zwanger willen worden maar nog geen baan...

Hoi Meiden,

Ik zal even laten weten wat ik met de sollicitatie doe. Ik ben er nog niet uit, maar heb in overleg met mijn man besloten pas bij het volgende gesprek de uren weer aan te kaarten. Dat is as donderdag. Ik heb besloten om de baan niet te accepteren als ik na mijn bevalling niet minder dan 36 uur mag werken. Tot mijn zwangerschapverlof zou ik het nog wel willen, maar daarna vind ik 36 uur te veel. Inderdaad om de eenvoudige reden dat ik het niet zie zitten om ons kind minimaal vier dagen per week naar opvang te sturen. Daarvoor hebben we niet gekozen om een gezinnetje te beginnen. Dus het zal even afwachten zijn wat ze donderdag zeggen. Ik weet ook niet hoeveel kandidaten er nog zijn, dus misschien willen ze mij wel helemaal niet maar een ander.

Ik zal het lijstje even aanvullen. Zoals jullie zien waren wij erg gelukkig dat we direct zwanger waren. Ik had wel na het stoppen met de pil eerst twee menstruaties afgewacht om te zien of mijn cyclus regelmatig was. Na die twee keer zijn we voor het echie gegaan. Ik voelde ook mijn eisprong dus dat was nog eens een extra hulp. Hebben dat weekend en de dagen ervoor veel geklust en dat heeft blijkbaar geholpen ;) Hoop dat de meiden die graag zwanger willen worden ook snel zwanger mogen zijn!

Zwanger willen worden:
Jazzie:                  voor het echie vanaf november 2008, 2e kindje
friezinne82:     in julie klussen, 1e ronde, 1e kindje
Ikke:                        voor het echie vanaf  september 2008,  1e kindje
Esther:                 voor het echie vanaf aug/sept, 3e kindje

NOD:
willemijn74:        2 juli, 2e ronde, 2e kindje
Sabien:                  7 juli, 1e ronde, 1e kindje
Esk30:                    tussen 6 en 12 juli, 12e ronde, 1e kindje
ci lo:                          13 juli, 1e ronde, 4e kindje
Sandra:                   31 juli, 11e ronde, 3e kindje

Zwanger:
bambi82:            4e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 13 juli
Bolle:                     1e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 3 december

Moeders:
willemijn74:   een zoontje
Jazzie:                 een zoontje van 15 mnd
ci lo:                        een zoon van 6, twee dochters van 3 en 1
Sandra:               een dochter van 16, een zoon van 10
Esther:                 een zoon van 6, een dochter van 4

Hey Bolle,

Verstandige keuze van je. En wil je na je verlof 32 uur of minder werken? Ik hoop straks een leuke baan te vinden van maximaal 28 uur. Jeetje zeg, de eerste ronde al zwanger, wat geweldig! Wij gaan net als jullie twee keer m'n normale ongi afwachten en dan voor het echie. Ik ben 25 juni gestopt met de pil en voelde vanmorgen voor het eerst wat steekjes in m'n onderbuik. Ben nu net niet meer ongi, dus het kan nog geen eisprong zijn (tenzij ik van mezelf een erg korte cyclus heb), maar wat het dan wel was? Ik merk dat ik me nu erg bewust van m'n lichaam word. Als het maar niet allemaal tussen de oren zit, haha! Laat je ons weer weten hoe je gesprek gegaan is donderdag?

Liefs, ikke

Dankjewel voor de uitleg Esk
Mijn NOD is dus 31juli... en Bolle da's inderdaad een goeie keuze... Ik doe momenteel ook 36 urenweek en da's inderdaad veel als je een kindje hebt... Heb er 2 en met een 3de erbij zou het een ramp worden druk, druk, druk...
Je moet echt kunnen genieten van je kindje want ze zijn al zo rap groot!
Voor Jazzie en   Miss-X wordt het spannend hé?! Bijna de grote start
En nog een paar dagen bijna aan de NOD... Zal voor jullie alvast duimen!
Aan de rest ook nog heel veel liefs
San XxX

Oeisje ik bedoelde enkele dames die bijna aan de NOD waren...
Het is inderdaad het eerste kindje samen met mijn vriend nu... Wie had dat gedacht dat ik er nog eentje zou bij krijgen?  Vandaar het grote leeftijdsverschil ook...
Liefs San XxX

hoi alle,
ik ben dus afgelopen maand gestopt en nu dus geen pil.wel condoom.nu heb ik zo af en toe zo,n nerveus en opgejaagd gevoel.vandaag gewoon een regelrechte baaldag. heb ik normaal nooit. ik weet echt niet wat me overkomt.kan dit een uitwerking van de hormonen zijn?nu ik dus geen pil meer slik. mijn hoofd lijkt ook zo giga vol.baan, sollicitatie, tijdelijk contract, planning zwanger worden...weet af en toe niet meer hoe ik het heb...terwijl ik zo,n gevoel normaal nooit heb. ...iemand herkening???
oja ben ook nog bezig met eenjarige hbo studie.klaar eind april volgend jaar..heb vandaag de kids extra vroeg het bed in gwerkt ...ff niks aan me hoofd. en het hier lekker van me af schrijven.
groetjes esther

