zwanger en uitgerekend in september 2016

Hallo allemaal!

jeetje dat is een tijd geleden! Na de positieve test niet meer op het forum geweest..

Ik ben verschrikkelijk misselijk, al de hele zwangerschap en dus ook weinig puf om zelfs maar iets op het forum te schrijven. Ben al 3 keer opgenomen geweest, spuug nog steeds meerdere malen per dag.... Ben inmiddels 14 kilo afgevallen en er is nog steeds niks aangekomen. Behalve buik dan want wonder boven wonder gaat het met de kleine goed. We weten inmiddels dat het een jongen is!

Ik zit al sinds een week of 7 in de ziektewet. Helaas niet de 'geniet' zwangerschap waar ik op gehoopt had.

Hoe is het met iedereen? Het valt me op dat het relatief rustig is hier!

groetjes Mary

Hoi Dames,

Weet niet of jullie hier last van hebben maar mijn weerstand is echt nul,2 keer binnen een half jaar hartstikke verkouden,heb zelf vanacht op de bank gelegen omdat ik manlief ook wakker hou en de ellende je mag niks aan med hebben daarmee bedoel ik neuspray....

Gisteren weer op controle geweest en met ons kindje alles goed alleen mijn bloeddruk iets te hoog,waarschijnlijk met t bovenstaande te maken,vrijdag ff terug om opnieuw te meten!

Gr Monique

@ Mary, aaag dat is echt balen idd maar je kan er niets aan doen, de een heeft nergens last van en de andere wel. Wel erg vervelend.

Wel fijn dat het met jullie kleine gelukkig goed gaat.

@monique

Ik heb nog geen last van slechte weerstand ik slok wel vitamine wat je weerstand hoog houdt, ik werk in de zoet en iedereen is daar ziek, maar gelukkig heb ik het nog niet over genomen.

Het is idd er stil op dit forum wel erg jammer...

Hi Allemaal,

Wat leuk om weer wat te lezen hier. En wat fijn dat de kindjes allemaal zo goed groeien!

Ik ben vandaag precies 20 weken zwanger en heb deze zwangerschap de placenta aan de achterkant. Hierdoor voelde ik al met 15 weken de eerste fladdertjes en nu ook al een twee tal weken echte schopjes. Zeer fijn en geruststellend.

Afgelopen woensdag hebben we de 20 weken echo gehad. Een kerngezonde jongen liet zich daar zien! Trots en ontroerd, met name papa. Wat wel jammer is, is dat er een amnion streng te zien was. Een vlies wat van de placenta vastzit aan de andere kant van de baarmoeder. Een obstakel voor de baby dus. Op zich gebeurt dit vaak, wordt het alleen niet opgemerkt en groeit dit voor de 20 echo vast aan de baarmoederwand. Bij mij helaas niet het geval, waardoor ik nu meer controle middels echo's krijg. Eerst was ik gelijk gerustgesteld, het was geen ernstig ding zei de verloskundige die de echo maakte. Na een nacht wakker te liggen, zo dom geweest om dit te gaan googlen! Nooit moeten doen. De meest rare bangmakende verhalen over amputaties enzovoort rijker, vandaag in redelijk paniek mijn eigen verloskundige opgebeld. Deze bevestigde helaas dat het niet risico loos is. In de praktijk bij haar ziet ze het vaker, meestal is het na een aantal weken vast gegroeid. Ze gaan me nu nog vaker controleren dan ze al deden ivm eventuele zwangerschap suiker.. Ze hebben 1 keer een baby geboren zien worden en deze miste twee stukjes vingers. Het is dus geen garantie dat het niets doet. Wanneer de ledematen er zo in vast gewikkeld raken kan dit voor beknelling zorgen..

Ik baal er natuurlijk enorm van en moest er een flink potje om huilen en eindigde in scheldwoorden. Nu probeer ik me er maar rustig onder te houden, over 5 weken zien we weer.

Iemand van jullie hier ervaring mee? Eerlijk gezegd ben ik wel toe aan een positieve ervaring :)

Liefs Amanda

Hallo allemaal,

Jeetje amanda, ik snap dat dat schrikken is zeg! maar blijf positief hoor! je kindje voelt hoe jij je voelt! Door positief te blijven, kan dat alleen maar een goed effect op je kindje hebben!

inderdaad erg rustig hier!

