Zwanger na 8+ ronden!!!!

Hey Natalie,

Ach je hebt nog even de tijd om het kamertje in orde te maken en dat uitzoeken is ook altijd wel een rotwerk, maar als je dat straks gedaan heb ook wel weer  lekker dat het gadaan is.
Bij ons wordt de studeerkamer ook de kinderkamer, dus wordt ook nog een hoop papierwerk uitzoeken... Dacht voor ik zwanger was dat kan ik dan mooi in de eerste 3 maanden doen, nou mooi niet dus haha, totaal geen puf voor, ben al blij dat het huishouden enigsinds blijft draaien (met dank aan mijn man) haha.

Leuk morgen pretecho!!!! Veel plezier!
Ja ik met 7 weken en 2 dagen een echo gehad en het hartje gezien, super! Met 11 weken krijg ik weer een echo, nu al zin in!

Xx bo (9 + 2)

Hoi Bo en Nathalie

Vandaag begint week 6 voor mij (eigen telling vanaf ovulatie, daar moet ik nog met m'n verloskundige over gaan kibbelen). En ik begin het een beetje te bevatten, durf er ook meer op te vertrouwen dat het wel goed komt. 3 testen gedaan, en allemaal hartstikke positief.
Moe, inderdaad. Voornamelijk na fysieke inspanning: fietsen, wandelen, traplopen, boodschappen doen. Dat gaat ook allemaal in een flink langzamer tempo. Ik probeer elke week te gaan zwemmen om toch een beetje te sporten, ik hoop dat ik dat vol kan houden.
En vannacht lag ik opeens wakker, en kwam pas na een bakje thee en twee rijstewafels op de bank weer in slaap. Idioot hoor, heeft je lichaam extra rust nodig, houdt het je 's nachts uit je slaap.
Verder op een enkele keer een vlaagje na niet misselijk, gelukkig. Wel last van m'n borsten en bloedend tandvlees.

Tja, en de babykamer: ons hele huis moet eigenlijk opgeruimd worden om te zorgen dat er een kind met bijbehorende spullen in past. Dat had ik ook voor de eerste 3 maanden gepland... maar tot nu toe komt er niets van.
Ook lastig: kinderopvang regelen. Omdat ik een onregelmatig rooster heb wordt dat lastig, maar ik heb toch liever een kinderdagverblijf dan een gastgezin. Volgende week heb ik op m'n werk een bijeenkomst over het rooster, dat wordt helemaal veranderd. En dat is best spannend, want als dat erg ongunstig uitpakt moet ik mogelijk op zoek naar een andere baan.

Bo, fijn dat je al een echo gehad hebt, dan weet je toch iets meer. Met elf weken nog een, dat is mooi.
Nahtalie, hoe was jouw echo vandaag?

Groetjes, Staartjager

Hoi Meiden

Fijn om te lezen dat bij jullie (buiten de bekende kwaaltjes) alles helemaal goed gaat.
Wij hebben vandaag weer een echo gehad een 3/4d echo, echt geweldig, al wilde ons kleintje niet echt meewerken, het was veel te druk aan het "spelen" en verstoppertje aan het doen haha. Al met al hebben we 33 foto's waaronder een paar hele mooie (zal er en paar plaatsen) en bijna een half uur film. Nu wordt het voor ons wachten tot het geboren gaat worden (nog zo'n 14 lange weken) Het gaat eigenlijk toch wel snel hoor, voor je het weet zit je over die 20 weken heen en nog even later zit je op de 100 dagen grens (vandaag nog 100 dagen tot de uitgerekende datum)

@Staartjager, Ik snap wat je bedoelde op het zwanger worden forum, als je dan eenmaal zwanger bent vraag je jezelf een beetje af waar je je zo druk over hebt gemaakt en als je de verhalen leest van de andere meiden dan het ik toch altijd weer het gevoel dat ik zo van geluk mag spreken dat het bij mij zo "snel" is gegaan, binnen het jaar is toch eigenlijk heel mooi (bij ons ongeveer 10 rondes, weet het niet precies) ik zou me bijna gaan schamen voor de dingen die ik geschreven heb en dat ik zo heb lopen "zeuren". hopelijk volgen er snel meer meiden op dit forum.

Dag dames,

Nathalie, wat een ontzettend mooie foto's van jullie uk! Is dit een controle die jullie zelf hebben aangevraagd/gedaan (pretecho) of is dit een medische echo? Het ziet er echt heel mooi uit! Ik kan me voorstellen dat 14 weken heel lang klinkt, maar dat is echt voorbij voordat je het weet. Ik was even nieuwsgierig, weet je nu wat het wordt (niet dat je dat dan hoeft te vertellen, maar ik wilde even weten of jullie het nu weten)?

