zwanger willen worden maar nog geen baan...

Hey lieverds,
Heb deze morgen gebeld naar de dokter en heb niet zo'n goed nieuws
De parasiet zit minder dan 4 maanden in mijn bloed... uitstel dus van minimum 2 maanden, daarna nog eens mijn bloed laten trekken en zien wat dat geeft... weer afwachten dus... pf
T'is jammer en het doet pijn  maar we moeten er ons maar bij neerleggen want de risico's die eraan verbonden zijn, zijn te groot voor een foeutus en dat willen we zeker niet hé?! Zelf eerst gezond zijn is de boodschap! Ben wel blij dat we het nu weten vooraleer het al zo ver was want dan sta je natuurlijk een heel stuk verder met problemen! En dat is zeker niet de bedoeling... Hoop dat alles goedkomt...
Het is hier inderdaad heel stil
Hoe gaat het met jullie allemaal?
Dikke zoen en veel liefs,
San

Hoihoi,

Over de baan: ik heb gisteren gebeld en gezegd dat ik het niet doe. Had het er wel erg moeilijk mee hoor! Maar goed ik ben nu toch best opgelucht en blij dat ik me niet druk hoef te maken over dat ik als de kleine er is ik 36 uur moet werken. Opzeggen na mijn zwangerschapsverlof zou ik nooit doen, dat zou ik echt oneerlijk vinden. Ik zou dan eerst drie maanden kunnen werken, waarin ze mij in moeten werken en ik ook nog een bepaalde cursus zou moeten volgen en dan daarna ineens zeggen: ik kom niet meer, dat kan ik echt niet. Dan ga ik liever nog een periode vrijwilligerswerk doen om bezig te blijven en ervaring op te doen.
Maar goed ik ga nu alleen nog maar solliciteren als ik een baan zie die ik echt niet kan laten schieten en die minder is dan 32 uur, dan heb ik dat gedoe niet weer.

Sannekeuh, wat vervelend dat je pas besmet bent met toxoplasmose! Heb je een jonge kat toevallig? De kans is het grootst dat je het oploopt bij het verschonen van de kattenbak. Maar het kan ook door het eten van besmet rauw vlees. Het is wel heel goed dat je er nu achter komt en er niet achter komt als je al zwanger bent! Dat is echt heel erg gevaarlijk voor de ongeboren baby en je kan er in het beginstadium zelfs een miskraam door krijgen. In een later stadium zou je kindje afwijkingen kunnen krijgen, zoals blindheid etc. Het is natuurlijk wel heel erg balen dat je nu weer moet wachten met zwanger worden, maar het voordeel is wel dat je maar 1 keer besmet kunt raken met toxoplasmose en je er straks dus nooit meer druk om hoeft te maken!

Groetjes!

Zwanger willen worden:

Jazzie:                  voor het echie vanaf november 2008, 2e kindje
Ikke:                        voor het echie vanaf  september 2008,  1e kindje
Sabien1980: eerste kindje, vanaf juli voor het echie
Esther:                 voor het echie vanaf aug/sept, 3e kindje

NOD:
Esk30:                    tussen 6 en 12 juli, 12e ronde, 1e kindje
willemijn74:        ......., 2e ronde, 2e kindje

Sandra:                   ......., 11e ronde, 3e kindje

friezinne82:     plusminus 24-8 (slaan juli over), 1e ronde, 1e kindje

Zwanger:

bambi82:            4e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 13 juli
Bolle:                   1e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 3 december
Ci lo:                        1e ronde, 4e kindje, uitgerekend op...?

Moeders:
willemijn74:   een zoontje
Jazzie:                 een zoontje van 15 mnd
ci lo:                        een zoon van 6, twee dochters van 3 en 1
Sandra:               een dochter van 16, een zoon van 10
Esther:                 een zoon van 6, een dochter van 4

Hey bolle,
Heb inderdaad 2 katjes van 2 jaar. En inderdaad is het beter nu dan tijdens de zwangerschap, toch blijf ik ergens met schrik zitten  hoop dat dat echt geen kwaad meer kan mocht ik later zwanger worden. Ga eind augustus nog eens mijn bloed laten prikken voor de veiligheid. En ja balen is het wel, zit zo al in de 11de ronde en verlies er nu een paar. Stel je voor, van mijn 2 kindjes was ik direct zwanger! De natuur zit toch raar in elkaar hoor! Maar ja, de moed nie verliezen... alles komt wel goed (hoop ik toch)
Oh ja, ik vind het een goede keuze dat je kiest voor je kindje in plaats van de werkaanbieding! 36uren is echt wel veel, je zou heel veel missen! En als je er klaar voor bent, komt er vast wel een nieuwe aanbieding
Geniet eerst maar van je zwangerschap en van je baby
Dikke zoen
San

hoi meiden,

denk zal ook ff hier mijn goede nieuws melden over   mijn prachtige dochter Lois. ze is geboren op 10 juli om 21. 15 met een lengte van 54 cm en 3670 gram in het ziekenhuis. was een lange dag want om 5 uur smorgens was me waer al gebroken. veel pijn van de weeen en geen vorederende ontsluiting. ruggenprik gehad en toen ging het goed. maar bij volledige ontsluiting lag ze nog te hoog en mocht ik niet persen. de gyn werd erbij geroepen en er werd over een keizersnee gesproken, oh nee dacht ik, ik stieken tich een beetje persen en ze zakte daardoor. om 20.55 mocht ik echt persen en om 21.15 was ze er dus. Alles goed en de volgende morgen naar huis.
Van het weekend echter zoveel afegvallen dat we weer opgenomen werden in het zh, arm meisje was zo verzwakt, mijn bv kwam niet op gang. ben er mee gestopt geef nu de fv en het gaat nu super met ons. Alleen nu ik de fles geef hebben mijn borsten besloten toch melk te geven, ach ja, laat maar. heb het geprobeerd , maar geen polonaise en stress aan me lijf.
Heb dus wel de nodige kraam tranen gehad en het heeft allemaal behoorlijk ingeslagen, moet het echt gaan verwerken. gelukkig geniet in elke minuut van Lois en makt zij me dag weer goed met der guitige koppie.

