Zwanger en uitgerekend in juni!

Voor de nieuwe dames; welkom en gefeliciteerd!

Gister was het precies een week geleden dat ik getest heb, vandaag dus 5 wk en 1 dag zwanger. Ook ik heb veel minder klachten dan vorige week. Wel wat last van vermoeidheid/duizeligheid en af en toe steekjes in mijn buik en vaker plassen. Tot nu toe geen enkele normale nachtrust gehad. Ik word elke nacht wakker met pijnlijke borsten en ik moet eraf om te plassen. Vannacht werd ik wakker door erge jeuk op mijn been, dat leek op een eczeem plekje. Vanmorgen was het ineens weg. Bij mij lijken de klachten 's nachts erger te zijn. Is dit herkenbaar? Voel me de afgelopen week erg lui/futloos en er komt niet veel uit mijn handen.

liefs Lara

@Felice, nog niks geshopt. Jij al wel? En ik heb altijd geroepen dat ik me bij een tweede zwangerschap laat verrassen. Maar ik ken mezelf, denk dat ik op den duur toch wel erg nieuwsgierig zal worden of het een jongen of meisje wordt.

Liefs Lara

Haha ik kan het nog wel lezen  hoor tine!

Ik ben uitgerekend  op 2 juni...

Verder  heb  ik al maanden een kinderwagen  in nu huis... een oude jaren 50 wagen. Die wilde wij allebei graag en kon hem vlakbij op halen  voor 3 tientjes.. dus die staat al een paar maanden op de zolder...

Verder kan ik met  het shoppen nog aardig inhouden...

Ik wil ook niet  weten wat word... ik heb daar geen specifieke  reden voor.. het  lijkt me gewoon  leuk om daar pas na de bevalling  achter te komen...!

Vraagje van mijn kant..mijn huid is best striae  gevoelig... heeft iemand ervaring  met  cremes of balsems of iets anders dat helpt?

Liefs Renee

@Renee ik gebruikte bij mijn eerst zwangersschap een tube van biodermal speciaal voor zwangerschap/striae.  Ik was in totaal maar 12,5 kg aangekomen, had geen striae overgehouden. Heb jij/jullie ook al af en toe jeuk aan de buik?

Wat leuk een jaren 50 wagen! Ongelooflijk dat er over 8/9 maanden al een kindje in kan liggen wat nu nog zo klein in jouw buik zit.

Mijn zus heeft een ukkie van 15 maanden, ik krijg haar box, babywagen incl. Maxi cosi en de rest wat mijn nichtje dan niet meer gebruikt. Mijn zus houdt net als ik van neutrale kleuren dus het is allemaal geschikt voor zowel jongetje als meisje. Ook heb ik nog veel spullen over van mijn eerste. Ik had een white wash baby kamer en dat vind ik nu gelukkig ook nog mooi. Ik vind het erg mooi dat dit kindje in hetzelfde bedje zal slapen als zijn/haar grote zus.

Liefs Lara

Lieve Imke wat een ontzettend vervelend nieuws... Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Anouk, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannend!! Gezellig dat je hier mee komt schrijven. Bij ons was het ook in een keer raak! Nooit verwacht!

Lara, wat vervelend dat je nachten zo rusteloos zijn. Hopelijk gaat dat snel beter. Ik heb hier niet dat het snachts erger is. Ik ben juist zo moe dat ik als een blok in slaap val. Hier ook nog geen jeuk aan mn buik. Hou oud is je eerste nu?

Renee, qua cremes kan ik je niet helpen, nog geen ervaring mee. Wel gaaf zeg zon kinderwagen! Kan zelf echt niet wachten om alles aan te schaffen!

Ik heb me vanmiddag aangemeld bij Moeders voor Moeders, werd vanavond al terug gebeld en dinsdag komt er hier iemand langs. Dan word er ook weer op HCG getest en ik moet zeggen dat ik het best spannend vind.... Er gaat al van alles door mn hoofd.. Zal er nog wel HCG inzitten... Ga er wel vanuit maar spannend blijft het wel.

Fijne avond nog!

Liefs Tine

@ Imke, wat vreselijk! Heel veel sterkte. Ik hoop dat je snel weer zwanger wordt!

Ik heb nog maar 1 pakje gekocht. Het pakje van Jip en Janneke gekocht. Dit pakje dat hebben wij gebruikt om mijn moeder en schoonouders het goede nieuws te vertellen. Inmiddels heb ik ook een hele lieve knuffel gekregen van mijn beste vriendin. Zei weet dat ik zwanger ben, omdat ze zelf twee weken langer zwanger is dan ik.

Verder gaat alles heel goed met mij, op de normale klachten na. Hele gevoelige borsten, misselijk, moe, moe en nog eens moe. Verder heb ik veel pukkels of puistjes op mijn borst, rug buik en hoofd. Ik lijk wel een puber........ De puistjes geven ook veel jeuk trouwens. Kennen jullie dat?

Ik merk wel dat ik heel graag wil shoppen. Gewoon als bevestiging dat ik zwanger ben ofzo. Maar ik kan mij nog inhouden.

Z'n oude kinderwagen klinkt wel heel erg gaaf!!!

Wij willen graag weten wat het wordt. Zo kunnen we er met kopen van kleertjes en andere spulletjes een beetje rekening mee houden.

Veel liefs

Felice

@Felice, hoe leuk is dat? Samen met een vriendin zwanger zijn. En wat een leuk idee om het met een babypakje te vertellen. Misschien ook een idee voor mijn ouders.

Ik heb vandaag mijn eerste afspraak gehad bij de vk. Een hoop informatie en brochures mee gekregen. Bij onze praktijk is het normaal dat er in de achtste week al een (normale) eerste echo gemaakt wordt. De vk zegt dat je het hartje dan al kan zien kloppen. Wij hebben onze eerste echo op 19 oktober, kan niet wachten! Als alles dan nog goed gaat, vertellen we het aan mijn ouders (mijn partner heeft helaas geen ouders meer). 2 a 3 wkn later krijgen we een tweede echo en dan gaan ze het echt opmeten en naar het hartje luisteren. Ook heb ik gevraagd of het normaal is dat de klachten wat verminderd zijn. Ben alleen nog moeeeeee/duizelig en met vlagen een beetje misselijk. Ze zei dat het lichaam even tijd nodig kan hebben om te wennen aan de hormonen, en als je lichaam er al aan gewend is de klachten af kunnen nemen. Niks om ons zorgen over te maken dus! Heb heel af en toe nog wat rozige afscheiding maar dat had ik ook bij mijn eerste en daar hoefde ik me ook geen zorgen om te maken. Heb me gister aangemeld bij mvm.

Hoe is het verder met jullie en jullie klachten?

liefs Lara

Terug
Bovenaan