Even weer een update: Ik ben nu 22 weken zwanger. Vrijdag ga ik trouwen en mn jurk hoefde maar 1 maat groter gemaakt te worden. Mn buik is wel te zien, maar ik vind het nog meevallen. Ik ben nu zo'n 4 kg aangekomen.

Ik heb de placenta aan de voorkant zitten, maar voelde met 18 weken al duidelijke schopjes, mn partner voelde het toen ook! bijzonder moment.  Sindsdien voel ik het wel minimaal 3x per dag flink tekeer gaan ;)

20 weken echo gehad, maar met 16 weken een extra echo om het geslacht te weten! we krijgen een meisje :D dus meteen roze spullen ingeslagen. Ik heb al aardig wat kleertjes, knuffels en speelgoed gekocht! ik moet echt stoppen, haha.

Ook al een bevalbad gereserveerd om thuis te kunnen bevallen! Ik heb er vertrouwen in! Nog 9 weken werken en dan begint mn 'vakantie', voordeel van werken in het onderwijs. Ik begin 9 januari 2017 dan weer met werken.

ohja en inderdaad ook snotverkouden nu! en op alle middeltjes staat dat je het niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap :( pfff, vet irritant!

@Jessica....

Dat is idd even schrikken, dingen op Google zoeken is niet altijd goed...maar snap je angst.....vriendin van mij heeft het ook gehad en het s allemaal goed gekomen.

@lilly leuk om weer eens wat te lezen van je, wij lopen gelijk ik ben ook nu 22 weken zwanger en idd precies ook  kilo aangekomen vind mijn buik ok nog niet heel dik je ziet het wel maar maar soms lijkt het meet of ik dan gewoon dikker bent geworden hahaha.

Alvast heel veel geluk en een fijne dag as vrijdag.

Lekker nog 9 werken ik nog 12 weken en begin net voor de kerst weer.....mmmmm

Ik voel mijn mannetje heel vaak op de dag hij is druk in de weer vooral als k op mn rug ga liggen....zo bijzonder en apart......

Hi allemaal!

Een hele poos geleden weer dat ik iets heb gepost hier. Ik kon een hele tijd niet inloggen en vergat het daarna ook weer..

Wat heftig Amanda! Ik kan me voorstellen dat je er van schrikt, vooral na het googelen. Lukt het je om positief te blijven? En kunnen ze met tussentijds echo's je meer geruststellen als ze zien dat het goed gaat met je kindje? Hopelijk kom je in contact met vrouwen die een soortgelijk iets hadden en waaruit blijkt dat het allemaal goed is gekomen! :). Negatieve ervaringen blijven altijd beter hangen in je geheugen dan de positieve verhalen, waardoor de kans dat iets mis gaat nog groter lijkt. Altijd blijven praten over wat je voelt en je niet schuldig voelen als je je zo nu en dan ellendig en gespannen voelt! (Het effect van stress wordt met name aangetoond wanneer er sprake is van bijv huiselijk geweld, oorlogstrauma's ed.).

Hier gaat alles goed. Nu 22 weken zwanger en een enorme buik ("is het echt geen meerling?"). Zelfs de banden van m'n spijkerbroeken worden te strak. Onze baby schopt zeer regelmatig, heel fijn om zo het leven in je te voelen :).

Ik heb nog een vraag over de naderende vakantieperiode. Nu zitten wij in een dilemma. Volgens mij zijn mijn partner en ik de enige die zich dus enigszins zorgen maken om die verrekte Zika. En grote kans dat het aan ons ligt! De tijgermug die zich in Zuid-Europa bevindt kan theoretisch gezien het virus overbrengen. Nu is er nog geen uitbraak en die komt voorlopig ook niet volgens mij. Maar goed, als er al wat muggen zijn... En wat als ze 'te laat' erachter komen dat er al kleine uitbraken zijn? Er zijn wat wisselende verhalen over de kans op besmetting in Zuid-Europa. Wij willen geen risico lopen, maar niet onnodig zorgen maken als het niet nodig is. Vooral nu je (althans, ik) niet meer zo actief kan zijn is een strandvakantie wel heel erg lekker. Dus ik heb wat rondgevraagd en niemand die iets kan vertellen.
Nu vroeg ik me af; Hebben jullie daar iets van meegekregen of over geïnformeerd wat de risico's zijn? Of bijvoorbeeld op de hoogte wat de risico's zijn van besmetting in het derde trimester? Ik hoor het graag!!

Alvast bedankt!

Groetjes Sophie

Terug
Bovenaan