegvakantie. Dat mag bij hun tot 34weken geloof ik. Is wel verschillend bij elke luchtvaart maatschappij. Maar inderdaad ligt het eraan hoe jij je voelt.

Wij hebben niks op papier qua samenleving of wat dan ook. Maar tussen 20 en 24 weken konden we de baby erkennen bij gemeente en dat document moet mijn vriend dan meenemen bij aangifte na de geboorte.

Terug
Bovenaan