Zwanger en uitgerekend in juni!

Ja ik moet/mag 3 november voor mijn eerste echo en afspraak bij de verloskundige.

Zo spannend en zo balen dat het nog ruim een maand duurt...... Ik ben benieuwd!

Veel liefs Felice

Hoi!

Sinds een paar dagen weten wij ook dat we zwanger zijn. En het is zooo spannend. De dagen kruipen voorbij. We hebben het vandaag de ouders verteld en die waren erg blij! Ook vanmorgen bij de huisarts geweest, geen nieuwe dingen gehoord. Huisarts zei wel dat ik nog lang niet de verloskundige hoefde te bellen. Pas bij 10 weken.. Wat is jullie ervaring? Hoop dat alles goed gaat!! Jullie uiteraard ook van harte met de zwangerschap!

Hoi allemaal,

Allereerst allemaal gefeliciteerd! Wat leuk om jullie verhalen hier te lezen.

Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben, na 3 dagen overtijd te zijn. Ik had al zo'n vermoeden want ik ben namelijk altijd erg constant ongesteld. Dus gisterochtend samen met mijn vriend een test gedaan. En ja hoor, na een paar minuten was het een feit! Heel blij! Ik merk een beetje dat ik op een roze wolk leef en dat ik het erg leuk vind dit geheim nog even samen te mogen hebben.

Vanmorgen heb ik de verloskundige gebeld en de eerste inwendige echo staat op 19 okt gepland en 10 dagen erna het 1e gesprek met de verloskundige zelf. Volgens de verloskundige zou ik rond 3 juni uitgerekend zijn, echter heb ik zelf het gevoel dat het wat later zal zijn...waarom weet ik niet :) Ik voel me verder eigenlijk niet echt anders. Mijn borsten zijn ietwat gevoelig en heb het af en toe een beetje koud. Verder geen duizelig of misselijk gevoel (gelukkig!).

Ik merk dat ik ook vooral bezig ben nu met wat er de komende tijd op de agenda staat. Wanneer we het familie en vrienden willen vertellen. We vinden het namelijk leuk om er wel echt bij stil te staan. We hebben een wknd weg gepland met vrienden 7/8 nov. En ik kom daar echt niet weg met flauwe excuses dat ik geen biertje of wijntje drink. ;) Dus dat wordt dan vertellen. En dan willen we ook onze families inlichten dus we nodigen hen uit voor een etentje. Hoe doen jullie dat? Maken jullie er een bijzonder moment van?

Ook ben ik nu als een malle allerlei sites, in het bijzonders deze, aan het doorlezen. Heel leuk! Tips, weetjes en ervaringen. Ook ben ik op zoek naar hoe het in elkaar steekt met de zorgverzekering. Is het nodig om me aanvullend te verzekeren? Hebben jullie hier al ervaring mee/naar gekeken?

Ik kijk uit naar jullie berichten!

|| Imke

@tine: ik heb een beetje gelezen dat je de verloskundige eigenlijk al meteen kan bellen. Ik heb ze vandaag gesproken zoals je leest en ga er alvoor de 10 weken zwangerschap naartoe. Ik zou zeggen gewoon meteen bellen...

@Tine & Imke gefeliciteerd en welkom☺️.

Ik hou ervan om mensen op een leuke manier te verrassen dus wij gaan er zeker wat leuks van maken.

Ik had direct al de ha & vk gebeld en heb maandag mijn eerste afspraak staan. Dat is dan meer om alles te bespreken en gegevens door te geven. Ze zei dat ik 2 weken erna, bij de tweede afspraak, een echo-tje zal krijgen. Dat is dus ook rond 20 oktober. Kan niet wachten om het te zien!!

@Imke mag ik vragen waarom jij een inwendige echo krijgt?

Liefs Lara

Bij de verloskundige praktijk waar ik naartoe ga doen ze met 8/9 weken een eerste echo. Het is dan nog te vroeg om wat te zien via de buitenkant (de buik) dus maken ze een vaginale (inwendige) echo. Hierop kunnen ze zien of het hartje klopt, of het baby'tje op de juiste plaats in de baarmoeder zit en of het een eenling is. Vervolgens wordt er in week 11/12 een termijnecho gemaakt. Dan wordt ook de uitrekendatum berekend.

goedemorgen!

de laatste dag van de week! Ik hen ondertussen ook een afspraak bij de verloskundige en ook een afspraak voor een echo. Beide op 28 oktober met 8,5 week. Spannend!! Op het moment is de misselijkheid redelijk weg, ik voel nog wel wat krampen bij m'n liezen. Het is heel gek maar soms voelt het niet alsof ik zwanger ben omdat de misselijkheid weg is... Hoe is het met jullie? Wat voelen jullie en hoe ervaren jullie het nu?

fijne dag vandaag!

Goedemorgen. Welkom voor alle nieuwe danes. En natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

ik heb mijn eerste afspraak dus 3 november. Dan ben ik 9,5 weken zwanger. Ik krijg dan ook mijn eerste termijn echo. Bij mijn praktijk zeiden ze dat ze eerder niets zien. Het klopt dat er praktijken zijn waar ze al eerder kijken. Ik denk met andere apparatuur.

Ik voelde me deze week ook veel beter dan vorige week. Behalve enorme vermoeidheid. Maar de misselijkheid is echt weg. Ik maak me daar ook meteen zorgen over. Maar ik heb nog geen druppel bloed verlies. Dus ik denk en hoop dat de zorgen voor niets zijn...... Maar het blijft voor ons (mijn man en ik) heel spannend deze maand.

Hebben jullie als geshopt voor de baby? Of jezelf.

Veel liefs tessa

Terug
Bovenaan