Zwanger na 8+ ronden!!!!

Hoi Staartjager.

Ik herken je verhaal. Ik heb de eerste 10 weken echt onwijze ongiekrampen gehad en heel veel last van mijn darmen. Dacht iedere keer dat het dan toch echt mis ging, gelukkig was het iedere keer loos alarm. Vond het ook erg fijn om een echo gehad te hebben, maakt het toch wat "echter" zeg maar, al moet ik nu nog steeds aan de gedachte wennen dat ik over 3 mnd een kleintje in mijn armen heb hoor, het is zo onvoorstelbaar, toe ik nog niet zwanger was kon ik het me zo goed voorstellen, ik zag het al helemaal voor me, maar nu, het blijft vreemd, (al wordt ik iedere dag meerdere malen als 'boxbal" gebruikt) dat er echt zo'n klein hummeltje in mij groeit die ik straks op de wereld mag verwelkomen.
Ik ga snel weer door met de babykamer leegruimen, anders komt dat nooit voor elkaar

Groetjes Natalie
(26w2d)

Hoi Meiden

Weer even een updateje.
Gister weer bij de vk geweest. Alles was goed, kleintje groeit goed, hartslagje perfect en mijn bloeddruk ook perfect. Heerlijk gevoel toch weer.
Heb wel veel last van harde buiken, maar zolang die niet echt pijnlijk worden of een weeenpatroon gaan volgen kan het geen kwaad en komt het waarschijnlijk omdat de kleine gewoon even te hard en op een verkeerde plaats schopt, waardoor mijn baarmoeder samentrekt, niet lekker, maar het hoort er gewoon bij.

Groetjes natalie
(26w6d)

Nathalie, fijn dat alles goed gaat! Ik snap dat harde buiken e.d. lastig zijn, maar het lijkt me een heerlijk gevoel als je je kind voelt schoppen in je buik. Misschien dat ik het tegen die tijd wel snel zat ben, maar ik zit er echt naar uit te kijken.
De misselijkheid heeft bij mij ook toegeslagen, het komt in vlagen, ik probeer de hele dag door maar wat te eten zoals aangeraden wordt, dit lijkt wat te werken. En sommige dingen vind ik nu heel vies, kamillethee bijvoorbeeld. Vandaag lijkt het wat minder, maar daar kan ik dan ook niet echt van genieten, want dan maak ik me toch een heel klein beetje zorgen: gaat het dan nog wel goed?

En verder wil m'n werk niet meewerken, ze hebben een nieuw systeem van roosteren bedacht, wat er op neerkomt dat ik veel meer weekenden moet gaan werken. Ik ben hier echt heel boos over, want als dat echt zo doorgaat moet ik denk ik een nieuwe baan gaan zoeken. En daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in, nu ik zwanger ben..

Groetjes, Staartjager

Hé meiden,

Wij hebben vanmorgen een echo gehad en was echt super!!! Het zag er goed uit allemaal en het was echt al een mini mensje met armen en beentjes en zelfs de vingertjes hebben we gezien!

Staartjager hoe is het nu  met de misselijkheid? Hoop dat het niet al te erg wordt... Wat vervelend trouwen op je werk, lekkere timing, kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om tijdens je zwangerschap een andere baan te gaan zoeken.
Wij hebben het trouwns al vrij snel verteld aan de diecte familie met 5 a 6 weken al en vanaf toen steeds wat mensen (goede vrienden, ooms en tantes) verteld zo leuk om te doen! Nu deze echo goed is mag echt iedereen het weten!!

Natalie hoe is het met het kamertje... Ben je ondertussen al begonnen? Wel snel doen hoor, anders zit je buik straks in de weg;)
Wel vervelend dat je zo last van harde buiken hebt.. Hoop dat dat minder wordt.

X Bo

Hoi Meiden

Het is alweer even geleden dat ik gereageerd heb, ik heb tot 2 keer toe een heel stuk getypt en als ik dan wilde plaatsen dan kreeg ik een error en dan was ik alles weer kwijt  Ik heb dus een aantal daagjes alleen meegelezen en niets geplaatst.

Hier gaat alles goed, ik werk nog maar 2/3, meer gaat niet meer lukken met mijn bekken, maarja, ik werk nog. Harde buiken zijn inmiddels al wat minder, alleen kan die kleine verdomd hard schoppen en duwen en bij voorkeur tegen mijn lever, blaas, ribben enz. enz. Maarja, nu is het soms vervelend, over een paar maandjes zal ik het denk wel gaan missen.

