zwanger en uitgerekend in september 2016

@Lilly87, heb je nog steeds bloedverlies? Ik zou wel even de verloskundige bellen, ik wil je niet ongerust maken maar ik heb 2 keer een vroege miskraam gehad, na bloedverlies en krampen kon ik meteen in het ziekenhuis terecht en werd duidelijk dat het niet goed zat. Het kan heel goed hoor dat er niks aan de hand is maar dan kan een echo je geruststellen.

Ik heb al even niks van me laten horen hier, ik reageer via m'n telefoon en dat werkt niet heel handig. Ik ben nu 6 weken en 4 dagen zwanger, over precies een week heb ik de eerste echo. Ik heb nog steeds geen klachten, gisteren een tijdje gevoelige borsten gehad maar dat is alweer over. We hebben het mijn ouders verteld omdat we aankomend weekendje een paar dagen weggaan met hen en anders zou het ook opvallen wat betreft eetgedrag. Verder weten enkele collega's het. Ik had liever willen wachten tot na de eerste echo maar ik ga door een hele moeilijke periode en ik vind het daarom fijn dat degenen die mij hier doorheen slepen al weten van mijn zwangerschap.

Hoe is het met jullie? Gaan jullie een zwangerschapscursus ofzo doen? Ik wil wel wat gaan doen, het lijkt me leuk om andere meiden te leren kennen die ook zwanger zijn.

Lilly87, Indonesie is echt gaaf. wel balen, maar je gaat iets veel mooiers krijgen! Hoe gaat het nu met je? met het bloedverlies? Ik heb er geen ervaring mee, maar als het aanhoud zou ik zeker de verloskundige bellen.

Sanne91, spannende tijd dus. Probeer er meer van te genieten dan je zorgen maken! Ik ben zelf 23 en mijn vriend is 30. Beetje dezelfde leeftijden dus! haha.

Danielle2016, Wij hebben het onze ouders ook verteld gisteren. best vroeg (5 weken). Maar ik heb liever dat ik deze vreugde kan delen en eventueel ook verdriet mocht het misgaan. Zwangerschapscursus wil ik sowieso gaan doen. Ik denk samen bevallen, zwangerschapsgym. Omdat ik op dit moment een thuisbevalling ambieer, vind ik het wel belangrijk ook een cursus te volgen. Ik moet tenslotte goed naar mezelf gaan luisteren en niet naar apparaten. Ik ga vanaf volgende week of de week erna sowieso iedere week zwemmen. Gewoon omdat het lekker is en goed voor de spieren. Ik werk als manager in een winkel en sta hierdoor de hele dag.

Ik heb slecht nieuws helaas. Vanmorgen heel licht bloedverlies, bruin en later rood, heel weinig maar ivm eerdere miskramen toch direct de verloskundige gebeld en ik mocht meteen langskomen. Er was wel wat zichtbaar maar dat zou horen bij een zwangerschap van ongeveer 5 weken en ik was nu eigenlijk 6 weken en 5 dagen, foute boel dus. Ik baal ontzettend, had goede hoop omdat het echt maar een paar druppels waren en ook geen buikpijn ofzo gehad maar helaas.. Nu hopen dat het vanzelf weggaat allemaal.

Hoi Danielle, wat schrikken zeg. Wat zei de verloskundige precies? Ik kan niet helemaal aan je verhaal opmaken wat er nu precies aan de hand is. Is het sowieso foute boel of is het nog even afwachten hoe het verder gaat en is er nog een kans dat het wel goed blijft gaan? Hopelijk dat laatste!! Sterkte in ieder geval in deze onzekere tijd :(

Danielle2016, oei dat klinkt ook wel een beetje wat ik had. sterkte ermee zeg!

Ik heb inderdaad meteen de verloskundige even gebeld, maar het was niet meteen de bedoeling dat ik langs moest komen oid. Ze vertelde dat het nu nog te vroeg is. Wel raar dat ze dit zegt, terwijl ik van anderen lees dat je nu al wel een echo kan krijgen. Ik heb verder vanochtend nog even kramp gehad(, meer een erge steek). Maar geen bloedverlies meer. Ik wacht het eerst nog wel even af...

Ik ga mij ook inschrijven voor zwangerschapscursus. Maar dat is toch pas voor aan het eind van de zwangerschap? bij de sportschool waar ik lid ben bieden ze dit ook aan.

Wat is jullie ervaring met sporten? Ik sport redelijk actief en ben hier nog steeds mee door aan het gaan. 2-3x p.w. fitness lessen, 1x p.w. dansen en ik wil volgende maand met zwemmen beginnen. Ik denk dat ik de fitness ga afbouwen, wanneer ik er meer moeite mee krijg.

eef4, ik zat ook te denken aan thuis bevallen, maar is dat dan niet raar voor je buren? mocht het gehorig zijn :D Of moet ik me daar gewoon niet druk over maken ;)

Wel apart ja Lilly dat ze zegt dat het te vroeg is. Ik heb met 5 weken een echo gehad (buikpijn links en bruinverlies). Maar beetje bruin en/of bloedverlies schijnt erg normaal te zijn. Misschien dat ze om die reden gewoon wacht tot de echo die je over een paar weken hebt. Fijn in ieder geval dat het bloeden wel gestopt is! Ze zei tegen mij dat er niets aan de hand is zolang je niet binnen een paar seconden een inlegkruisje vol hebt.

Ik beval liever in het ziekenhuis. Dat geeft mij een veiliger gevoel mocht er iets misgaan. En ja de buren.... hahaha. Dat lijkt me ook wel een beetje raar ja.

Terug
Bovenaan