zwanger en uitgerekend in september 2016

Hoi Allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen. Mijn naam is Sam 32 jaar en woon in een pittoresk dorpje in Brabant. Ik heb een dochter van 5, bijna 6. Mijn partner woont en werkt op dit moment nog in Hamburg wat soms best een uitdaging is. Hij heeft uit een eerdere relatie een zoontje van bijna 3. Naast mama schrijf ik voor verschillende websites. Ik heb een chronische ziekte, fybromialgie, wat er soms voor zorgt dat ik echt wat stapjes terug moet zetten.

Ik voelde me al een tijdje misselijk, moe en een onbeschrijfbaar gevoel van binnen. Op 7 januari in de ochtend nadat ik mijn dochter naar school had gebracht besloot ik om de test te doen. Nu heb ik maar een eileider door een eerdere E.U.G. en waren mijn partner en ik al een tijdje aan het oefenen. Mij was al eerder duidelijk gemaakt dat het lastiger kan zijn om zwanger te raken wanneer je maar 1 eileider hebt.  In December was een test nog negatief dus ik verwachte er niet teveel van. Mijn partner stond in de tuin en terwijl ik naar de achterdeur liep verscheen heel helder ook het tweede streepje.
Naast ontzettend blij, hartkloppingen en spanningen ook heel onzeker en angstig. Ik heb helaas een hoop nare ervaringen mee moeten maken met betrekking tot zwangerschappen. Mijn eerste dochter, Nova, is geboren bij 21 weken en 3 dagen en hierdoor overleden. Daarna kreeg ik gelukkig mijn gezonde dochter Fawn via een keizersnede. Tijdens de keizersnede ontdekten ze dat ik een tussenschotje heb in mijn baarmoeder en deze dus de vorm van een hart heeft in plaats van een mooi peertje. Na Fawn heb ik nog een miskraam en een E.U.G. (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) gehad.
Het fijne is dat ik meteen op controle mocht bij de gynaecoloog. De eerste keer was er nog niet veel te zien. Ik had veel last van buikpijn maar ik moet toegeven ik blijf ook graag veel bezig. Afgelopen maandag heb ik weer een echo gekregen en dit keer was het duidelijk te zien dat er een prachtig klein wondertje aan het groeien is in mijn baarmoeder. Mijn HCG level was nog wel erg hoog voor het aantal weken maar dat kan meerdere redenen hebben.
Over drie weken mag ik weer naar het ziekenhuis voor een echo ik ben heel erg benieuwd hoe het er dan weer uit ziet. Ik ben zo nu en dan toch wel echt bang zeker omdat het zo lang geleden is dat ik een gezonde zwangerschap heb gehad. Dus ieder pijntje of beetje oud bloed verlies zorgt al voor een beetje stress. Toch probeer ik met logica dat alles opzij te zetten. We zijn in verwachting er groeit een klein wondertje in mij en het is al een heel goed teken dat het op de juiste plaats zit.
Klinkt heel stom maar ik word ontzettend blij van alle gewone zwangerschapsverschijnselen. De misselijkheid hoera, minder eetlust en ja zelfs al kleine eetbuien af en toe. Het fijnst vind ik de borstpijn gewoon een teken dat mijn lichaam echt aan het voorbereiden is op een klein wondertje.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie verhalen. Mijn uitrekendatum is voorlopig geschat op 17 september

xx

Hallo Allemaal,

Ik hoopte de hele week al dat ik mee zou mogen schrijven met jullie en gisteren heb ik ook gelukkig positief getest. Weliswaar nog erg licht, maar een streep is een streep volgens mijn verloskunde. Over een kleine 3.5 week  mogen we al een sneakpeak nemen, ivm een miskraam van vorig jaar. Toen ben ik met 6 en 8 weken een tweeling verloren. Hierdoor vind ik het nu wel erg spannend, ik probeer niet bij ieder krampje het ergste te denken en te vertrouwen op mijn lijf. Het is tenslotte al eens eerder gelukt, ik heb een dochter van ruim 3. Toeval is, dat ik nu volgens mijn eigen berekeningen precies de zelfde dag uitgerekend ben als toen ik haar verwachtte(zal ongetwijfeld bijgesteld worden aan de hand van een echo). Mijn lieve en ietwat nuchtere man(fries) is pas "vader" als de baby geboren is, dus het lijkt mij heel leuk om met jullie lotgenoten te kletsen.

Lieve groet,

Amanda

Wat leuk dat er steeds meer moeders bij komen ;)

Ik ben nu zo'n 7weken, ook veel misselijk, vooral 's ochtends de laatste dagen, maar ik kan wel gewoon eten en spuug niets uit gelukkig. Ook heel moe steeds, gister na mn werk meteen thuis in slaap gevallen, twee uur later pas wakker geworden :D

Marjolein, ik heb ook soort griepverschijnselen gehad, ineens warm en hoofdpijn, vooral laat in de middag. ook wel teken van vermoeidheid denk ik.

Nu veel gerommel en krampen in mn buik. Ik denk dat het mn darmen zijn.

aan de andere kant zijn die verschijnselen wel een soort geruststelling dat er iets groeit inderdaad ;)

Hi dames,

Welkom weer. gezellig! :)

Hier heb ik sinds vandaag ontzettend last van mijn tepels.. Ik heb het koud en ben moe. Wel ben ik vroeg wakker.

Marjolijn 2016, ik kan je helaas niet helpen met het grieperige gevoel. Balen dat je je zo lamlendig voelt. Maar het kan ook zeker met het weer te maken hebben. brrr...

Ik krijg 16 februari mijn eerste echo. ben dan 8,5 week. Heb er onwijs veel zin in. Hopelijk kan ik het hartje horen kloppen!

