Zwanger of niet

Hallo dames,

Ik hoop dat er iemand is die zich misschien in mijn verhaal herkend.
Sinds oktober ben ik gestopt met de pil, ik heb nu een cyclus van ongeveer 25 dagen.
Mijn menstruaties hebben nooit veel voorgesteld.
De laatste keer heb ik 1 dag gehad dat er echt bloed bij zat, en de 2 a 3 dagen zaten er misschien 5 druppels op de tampon.
Vorige week verwachte ik mijn eisprong, en heb ik dan ook 3 opvolgende dagen een ovulatie test gedaan, met 3 keer een donkere streep.

vorige week was ik vanaf woensdag erg moe, en had ik vrijwel geen eetlust, en erg veel last van afscheiding.
Ik heb dan ook vrijdag middag 4 broodjes gehad, en avonds niks meer, gewoon omdat ik het gevoel had dat ik zoveel gegeten had, dat 1 hap er net zo hard weer uit zou komen.
Vanaf zaterdag aan het eind van de middag steeds steken in m’n buik, en ben ik dan ook rond 23.30 op bed gegaan.
Zondag werd ik om 12.00 wakker maar avonds om 22.00 alweer zo ontzettend moe, deze dag heb ik ook veel last gehad van misselijkheid en duizelingen.
’nachts ben ik om 5:00 wakker geworden, omdat ik zo misselijk was dat ik maar op het randje van het bed ben gaan zitten, en heb ik ook overgegeven, ik ben later wel weer in slaap gevallen en om 7:15 ging mijn wekker, ik voelde me nog steeds niet helemaal lekker, maar het was niet zo dat ik niet aan het werk kon gaan.
De hele dag heb ik met een weeïg gevoel, rommelende darmen vreselijke vermoeidheid en misselijk en pijn in de onderrug rondgelopen.
naarmate de dag ging het steeds wat beter, en heb ik ook normaal gegeten avonds.maar nu begint de misselijkheid weer.
Ik kan me haast niet voorstellen dat ik nu al symptomen kan vernemen aangezien mijn NOD pas op 15 april is, maar misschien zijn er dames die al voor de NOD symptomen hebben ervaren en ook daadwerkelijk zwanger bleken te zijn
 
@san23: bijzonder he, dat je dan ongesteld wordt op het moment dat je een afspraak hebt gemaakt met de huisarts! Ik denk ook inderdaad dat het ontpil-tijd was, er komt nu vast een kortere cyclus (of niks meer ;-)).

Wij zijn in augustus gestopt met de pil, eerste cyclus 36 dagen, vervolgens een paar van 31-34 dagen en de laatste dus ineens 54.
Ik heb het gevoel dat we al een jaar bezig zijn maar dat komt omdat je het graag wilt. We zullen ook nog even geduld moeten hebben. Na een jaar wordt ik doorverwezen naar ziekenhuis als er dan nog niks gebeurd is.

@joellee23: ik ken je symptomen niet, ik denk dat je echt moet wachten tot je kunt testen voor je meer duidelijkheid hebt... Er zijn wel testen die je eerder kunt doen.
 
Hoi Allemaal,

Ik lees hier op het forum met een heleboel onderwerpen mee.

Zelf ben ik al 3 jaar gestopt met de pil en loop nu samen met mijn vriend in het ziekenhuis voor IUI behandelingen.

@san23 & @AaadeeBee , het testen van het zaad is eigenlijk heel simpel.

Je moet sowieso eerst worden doorverwezen door de huisarts. Dit kan zijn naar het ziekenhuis of naar een andere vruchtbaarheidskliniek. En dit doen ze inderdaad pas vanaf 1 jaar zelf "aanklooien".

Het testen van het zaad gaat als volgt: je partner moet thuis of in het ziekenhuis/kliniek zaad produceren. Dit moet binnen 1 uur na het produceren in het laboratorium zijn om getest te worden.

