zwanger willen worden maar nog geen baan...

Hey meiden!!

@San, meid, hoe is het nu met je? Lekker makkelijk gezegd van de dokter. Hij bedoelt het natuurlijk goed, maar probeer er maar eens minder mee bezig te zijn! Pff....

@Jazzie, voel je je al wat beter? Lijkt me een verstandige beslissing om eerder met de pil te stoppen. Hoop dat je het merkt aan je lichaam en je gemoedstoestand! Hoe is je mannetje eronder? Hoopt hij dat jullie nu ook eerder gaan beginnen of wil hij nog wachten?

@Esther, fijn gevoel he dat je je eindopdracht hebt ingeleverd! Je hebt vast een goed punt. Laat je het weten? Je vertelt dat je veel last had van afscheiding deze maand na het stoppen met de pil. Ik ben 25 juni gestopt en merk dat ik ook veel last heb van afscheiding. Vooral zo op de helft erg veel. Misschien heeft dat met de eisprong te maken gehad? Wat je vertelt over je twijfels komt mij erg bekend voor! Ik hoop dus eind september af te studeren. Eerst hadden wij in gedachten te wachten tot ik ergens een vast contract zou hebben. Maar dat kan tegenwoordig erg lang duren met eerst een (paar keer) jaarcontract. En wie weet duurt het even voor ik een leuke baan vind?! Nu hebben we besloten toch eerder voor het echie te gaan. We beginnen een maand voor ik hoop af te studeren. We lopen dus het risico dat ik straks zwanger ben als ik een baan ga zoeken of dat ik net een baan heb en zwanger raak. Toch hebben we bewust hiervoor gekozen. Mijn vriend heeft een fulltime job met een vast contract. Financieel gezien kunnen we goed rond komen met een kleine van alleen zijn inkomen. Dat was voor ons wel een voorwaarde. Mocht ik geen baan kunnen vinden omdat niemand een zwangere wil aannemen, dan ga ik gewoon lekker van m'n zwangerschap genieten en daarna verder solliciteren. Mocht bijvoorbeeld m'n half jaar of jaarcontract niet verlengd worden omdat ik zwanger ben, dan is dat jammer. Ga ik daarna wel weer verder met zoeken. Wij hechten meer waarde aan een gezinnetje en gelukkig zijn, dan aan mijn carriere. En als je eenmaal kinderen hebt, betekent dat echt niet dat je nooit meer aan een baan kunt komen of kunt werken! Dat is dus een risico dat we nemen. Onze financiele situatie kan er eigenlijk alleen maar beter op worden. Ik studeer nu en werk zo'n 10 uurtjes in de week. Dat wordt alleen maar meer straks. Ook al vind ik misschien niet meteen iets als psycholoog, dan eerst maar wat 'minder'. Ik heb gewoon geen zin om hele dagen thuis te zitten als ik zwanger ben. Hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel... Ik ben heel erg blij dat we deze beslissing genomen hebben. Ik ben heel erg van het plannen, maar een zwangerschap kun je helaas niet plannen. Nu ik me daar bij neer heb gelegd en alles lekker op me af laat komen, voel ik me erg happy. Voor alles is een oplossing te vinden! Succes meis!

Hoe is het met de andere meiden?? Willemijn, kom je hier nog wel eens langs? En Esk, hoe is het met jou? Hoop dat er gauw meer meiden onder het NOD kopje komen te staan!

Zwanger willen worden:
Jazzie:                  voor het echie vanaf november 2008, 2e kindje
Ikke:                        voor het echie vanaf  september 2008,  1e kindje
Esther:                 voor het echie vanaf aug/sept, 3e kindje
Sannekeuh     even wachten... , 3e kindje

NOD:
Esk30:                    tussen 6 en 12 juli, 12e ronde, 1e kindje
willemijn74:        ......., 2e ronde, 2e kindje
friezinne82:     plusminus 24-8 (slaan juli over), 1e ronde, 1e kindje

Zwanger:
Bolle:                   1e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 3 december 2008
Ci lo:                        1e ronde, 4e kindje, uitgerekend op 22 maart 2009

Moeders:
willemijn74:   een zoontje
Jazzie:                 een zoontje van 15 mnd
ci lo:                        een zoon van 6, twee dochters van 3 en 1
Sandra:               een dochter van 16, een zoon van 10
Esther:                 een zoon van 6, een dochter van 4
Bambi                   een dochter van 0

Bevallen:
Bambi:                 Dochter Lois, geboren 10 juli 2008, 1e kindje, 4e ronde

Verloskundige bezoeken:
Co lo: 12 augustus intake, 8 september 1e echo!!

