Zwanger na 8+ ronden!!!!

@bo, heerlijk gevoel he, door die eerste 12 weken heenzijn. Ik vond 20 weken ook zo'n mijlpaal en met 26 weken had ik ook zoiets van, gelukkig, nu is het vrijwel levensvatbaar. Mijn volgende mijlpaal is 30 weken.

@staartjager, nog eventjes, en dan ben jij ook door die onzekere periode heen. Nog een paar daagjes en dan heb je je echo. Doen jullie nog de combinatietest of slaan jullie die over?

Hier gaat alles z'n gangetje. Wel vrij veel last van mijn bekken, maarja dat was te verwachten omdat ik al bekkeninstabiliteit had voordat ik zwanger raakte. Ik kan gelukkig   nog ruim halve dagen werken, dus wat dat betreft valt het nog mee.
Het houtwerk in de babykamer is geverft en de bureau's zijn gister naar mijn schoonvader gebracht om op te slaan. Vanavond gaat mijn man de meuren schilderen, hopelijk dekt het in een keer. Donderdag wordt het kamertje bezorgt (12 weken levertijd!!!!), toch spannend hoor. Vrijdag ben ik jarig (wordt 26), dus vrijdagavond krijg ik wat bezoek. Hopelijk staat het kamertje dan in ieder geval in elkaar (is bouwpakket). Zondag geven we een (tuin)feestje voor mijn verjaardag en mijn man wordt in sept 30 dus dat vieren we zondag gelijk ook maar. Zie het niet zo zitten om met 37 weken zwangerschap zijn verjaardag nog even te gaan vieren.

o ja, ze zijn eindelijk aan het straten bij ons voor, dus de zandboel zou voor het einde van de week weg moeten zijn, gelukkig. En vannacht eindelijk weer kunnen slapen omdat de grondwaterpomp eindelijk weg is, joepie!!

Groetjes Natalie
(28w5d)

Lieve meiden, ik heb goede berichten:

Ten eerste heeft jullie geduim geholpen, ik heb de kampweek goed doorstaan, volgens mij heeft niemand wat gemerkt.

Ten tweede ben ik vanochtend voor het eerst bij de verloskundige geweest, en alles is helemaal goed!! We hebben een echo gemaakt, ik had al verteld dat ik op basis van mijn ovulatiedatum dacht dat ik iets later uitgerekend zou zijn, en zij kwam met meten op precies dezelfde datum uit. Wat wil zeggen dat kleintje helemaal op schema groeit, en het hartje klopte prima. Het zag er zo onwerkelijk uit, dat wat op het scherm te zien was in mijn buik groeit...
We zijn meteen naar mijn schoonmoeder gegaan om het nieuws te vertellen, en vanavond is de rest van de familie aan de beurt.

En dan morgen lekker op vakantie naar Italie.

Groetjes, Staartjage

Hoi Staartjager.

Geweldig he, zo'n echo. Maakt het allemaal weer een klein beetje echter.
Hoe reageerde de familie???
Ben benieuwd, zet je de echofoto nog op het forum??
Wanneer ben je nu uitgerekend??

Zo ik bestook je weer goed met vragen .

Hier gaat alles vrij goed. Kleintje is wel bezig mijn rechter heup en rib te slopen, maar dat zullen we maar voor lief nemen. Donderdag ben ik al weer 30 weken, gaat echt snel hoor.
Vorige donderdag hebben we het kamertje binnengekregen (bouwpakket) Het ledikant en de commode staan nu maar de kast was niet kompleet  Moeten we nog achteraan dus, erg vervelend, maarja.
Gister tuinfeestje gegeven (ik was vrij. jarig en mijn man wordt in sept. 30 jaar dus tijd voor een feestje) Gelukkig heerlijk weer gehad, snikheet kan ik eigenlijk beter zeggen. Was wel blij dat het zo goed was, er was regen voorspeld. Nu heb ik binnen geen troep en de kruimels buiten doen de musjes zich wel tegoed aan. (schattig gezicht!)
Maandag weer naar de vk.