Jadzia, je hebt al veel meegemaakt. Je moet inderdaad gewoon blij zijn. Het is heel bijzonder wat er in je buik gebeurd en je moet niet aan nare dingen proberen te denken...

Amanda, welkom. wat naar dat je de ervaring hebt van miskramen. Wel fijn dat je extra veel op controle mag komen. Wanneer denk je uitgerekend te zijn?

Hi Eef,

Dankjewel. Ik ben uitgerekend op 28 september, maar dat is volgens mijn laatste menstruatie berekend. Dus ik ga er vanuit dat het vast bijgesteld word naar misschien wel begin oktober. Ja, die ervaring had ik liever ook niet gehad, maar het heeft mij wel extra bewust gemaakt van het feit, dat ik een gezonde dochter heb en hoe bijzonder zo'n zwangerschap eigenlijk is.

Het waren geen miskramen, maar een tweeling die ik in gedeeltes verloren ben. In principe hoorde het allemaal bij elkaar. Doordat ik met zes weken het eerste vruchtje verloor, kon het andere vruchtje niet goed door groeien. Uiteindelijk ben ik rond tien weken gecuretteerd, omdat mijn lijf dat tweede vruchtje niet afstootte. En dat allemaal twee dagen voor de derde verjaardag van mijn dochter. Het leven is soms hard! Maar hierdoor ben ik wel snel weer verder gegaan.

Ik heb vanmorgen nog een test gedaan, omdat die van woensdag zo licht was. Het was nu een veel donkerder streepje! Trots! Ik mag ook 16 februari voor een eerste echo. Eigenlijk mocht het al met zeven weken, dus de negende, maar het risico dat ik dan nog niets zou zien, wilde ik liever niet lopen. Ik heb ervoor gekozen om dus tot 8 weken te wachten(wat mij nu veel te lang duurt hahahahah). Wat spannend weer.

De kwaaltjes die jij omschrijft, herken ik direct. Koud, maar een warm rood hoofd. Moe, diep slapen maar heel vroeg wakker. En ik heb enorme gespannen borsten, met daarop flinke aders. En trek! Ik kan de hele dag eten. Maar hoe meer kwalen, hoe meer ik gerustgesteld ben dat het vruchtje goed aan het groeien is daarbinnen! Sinds die test van vanmorgen, speelt er een lach op mijn lippen en die wil er niet af :) Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat niemand het ziet! Hahaha. Gisteren heb ik het mijn zus verteld, zij verwacht in juli haar eerste, is nu 15 weken onderweg. En ze was erg blij met ons nieuws.

Verder voelt iedereen zich goed? Zijn jullie ook ongerust? En speelt er ook zoveel door je hoofd?

Geniet!

Lieve groet,

Amanda

Dag allemaal,

wat een hoop zwangeren er weer bij.

ik heb alles gelezen hoor maar reageer morgen wel even. Betreft ongerustheid...valt bij mij wel mee. Het is zoals het is en ik denk gewoon positief.

ik ben wel Mega moe vooral na het avondeten en ik kom er ik de ochtend moeilijk uit, maar ja met 2 schoolgaande kinderen moet je wel.

volgende week ga ik de verloskundige bellen voor een afspraak dan ben ik denk ik 5 weken.

klachten heb ik niet echt, nou ja moe, koud en continu honger.

hoi Dames,

nou gisteren mijn eerste echo gehad en ben verder dan ik dacht! Dus ipv 7w4d is het 8w2d. En een duidelijk kloppend hartje en ook al echt de vorming van een gezichtje plus armpjes! Nu geloof ik er ook echt in, mijn partner kon niet mee naar de echo en omdat ik dus vorige week een bloeding had gehad durfde ik toch niet alleen (hiervoor een miskraam gehad) dus een vriendin ging mee. En het was allemaal goed. Het kan natuurlijk nog altijd fout gaan, maar de kans is alweer een stukje afgenomen!

Gisteren ook tegen ons zoontje verteld, die was helemaal happy, lieten z'n ogen dicht doen en toen gaf ik hem de echo (hij weet wat dat is met zijn vier jaar!) en is helemaal happy!!

mijn moeders reactie was ja ik dacht het al!

Heb gelukkig weinig last van dingen, alleen rond half zes a 7uur ben ik doodop! Daarna heb ik weer wat meer energie. En gelukkig geen geen misselijkheid enzo!

Heb me gelijk opgegeven voor moeder voor moeders en de nodige dozen :)

Succes dames!

Goedemorgen dames! Ook ik ben 1 van de gelukkigen die uitgerekend is in september! Zoals ik zelf heb berekend 11 september, mooie datum vond ik :)

Helaas heb ik in 2015 een miskraam gehad. Een eerste echo gaf een kloppend hartje weer, helaas was het bij de 2e echo gestopt :(

Hierdoor kan ik moeilijk genieten van mijn zwangerschap. Ik ben erg gefocust op de symptomen, vorige zwangerschap was ik erg misselijk, moe en had ik erg zere borsten. Mijn borsten zijn nu ook wel wat gevoelig, maar niet zo erg als de vorige keer. Ook begint de misselijkheid iets of wat te komen, maar ook minder erg. Als ik een dag(deel) of een paar uur geen zere borsten heb, is het paniek. Het is heel erg frustrerend en ik weet dat mocht het fout zitten ik er niks aan kan doen, maar ik ben gewoon eeg angstig.

10 februari hebben we een eerste echo. Dit is met ongeveer 9.5 weken, dan zijn we ons "termijn" van vorige zwangerschap voorbij. Ik vind het zo spannend!

Lieve groetjes Amanda

Terug
Bovenaan