Respect voor de mama's die nog werken! En dan sommige nog Full Time ook!
Ik ben lekker thuis mama. ik vind het heerlijk. Gelukkig is het ook mogelijk.
Ik probeer wel een btje crea te zijn. net als nu ben ik dan de zandbak van mijn zoon aan het schilderen. En ik hoop dat die donderdag af is. (meerdere lagen, meerdere kleuren)

Ik heb er wel zin in allemaal.. maar vind het ook wel lekker dat we nu nog niet bezig zijn.. Ik kan de tijd nog wel gebruiken tot november. Ik wil er ook echt klaar voor zijn en volop kunnen genieten als het zover is. En niet nog duizend dingen moet doen.

Saskia!
Ook welkom hier! het wordt al erg gezellig en lekker druk hier.

Bolle succes donderdag! ik hoop dat het uitpakt zoals je wenst!

Liefs Jazzie

hallo,

Denk zal ff laten weten hoe het gaat.

Gisteren nog in zk geweest omdat ik me helemaal niet lekker voelde. Had ook een enore toename van vocht in me handen en benen ineens en ze gingen tintelen. dus weer urine en bloed afname en een ctg gemaakt, maar weer geen verontrusting. Had zoiezo een afspraak voor vandaag en die moest ik maar door laten gaan.
vanmorgen melden op de poli, me gyn was er vandaag niet, had ie vrijdag al gemeld, dus kreeg een vk, maar was dezelfde vrouw als gisteren, dus dat was makkelijk. ging ff kijken hoe de baby lag, ik denk voelen, maar nee hup gel op me buik en echo app. erop. vond ik wel leuk ookal was het maar een minuutje, zag toch ff me frummel. toen ging ze hartje luisteren, kon ze het hem niet vinden. ik schrok, me man schrok, ik zag het aan zijn gezicht en net voor ik in paniek ging raken, hoorde ik wat. vk zag dat ik niet overtuigd was en zette nog eens het echo app. aan om het hartje te laten zien. gelukkig duidelijk in beeld. zette nog eens de doptone erop en daat was ie gelijk. ze zat al die tijd te laag. grrrrr...
dus ik vroeg, zit de baby dan nog zo hoog ? ja zeg ze en het is natuurlijk een flinke baby.Schatting 8 pond.  het hoofje ligt goed in het bekken, die kan ze echt niet zomaar eruit wippen, maar ze denkt niet dat onze baby helemaal is ingedaald, maar dat gebeurt wel als ik weeen krijg zegt ze.
Verder voel ik me natuurlijk niet zo lekker en heb ik zon last van die tintelingen dat ze toch ff de dienstdoende gyn erbij haalde. was een ander als normaal, maar geeft niet.
ook die heeft me even uitgelegd dat dat vocht van mij geen probleem is. is wel rot natuurlijk, maar daar kan ie weinig aan doen. zolang me bloedwaarde en urine goed blijven en me bloeddruk steeds stabiliseerd (was vandaag wee 140/95, minder als gister) dan gaan ze dus niks doen. Het is rot dat ik me ziek voel,maar ben lichamelijk niet ziek, snappie. Omdat het me 1e zw.schap is willen ze niet zomaar gaan inleiden, want dat loopt vaak uit op een keizersnee en dat willen beide partijen niet he.
Ben een hoop wijzer geworden, maar baal wel dat die kleine zich nog niet meld hahah
ohja heb de vk gelijk ff laten kijken of ik een schimmelinfectie heb ofzo, want sinds dat kuurtje voor de blaas afgelopen is heb ik enorme jeuk benenden en branderig gevoel, omdat ik dat in het verleden ook vak heb gehad na antibiotica, wilde ik wel ff weten of er iets was. .... Maar zag er keurig uit en geen infectie....waarom het dan jeukt enzo ???? tja zal wel voorbereiding zijn. nou hopenlijk snel dan hahahah.

Donderdag mag ik weet terug. dan niet op de poli, maar op de verlosafdeling. gaan ze weer bloedprikken en een ctg maken en als het kindje er volgende week nog zit dan heb ik voor volg.week woensdag ook al een afspraak op de poli bij me gyn.
ach we zullen zien, bij verandering van me klachten moet ik zoiezo bellen en natuurlijk als ik denk te gaan bevallen hahaha.
we wachten maar weer af.

hou jullie op de hoogte.

xx bambi

Terug
Bovenaan