Groetjes Natalie
(29w4d)

Hoi Allemaal

Het is wel rustig hier hoor, is iedereen aan het genieten van het mooie weer (tussen de buien door dan)

Even een update hiervandaan.
Vanmiddag naar de vk geweest. Alles was goed, bloeddruk voor mijn doen wat hoog maar nog steeds netjes 130/75.
Hb 7,? dus ook heel netjes. Hartje klonk goed en kleintje ligt netjes met het koppi naar beneden. Super dus. Volgende afspraak heb ik op 25 aug, over 3 weekjes dus.
Het kamertje begint langzaam wat te worden. Het ledikant en de commode staan. De kast was helaas niet compleet en het een en ander kwam al gebroken uit de verpakking, dus ik ben nu al anderhalve week bezig om dat opgelost te krijgen     Van het weekeind badje ed gekocht en de box besteld. Het begint nu langezaamaan babykamer te worden. Morgen op zoek naar passende verduisterings rolgordijnen en dan binnenkort stof gaan kopen voor de gewone gordijntjes en het hemeltje (de standaard staat al)
Verder nog een lamp en een mooi kleed. In mijn verlof ga ik trachten om baby knorretje, ioor, tijgertje en pooh op de kasten te schilderen.
Nog iets meer dan 9 weekjes en dan zitten we alweer op de uitgerekende datum, wat gaat dat met momenten snel zeg. Alleen als kleintje het weer eens op mijn ribben voorzien heeft dan kunnen die weken mij niet snel genoeg gaan   :oops: Maarja, als kleintje er is zal ik het misschien nog gaan missen ook
Het is weer een heel lang verhaal geworden  sorry daarvoor  
Groetjes Natalie

Hoi Meiden

Weer een berichtje van mij, omdat ik weet dat er ook een paar meiden van ons groepje van het zwanger worden forum meelezen.
Vandaag een bellypaint laten doen. Normaal ben ik degene die de paint doet (is oa mijn werk, vandaar, ben oa grimeuse/visagiste) maar nu moest/mocht ik mij overgeven aan een collega. Bij deze de foto.
Ik ben hier 31w3d.

Groetjes Natalie

Oh, Nathalie, wat een mooie foto's! Mooi, die bellypaint..dat ga ik onthouden. Mijn man is amateurfotograaf, en ik denk dat hij dat wel ziet zitten als ik eenmaal ook een mooi buikje heb.

Ik ben niet technisch genoeg denk ik om de echofoto's op het net te zetten...je ziet er ook niet veel aan hoor. Maar we laten het toch iedereen zien.. heel verschillende reacties krijgen we: mijn zus die op me af rent om me een hele dikke knuffel te geven, een broer die eerst niet verder komt dan :"goh", een vriend die eerst vraagt of het wel gepland was voor dat hij feliciteert (ja, en wat zeg je dan? Bedoeld, gewenst, ja...maar baby's kun je niet plannen), en vriendin die spontaan gaat huilen....
Echt heel leuk allemaal. Het wordt ook steeds echter naarmate je het meer vertelt.
Volgende week maandag het op mijn werk vertellen, dat lijkt me ook leuk.

Verder zijn we terug van een vakantie in Italie, wat prachtig was, maar daar merk ik wel dat ik tegen m'n grenzen op loop. Kon ik vroeger een hele dag wandelen, nu ben ik na een paar uur moe, zelfs als ik pauzes houd. Ik was soms zo moe dat ik op een pleintje in de schaduw ging liggen en in slaap viel.
En om elke nacht er twee keer uit te moeten om veertig treden af te moeten voor het hurktoilet (!) en dan die veertig treden weer op.. dat was minder. Maar: het was echt heel mooi daar, het ijs was superlekker, en doordat we continue in de buitenlucht waren was ik nauwelijks misselijk.

Oh, ja, ik ben 3 maart uitgerekend. En ik heb gisteren mooi geel katoen gekocht: ik ben een babyvestje aan het breien, nu eens niet voor een ander, maar voor m'n eigen kind.

Bo, hoe is het jou?

Groetjes, Staartjager

Hoi Staartjager.

Heerlijk dat je zo'n lekker vakantie gehad hebt. Dat moe zijn herken ik uit duizenden, ik kon ook overal slapen . Het naar het toilet gaan werd uiteindelijk wat minder om daarna meer steeds vaker te worden, moet wel zeggen dat ik denk maar 1 nacht echt helemaal doorgeslapen heb sinds ik zwanger ben, ik moet er altijd wel min. 1 keer uit (tegenwoordig 2,3,4 of meer keer) Maarja, goed doel zullen we maar zeggen toch.
Ik weet trouwens niet uit welke regio je komt maar als je het tegen die tijd leuk vind kan ik ook begin volgend jaar de bellypaint voor je doen.

Heerlijk he, aan iedereen vertellen dat je zwanger bent. Bij ons wist ongeveer iedereen wel dat we het heel graag wilden, dus wij hebben niet echt opmerkingen gehad. Iedereen vond het geweldig. Ik vond het erg fijn dat ik mijn mond voorbij mocht praten, je bent die eerste weken toch konstant aan het "liegen" over vanalles.

Ik moet nu gaan eten....Mannetje roept.

Groetjes Natalie
(31w6d)

Terug
Bovenaan