Bolle ik vind dat je de juiste beslissing hebt gemaakt. las net terug en het lijkt me heel moeilijk, maar dan was het toch niet je droombaan. en we werken indd niet om ons kind elke dag te droppen. succs met evt verdere soll.

cilo van harte meid, je bent zwanger.!!!! ga volop genieten ervan,

alle andere dames. probeer nog wel eens mee te lezen en wat van me te laten horen. maar ben soms best beperkt in tijd en de klusbabes gaan voor he.

hier een foto van ons meisje.

tot snel.

dikke x bambi en Lois

Bambi, Van harte gefeliciteerd met je dochtertje Lois! Wat een mooi kindje zeg en wat een leuke naam! Ze heeft echt een mooie bos haar en zo'n schattig gezichtje. Ze ziet er zo tevreden uit! Oh als ik dat zie kan ik niet wachten! Maar ik moet nog 20 weken! Alleen als ik dan je verhaal over de bevalling lees, pffff.... Je hebt het niet makkelijk gehad. Maar die kraamtranen zijn (ondanks dat ze niet leuk zijn) wel een goede manier om alles gelijk te verwerken, dus dat is alleen maar goed! En je hebt nu een prachtig meisje om van te houden, geniet ervan! Logisch dat je hier dan niet zo vaak kunt komen, je hebt het ineens erg druk! Hopelijk kom je de nachten goed oor!
Wij hebben vanmorgen de 20 weken echo gehad! Alles was goed voor zover ze konden zien, en het was erg mooi om ons kleintje weer even te kunnen zien. Hij of zij (we willen het niet weten) is nu 25 cm. Volgens de echo zijn we wel nu al 21 weken en 2 dagen, maar de vk wil hun zelfberekende datum helaas aanhouden. Ondanks dat ze bij de 12 weken echo ook al zeiden dat we een week verder lopen. Nou ja het kindje komt wanneer het wil en zal zich niet aan de datum houden. De vk zegt 3 dec, de echoscopiste zegt 25 nov, dus misschien komt het   wel tussen die data in! Als alles maar goed gaat.

Ik moet boodschappen doen! Groetjes Bolle...

Hey meiden!!

@San, jeetje, baal echt zo voor je meis.. Wat kan wachten dan lang duren he! In de tussentijd kun je lekker met ons kletsen en al je frustraties van je af schrijven hier! Hoop dat we er voor je kunnen zijn...

@Bolle, denk dat het een hele verstandige keuze van je is! Jullie kindje komt op de eerste plaats en dat is een hele mooie gedachte! Natuurlijk wel shit, maar weet zeker dat je nog wel een leuke baan tegenkomt. Eerst lekker genieten nu, is is zo voorbij die zwangerschap!!

@Bambi, nogmaals van harte gefeliciteerd!!! Wat een prachtige dochter zeg en een mooie naam! Wat heeft ze al veel haartjes! Ik lees je verhalen ook bij de klusbabes, jeetje wat een bevalling zeg. Heb er heel veel respect voor dat je gestopt bent met de bv en nu fv geeft. Is vast een erg moeilijke beslissing geweest, maar wat niet gaat dat gaat niet. En je bent echt geen mindere moeder nu! Je hebt alleen maar het beste voor met je kleine meid. Hoop dat het nu goed gaat met voeden en dat ze alweer wat is bijgekomen. Doe jij het rustig aan!! Praat goed met andere mensen en krop niks op (gratis advies van een bijna-psycholoog, haha ). Maar weet zeker dat het helemaal goed komt!

Nou meiden, ik ga de hond even uitlaten. Het regent hier!!! Hoe is het met de rest hier?

Liefs, ikke

Zwanger willen worden:
Jazzie:                  voor het echie vanaf november 2008, 2e kindje
Ikke:                        voor het echie vanaf  september 2008,  1e kindje
Sabien1980  voor het echie  vanaf juli 2008, 1e kindje  
Esther:                 voor het echie vanaf aug/sept, 3e kindje
Sannekeuh     even wachten... , 3e kindje

NOD:
Esk30:                    tussen 6 en 12 juli, 12e ronde, 1e kindje
willemijn74:        ......., 2e ronde, 2e kindje
friezinne82:     plusminus 24-8 (slaan juli over), 1e ronde, 1e kindje

Zwanger:
Bolle:                   1e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 3 december 2008
Ci lo:                        1e ronde, 4e kindje, uitgerekend op 22 maart 2009

Moeders:
willemijn74:   een zoontje
Jazzie:                 een zoontje van 15 mnd
ci lo:                        een zoon van 6, twee dochters van 3 en 1
Sandra:               een dochter van 16, een zoon van 10
Esther:                 een zoon van 6, een dochter van 4
Bambi                   een dochter van 0

Bevallen:
Bambi:                 Dochter Lois, geboren 10 juli 2008, 1e kindje, 4e ronde

Verloskundige bezoeken:
Co lo: 12 augustus intake, 8 september 1e echo!!

Terug
Bovenaan