Hoi Ikke!

Ik ben ziek geworden.., waarschijnlijk ook mede de reden waarom ik zo down was.. Was ook erg moe.
Mannetje vind het ook allemaal erg spannend. En leuk.. Net als ik hihi
Maar of we eerder gaan beginnen weten we nog niet(dikke kans van wel natuurlijk hahaha.. ja je hoeft maar 1 emotioneel moment te hebben dat je denkt ach wat maakt 1 maand nog uit) We zien het wel.. Het hoeft niet.. het is op zich ook goed om nog even te wachten.. en als ik me beter voel gaat de tijd ook sneller.
We hebben ook nog drukke maanden voor de boeg.

Liefs Jazzie

Hey MissX,
Met mij gaat het maar zo en zo... nog altijd last van moeite en  duizeligheid
En inderdaad de dokters hebben makkelijk praten, het steekt niet zo nauw een paar maandjes langer wachten zei hij (vervangend ha) pffffffffff... hij moest eens weten hoe ik me voel! Probeer me sterk te tonen maar vanbinnen heb ik er stress van... en ben soms een beetje down... verlang er zo erg naar en maak me er soms te druk in
Tja... het is nu natuurlijk zo en kan er niet veel aan veranderen hé?!

En Jazzie, verzorg je maar goed hoor!

Liefs San XxX

HOERA ik ben aangenomen.2e gesprek was een eitje.ik was eigenlijk al aangenomen want ze hebben me geen vragen of zo gesteld alleen uitleg gegeven over de nieuwe functie.eerste indruk was ook goed geweest , al vond ik dat ik niet zo goed uit de verf was gekomen.ben echt heeeel blij. salaris onderhandelingen ook meteen gehad en dit was ook binnen 5 min gepiept.stjakka
een enorme opluchting vooral omdat we na mijn ongi voor het echie gaan.alleen laat dit op zich wachten. inmiddels was ik dikke vier weken geleden ongi maar er komt nu nog niks...maar je kan na het stoppen even duren heb ik begrepen.
keep you posted en de groetjes esther.

Esther gefeliciteerd! Wat geweldig voor je! Hoop dat je het er erg naar je zin gaat hebben. En niet teveel nadenken over wat de toekomst brengt. Komt vast helemaal goed!

@Jazzie, hoest met jou? Nog steeds ziekjes? Je schrijft dat je nog drukken maanden voor de boeg hebt. Mag ik vragen hoe en wat? Haha, oh wat ben ik weer nieuwsgierig. Weet wel dat je ook nog lekker op vakantie gaat. Nog iets leuks om naar uit te kijken!

Hier alles oke. Vanavond gewerkt, was pas laat terug. Moet het vier dagen zonder m'n mannetje doen!!  Hij is samen met een vriend met de camper naar de Alpe d'huez. Woensdag is daar de laatste bergetappe van de Tour de France. Erg interessant, gaap... Haha! Hij wilde eerst met mij gaan, maar dat wielrennen interesseert me helemaal niet en ben erg druk met de scriptie. Zei dat ie maar lekker met een vriend moest gaan. Wie weet is dit een van de laatste keren dat het kan voorlopig, dus dan moet ie het er lekker van nemen! Ik gun het hem ook echt, hij werkt zo hard. Het is een schat. Ik mis hem nu al en hij is pas vanmorgen vertrokken, haha!

Slaap lekker allemaal!

Liefs, ikke

he mutsen, het is stil hier.
ik ben vandaag voor mijn vaccinatie geweest en moet toch nog 6 weken wachten voordat ik voor de echt mag gaan. ivm die vaccinatie. maar op zich ook niet zo,n ramp.ik moet mijn eerste ongi nog krijgen...zit nu op een week of zes bijna sinds mijn laatste pilmenstruatie.ben benieuwd.heb me vader ook maar eens voorzichtig ingelicht over plannen voor wat kleins.heb al twee kids en de tweede is via pleegzorg bij mij(wordt dus mijn tweede zwangerschap).en hij heeft altijd zoiets van meid je hebt je handel vol.(letterlijk verklaard ie me voor gek dat ik er nog meer wil hahahah) maar nu kan ie alvast wennen aan het idee dat ie hopelijk nog eens opa wordt.
me moeder vind het helemaal geweldig en haar vriend ook.
hoop dat het hier snel wat drukker wordt. hoe gaat het met jullie.
groetjes

Terug
Bovenaan