Alleen is het wel zo dat je minimaal 3 en maximaal 5 dagen onthouding moet hebben gehad. Dit is zodat de zaadkwaliteit goed kan worden beoordeeld.

En als je partner een volume heeft van meer dan 1 - 5 miljoen zaadcellen dan is het goed, alles daar boven is beter alles eronder is niet zo goed. Dan spreken ze van verminderde vruchtbaarheid bij de man.



Hopelijk klinkt dit niet te klinisch. Mochten jullie vragen hebben over IUI dan wil ik ze best beantwoorden.

Helaas kan ik niets zeggen over een "normale" cyclus. Zelf heb ik na 12 jaar aan de pil gezeten te hebben een redelijk normale cyclus (ook nu met hormonen) van 29-31 dagen.



Ik wens iedereen sterkte.
 
Hoi Joelle23, ik zou haast denken dat het raak is! Je zou er evengoed al eens een test tegen aan kunnen gooien denk ik, spannend hoor!

Aaadeeebee, ja ik denk ook dat het de ontpilperiode was even wennen na 9 jaar. Ik hoop voor je dat het jullie spontaan lukt voor augustus! Lekker en op de juiste momenten klussen dan maar! De tijd gaat buiten het zwanger proberen te worden snel maar het lijkt zo inderdaad alsof je al lange tijd bezig bent. Heb het vertrouwen dat het wel goed gaat komen met je.

Mijn beste vriendin wordt vrijdag ingeleid dus dat vind ik ook reuze spannend. Gaat het toch kriebelen he...

stephjuu bedankt voor je verhaal! Ik vind het wel interessant om er wat meer over te horen, ik gun je natuurlijk het allerbeste.. Dat jullie na zo'n lange tijd maar snel zwanger mogen raken.

Liefs
 
@Stephjuu: bedankt voor je info!
@san23: ja als het je beste vriendin betreft komt het wel heel dichtbij.. Maar voor jullie ligt dit ook in het verschiet!

Ik ben sinds gister begonnen met teunisbloemolie capsules om te kijken of ik mijn hormonen een beetje kan beinvloeden voor een regelmatige cyclus. Verder gaan we deze maand dmv ovulatietesten kijken wanneer mijn eisprong is. Doordat ik nu geen idee meer heb hoe lang mijn cyclus is ben ik daar ook gister mee begonnen en ga ik gewoon dagelijks testen tot ik het gevonden heb, ook al duurt dat misschien lang.
 
Hoi allemaal,

Wij proberen vanaf september zwanger te worden. Mijn cyclus zit meestal tussen de 33 en de 38 dagen. Nu zit het op 40 dagen en 2 testen gedaan afgelopen dagen maar waren beide negatief helaas. Maar toch nog steeds niet ongesteld. Spannend allemaal. De verhalen die jullie sturen zijn zo herkenbaar!
 
Hoi kim s,
welkom op dit forum!
Jouw verhaal klinkt precies als de mijne.. (aug gestopt / 6 menstruaties 31-36 dagen). Na twee testen en eentje bij de huisarts werd ik na 54 dagen alsnog ongesteld... Balen!
Maar goed elk verhaal staat weer op zich dus laat maar weten hoe het bij jou verloopt!
Wel fijn om het even kwijt te kunnen en het van anderen te lezen he? Is altijd lastig om dit in je eigen omgeving (vrienden/familie) te doen.
 
Hoi Aadeebee,

onze verhalen lijken idd op elkaar! Bijzonder om de verhalen hier zo te lezen! En zoveel herkenning te zien. Je weet dat er meer mensen proberen zwanger te worden maar in de omgeving met familie/vrienden praten we er eigenlijk niet over wat het soms lastig maakt. Deze maand voor het eerst een ovulatietest gebruikt van clearblue. We wachten af en anders als het nog een aantal dagen duurt maar even langs de huisarts.
 
Terug
Bovenaan