Wat het kamertje betreft. We hebben van de week even grote stress gehad. Door werkzaamheden aan het riool bij ons voor en naast het huis (hebben hoekhuis) kregen wij allemaal schuren in de voorgevel, en natuurlijk ook net in de kinderkamer. Ik vond het maar wat eng en heb onwijze nachtmerrys gehad dat alles in zou storten ed. of dat we nog hals over kop moesten verhuizen voordat de kleine kwam (hormonen he). Uiteindelijk heb ik maandag de woningbouw gebeld voor een inspecteur. Die kwam dinsdag en wist ons te verzekeren dat het huis wel gewoon veilig was, ondanks de onwijze scheuren, en dat het dus voornamelijk vervelend was, hij heeft het gelijk zo goed als mogelijk proberen te vullen. De rest wordt opgeknapt tijdens een renovatie die ze volgend jaar willen gaan doen. Het resultaat is wel dat alle muren nu ook opnieuw geverft moeten worden, dit was al gedaan .
Al met al denken we dit weekeind klaar te komen met verven van de grote dingen. Donderdag worden de meubeltjes bezorgd, dan kunnen die er voor volgend weekeind in. De details (baby -pooh, -knorretje, -tijgertje, -ioor) ga ik doen met acrylverf en denk in mijn verlof.

Verder gaat alles super, buikje groeit aardig.

Wel geweldig he, die echo's. Ik zou soms wel eens willen zien wat die kleine van ons nu aan het uitspoken is. Nog zo'n 12 weekjes te gaan voor mij, het schiet wel op hoor.

Misschien een tip tegen de misselijkheid, inderdaad de hele dag door kleine beetjes eten, maar ook als je bijv. 's nachts wakker wordt gewoon even een cracker pakken, dit kan heel veel schelen in de ochtend.

Hoe ver zijn jullie nu eigenlijk (of heb ik daar overheen gelezen??)
Zijn jullie al door de 1e 3 mnd heen????

Liefs Natalie
(28w1d)

Hoi Meiden

Bij deze dan even mijn "buikfoto" van 28 weken en 3 dagen.
Nog erg bescheiden vinden jullie ook niet. Gelukkig nu wel echt een zwanger buikje en niet zoals een paar weekjes (lees 3 weekjes) geleden dat mensen niet durfde te vragen of ik nu zwanger was of gewoon wat kilotjes aangekomen

Hee natalie,
Wat een mooi buikje, ja en zeker goed te zien dat je zwanger bent!! Ik kan niet wachten totdat mijn buikje zichtbaar wordt... lijkt me zo leuk!

Wat een stres zo met je huis en de babykamer, maar gelukkig dat het achteraf wat meevalt, wel balen dat je nu weer opnieuw moet schilderen.
Klinkt leuk de ideeën voor het kamertje. Als het af is moet je maar foto's plaatsen ik ben wel benieuwd...
Ik ben nu trouwens 12 weken, dus de risico weken zijn achter de rug!!!

Staartjager hoe is het met jou?

X bo

Hoi meiden

Ik zit bijna op 8 weken, dus het is nog wat spannend. Ik verlang naar de echo...en een buikje! Heel irrationeel was ik teleurgesteld dat ik niet meteen wat was aangekomen.
Borsten groeien wel, gisteren en nieuwe bh gekocht, en dat zit toch lekker. Nu voel ik pas hoe strak m'n oude bh zit.
Ik ben minder misselijk overdag, ik leer er denk ik meer mee omgaan. Hoewel afgelopen week wel twee keer m'n ontbijt eruit gekomen is.

Mijn werk ziet er iets beter uit, mijn afdelingscoordinator snapt mijn probleem en was geinteresseerd in de oplossing die ik had bedacht. Ik ben benieuwd.
En morgen voor vijf dagen op kamp....ik heb er zin in, maar zie er ook tegenop. Bang dat ik daar ook boven de wc hang, of dat ik na anderhalve dag al helemaal stuk ben. We zien het wel...desnoods fake ik een buikgriep en dan komt er maar een vervanger.

Bo, wat fijn dat je echo goed is. Nu mag inderdaad de hele wereld het weten, kan je echt op die roze wolk kruipen. Nathalie, mooie buik! En een lief thema voor het kamertje, ik zit er ook over te denken een thema te kiezen en dit dan overal te laten terugkomen.

En dan 28 juli mijn echo, als dat goed is ga ik het mijn familie vertellen. En de dag erna lekker op vakantie...

Groetjes, Staartjager

Terug
Bovenaan