Zwanger en uitgerekend in maart 2016

Leuk, je eerste zwangerschap. De mijne ook! Misschien maakt dat het wel, dat je het spannend vind. Heb je het al aan iemand verteld? Vreemde smaakjes is heel herkenbaar, vies hè. Maar over dat genieten, nog helemaal niet. Soms met vlagen. Het is voor ons namelijk heel onverwacht, we hebben wel een stabiele,lange relatie, maar we hadden net nog lang niet 'gepland', voor zover je kunt plannen. Vandaar dat genieten ook nog best lastig is. Maar wat betreft de spanningen, een echo helpt wel. Ik had vorige week een vroege echo en een kloppend hartje gezien. Dat maakt het wel echter. Over drie weken mag ik weer. Ik blijf het ook spannend vinden, er kan nog van alles misgaan. Heb jij je echo al bijna? Of al gehad?

 
Dank jullie wel, voor jullie heel veel geluk gewenst! Dat jullie allemaal gezonde kinderen te wereld mogen brengen. Groetjes!
 
Hallo dames,

Ik kom me ook even melden als zwangere, uitgerekend -nog net- in maart 2016. Zoals ik het zelf berekend heb, ben ik uitgeteld rond 30 maart 2016 en zou ik nu 7 weken in verwachting zijn van ons eerste kindje.

We wilden eigenlijk vanaf deze maand gaan proberen, maar het was in één keer raak... Ik moet de 24e naar de verloskundige dus ik ben nog wat aarzelend in het 'genieten' want ik ben nog nergens zeker van voor mijn gevoel. Wel hebben we het aan onze ouders verteld, omdat we het niet  voor ons konden houden, en ook omdat als het toch fout zou zijn, we er gewoon over willen kunnen praten met onze ouders.

Qua klachten valt het nog redelijk mee. Wel de hele dag door een wat misselijk gevoel, maar nog niet hoeven te braken. Wel veel last van maagzuur en veel moeten boeren. Wat meer moeheid dan normaal, maar daar kan ik lekker aan toegeven aangezien ik nog 2,5 weken vakantie heb :)

Ook ben ik erg emotioneel, herkennen jullie dat? Ik heb me toch wat afgejankt toen we het nieuws vertelden, en ook met een avondje tv-kijken moet ik heel geregeld een traantje wegpinken...

Ik ga hier graag meelezen en mee-posten!

 
@ vivianne,

<span style="color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif;"><span style="font-size: 12px; line-height: 19px;">Ja ik kon het niet laten om het niet aan mijn moeder en zussen te vertellen, was ook erg geschrokken hoor. Heb het ook aan mijn beste vriendin verteld zodat ik er toch nog over kan praten, aan alle anderen stel ik het nog even uit.. Hoe is het bij jou? 'T is zo moeilijk om het stil te houden haha.. </span></span><span style="color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif;"><span style="font-size: 12px; line-height: 19px;">Ik zit net als jij in een stabiele relatie, sinds mei wonen we samen dus voor ons gaan onze toekomstplannen in een rap tempo. Maar dat geeft niks, want heb altijd al een jonge moeder willen zijn. Ik ben nu 23 jaar en mijn vriend is 30, mijn vriend wilde altijd al aan kinderen beginnen alleen wilde we eerst trouwen, maar dit stellen wij nu nog even uit haha. Ik heb bij 6 weken een spoedecho gehad aangezien ik bij het vegen bloedverlies had, was erg geschrokken waardoor ik gelijk de vk heb gebeld. Heb toen ook het hartje zien kloppen, dat was een grote opluchting! Aankomende maandag heb ik mijn 2e echo, kijk er erg naar uit! Ben ook benieuwd hoe ver ik nou echt ben, naar mijn eigen berekening ben ik uitgerekend op 11 maart, na de spoedecho zei de vk dat ik uitgerekend ben op 24 maart dus ben heel benieuwd wat ze dit keer zullen zeggen. Wanneer ben jij uitgerekend?</span></span><span style="line-height: 1.5;"> </span><span style="line-height: 1.5;"> </span>

@nail89, super lief dankjewel!!   @limburg26, Welkom en natuurlijk gefeliciteerd! Emotioneel zijn is normaal tijdens de zwangerschap haha, heb het hier ook gemerkt. Als ik boos ben, ben ik 'extreem' boos en kan ik echt huilen om alles.
 
^ heel vervelend hierboven kan het niet weghalen.

heb sinds gister ook last van een pijnlijke ader in mn kuit..
heb afgelopen week op hakken gelopen misschien dat het daardoor kan komen maar vind het wel erg vervelend!

Iemand hier ook last van? Heb gelezen dat het door de zwangerschapshormonen kan komen.
 
mum2b: vervelend zo'n pijnlijke ader. Ik herken zoiets helemaal niet.

Ik heb sinds twee dagen wat koorts en verhoging. Natuurlijk weer een reden voor flinke onzekerheid! De verloskundige zei dat ik prima tot 6 paracetamols per dag mocht nemen om de koorts te drukken. Koorts is nl niet goed voor de foetus.

Maandag hebben we de echo en ik ben zoooooo benieuwd! Ik vind het heel spannend en ben erg onzeker. Wie kan zijn ervaringen delen over de eerste controle/intake bij de verloskundige?
 
Hallo lieve aanstaande maart 2016 mama's

Ook ik mag me melden. Vandaag 8 weken en 6 dagen zwanger van ons eerste kindje. 25 maart ben ik uitgerekend.

Het hartje klopt gelukkig al goed hihi!!!

Hier ook last van kwaaltjes. Misselijk, spugen, pijnlijke borsten en emoties die erg verschillend zijn.

Iedereen van harte gefeliciteerd en ik blijf lekker meelezen.

Liefs
 
Hey lieve mede-aanstaande mama's!

Ik mag mij ook erg gelukkig melden, ben 12 maart 2016 uitgerekend. Dus nu 11 weken en 3 dagen:)! Eerste echo gehad op 9 weken en 5 dagen..

Wel wat last van kwaaltjes, af en toe misselijk, obstipatie, pijnlijke borsten en snel moe. Het schijnt dat na de 12e week de moe-heid weer langzaam afneemt.. Zou fijn zijn!!!

Gefeliciteerd iedereen!

Liefs Laura
 
Terug
Bovenaan