By the way, het is toch logisch dat "de weg tot conceptie" achteraf minder belangrijk lijkt? Zo hoort het toch ook te gaan? Ik vind niet dat je "gezeurd" hebt of zo. Op dat moment was dat heel belangrijk, maar als het doel bereikt is, voel je dat natuurlijk heel anders. Dus niks schuldig voelen of zeurderig voelen... ik ga straks precies hetzelfde doen ;-)

Geniet allemaal van jullie ukkies en zwangerschap en ik hoop me snel bij jullie te mogen voegen...

Groetjes, Esk

Nathalie, wat een vreselijk schattige foto's zeg! Je kan het gezichtje gewoon al zien! Meid, geniet er lekker van, laat het vast aan de hele familie zien. Wat een mooi kindje zeg..

Staartjager

Wow natalie wat een mooie foto's zeg! Je kan het echt heel goed zien!
Begint voor jou op te schieten hè!

Staartjager gelukkig zijn je kwaaltjes nog beperkt, hopen dat het zo blijft! Heb je al een afspraak met de verloskundige gemaakt?

Ik heb ook hoor dat nu ik zwanger ben dat ik niets te klagen heb/had want al met al wat is nou een jaar?! Maarja dat is ook wel makkelijk zeggen achteraf... is vooral die onzekerheid dan van gaat het ooit lukken.
Maar ben wel blij dat het erg snel vergeten is en dat je gewoon volop van de zwangerschap kan genieten!

Verder gaat hier alles goed, ben alweer bijna 10 weken, volgende week weer een echo.. Hebben we erg zin in!!
O eten is klaar...

Xxx bo

Hoi

Heerlijk zeg, dat je al zo snel een echo krijgt!! Ik had er een met 7w4d op medische indicatie, dan zie je echt alleen nog een "boontje" met een kloppend puntje erin (hartje)
Met 13 weken had ik de termijnecho en toen was het echt al een kindje, ok, een beetje raar gevormd en de verhoudingen klopten voor geen meter, maar je kon in ieder geval zien dat het een mensje werd. Met bijna 21 weken had ik de 20 weken echo en dan ik het echt al helemaal "af", moet alleen nog groeien. Bij de 3/4d echo (pretecho bij Babyview hoofddorp) was ik 25w5d en ik vind het echt een aanrader om te doen. Je ziet dat veel meiden al met 17 weken een pretecho doen en daarna niet meer, dat vind ik echt zonde, vanaf week 23 gaan ze babyvet krijgen en vanaf 25 weken is dat duidelijk te zien in het gezichtje, dan is het niet meer alleen bot en huid zeg maar. Na de 27 weken krijgen ze het kleintje bijna niet meer in beeld, alleen bijv het hoofdje.
We weten niet wat het gaat worden, ook deze keer deed de kleine zijn/haar uiterste best om dit voor ons te verbergen, misschien als we het heel graag wilde weten dat het wel gelukt was, maar dat had dan van de rest van de echotijd afgegaan, en dan zie ik toch liever dat koppie in plaats van het kontje. We hebben wel een vermoede wat het gaat worden, maar dat houd ik voor me omdat het maar 75% zeker is.
Fijn dat jullie ook relatief weinig kwaaltjes hebben van de zwangerschap, hopelijk hobbelen jullie er net zo lekker doorheen als ik tot nu toe gedaan heb.

Groetjes natalie
(26w)

Ik heb 28 juli een afspraak met de verloskundige, en dan meteen een echo. Ook om de bevallingsdatum te bepalen, want mijn eisprong was niet netjes op de 14e dag, dus voor mezelf houd ik 3 maart aan, maar als je van m'n laatste menstruatie uitgaat is het 24 februari.
Als bij die echo alles goed is, gaan we dezelfde dag de familie af om het goede nieuws te vertellen. En dan de dag erna lekker op vakantie.
Bo, heb jij het al aan iemand verteld?

Gisternacht was ik enorm geschrokken. Ik ging 's nachts naar de wc, en opeens werd ik beroerd: zweten, misselijjk, diaree, en buikpijn! Hele heftige, ik lag echt te kermen op de vloer. (ik was maar even gaan liggen, was bang dat ik flauw zou vallen). Ik dacht echt dat het mis ging. Manlief schrok ook, stond op het punt om 112 te bellen, maar heeft op mijn verzoek eerst een kruikje gemaakt voor me.
Dat hielp gelukkig een beetje, en toen ik nog een paar keer naar de wc was geweest trok het langzaam weg. Het leek wel een buikgriep, maar dan alles in een half uurtje gepropt.
Daarna in bed gekropen en geen klachten meer, alles weer in orde. Maf hoor. Misschien voedselvergitiging...

En verder wisselen mijn kwaaltjes tussen alleen pijnlijke tepels, tot zo moe dat ik een potje zit te huilen van vermoeidheid. Maar het is voor het goede doel...al zou ik blij zijn na de echo, ik denk dat ik dan pas echt ga beseffen dat we een kindje krijgen.

Groetjes, Staartjager

Terug
Bovenaan