zwanger willen worden maar nog geen baan...

Hoi Willemijn!

Heftig zeg! Ik heb niet een supermakkelijke zwangerschap gehad.., maar het was goed te doen. de bevalling ook (wel vacuum) maar goed..
Heb je er nog wel eens naar laten kijken bij de gyn? want ik kan me niet voorstellen dat dat allemaal normaal is (ja dat sommige artsen alles normaal vinden dat weet ik) Misschien hebben ze niet goed gehecht.. of is je bekkenbodem spier behoorlijk verzakt.. (dat laatste kun je met therapie en oefeningen nog een heel end goed krijgen)

ik heb daar niet zo'n last van.. dus het kan ook redelijk goed verlopen.. maar er komt idd wel een heel hoop bij kijken bij een zwangerschap en bevalling.. het is niet iets wat je zomaar even doet.
Maar zo mooi wat je er voor terug krijg!

En "ikke" hoe is het gegaan?

Bambi.. ja ik ken dat ook zulke reactie's.. ik kreeg ook te horen dat ik kinderen niet aan zou kunnen.. ach ik wist wie het zei.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel ken waarvan ik denk.. hoe moet dat als dat ooit kinderen krijg.. of als ze er 1 hebben en die niet aan kunnen.. (denk ik ook een tweede lijkt me niet slim) maar goed ik denk dat we allemaal wel eens momenten hebben met gedachtes die beter niet uit gesproken kunnen worden.

Pas als je zelf kinderen heb merk je soms pas hoe zeer sommige opmerkingen doen.. en dan voel ik me wel eens schuldig.

(of ben ik de enige die hier last van   heeft)

Ik weet niet meer wie het zei.., maar idd de "meeste" vrouwen transformeren zodra ze voor een kindje gaan.. en eigenlijk ben ik er blij mee.. Het zou mooi zijn als het je gewoon "overkomt" zeg maar.. maar dan mis je ook een hele spannende tijd/(voor sommigen heel frustrerende) maar ik probeer straks van die periode toch een btje te gaan genieten (en te hopen dat het niet een jaar duurt... dan is het niet meer leuk)

Liefs Jazzie

WHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!! Meiden, ik heb echt zo'n goed gesprek gehad!! Haha, en ik denk da jullie aan mijn reactie al wel het een en ander kunnen afleiden...

M'n vriend kwam vannacht rond 01.00 uur thuis en ik lag al lekker te pitten. Heb wel heel onrustig geslapen. Werd natuurlijk wakker toen hij naast me kroop, maar heb me nog even kunnen inhouden met het gesprek. Dacht als hij nou eerst lekker slaapt, is het een mooi gesprek om de volgende dag mee te beginnen, haha!

Vanmorgen in bed toch maar erover begonnen. Heb hem gevraagd wat voor hem nou precies de beweegredenen zijn om nog tot november te wachten. "Dan ben je zeker weten afgestudeerd", zei hij. Ik hem verteld dat ik dat sowieso in oktober al ben (wat hij eigenlijk ook wel wist natuurlijk). Dus op de man af gevraagd waarom we niet wat eerder voor het echie gaan. Na wat heen en weer gepraat over het zoeken naar een baan en de tijd die daarvoor nodig is, hebben we toch een besluit genomen.

Ik kan ook heel goed naar een baan zoeken als ik zwanger ben, ervan uit gaande dat het snel raak is. Mocht ik nog niks als psychuloog kunnen vinden dan is er genoeg ander werk om intussen geld te verdienen. Ik ben altijd van mening dat als je wilt werken, je kunt werken. Ook al is het misschien niet meteen je droombaan. Stel dat ik gauw werk vind (als psych.) heb ik nog geen zekerheid dat ik die baan behoud. Dan kan ik altijd na m'n verlof verder zoeken. Ik wil ook graag meteen op zoek naar een parttime job. Dan kan ik m'n werkgever ook duidelijk maken dat ik graag wil blijven werken als ik eenmaal moeder ben. M'n vriend en ik kwamen tot de conclusie dat er gewoon geen zekerheid is. ALS we zekerheid willen, moeten we gewoon wachten tot ik een baan heb met een vast contract, maar dat duurt gewoon nog een flinke tijd. Gezien het feit dat we allebei heeeel erg graag willen en het financieel goed kan met alleen het salaris van m'n vriend, hebben we besloten dat we er eerder voor gaan!!!!!!

Aankomende woensdag slik ik m'n laatste pil. Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat! Dan willen we toch veilig vrijen en wachten tot ik twee keer 'uit mezelf' ongi geworden ben. Gewoon om even te ontpillen, daar hebben we nou eenmaal een goed gevoel bij. En op die manier krijg ik hopelijk een beetje zicht op m'n cyclus. Die was overigens voor ik 8 jaar geleden met de pil begon, altijd precies 28 dagen. Dat betekent dus dat we vanaf eind augustus, over twee maanden al!!, voor het echie gaan.

Ben echt zo blij!! Hij is net weer gaan werken en we hebben de hele dag samen gefantaseerd over van alles en nog wat. Heb m'n vriend ook echt duidelijk gemaakt dat ik hem niet wil 'overhalen'. Hij moet er helemaal achter staan. Hij heeft de hele dag gegelunderd, dus denk dat het wel goed zit, haha!!

Vind het zo leuk dat ik dit met jullie kan delen hier!

Bambi: Wat fijn dat je zo'n lieve man hebt die je helpt met alles!! Spannend hoor, zo op het eind. En ook dat jullie niet weten wat het wordt!! Ik heb eigenlijk geen idee of ik het zou willen weten. Nog weer iets om over na te denken, haha!! Laat je maar goed verwennen, dat heb je wel verdiend na die maanden!! Hou je ons op de hoogte van alles wat je voelt??

Willemijn: Ik heb echt helemaal dubbel gelegen bij het lezen van je verhaal. Kwam niet meer bij! Niet verkeerd bedoeld hoor, maar je vertelt het zo grappig! Ik denk dat ik het zwanger zijn best idealiseer. Maar eigenlijk weet ik wel dat het zeker zo kan lopen zoals jij beschrijft. Ben ook altijd wel een beetje bang dat ik zo'n opgeblazen ballon zal worden, haha! Met dikke enkels en overal spataderen ja! Maar dat heb je helaas niet voor het zeggen... Ik vraag me altijd wel af hoe dat nou precies zit met je vruchtbare dagen. Als je een cylcus hebt van 28 dagen. Ben je dan alleen op de 14e dag vruchtbaar, of meerdere dagen? En die andere dagen helemaal niet of een beetje? En wanneer is het het gunstigst om te klussen. Alleen op de vruchtbare dag(en) of ook daarvoor of erna?? Allemaal vragen, haha. Denk ook wel dat ik daar stiekem best mee bezig zal zijn, de eerste maand al .

Kus, ikke

Super voor je joh!!

Lekker van genieten!
Je hebt meestal 14 dagen voor je ongi je ei. Je ei blijft maar een paar uur leven.. dus het mooiste is als er al wat zaadjes op de wacht liggen.. Zaadjes kunnen leven vaak tot ongeveer 3-5 dagen.. het beste kun je vrijen voor en tijdens je vruchtbare dagen.. na je ei is eigenlijk te laat.., want de zaadjes moet er ook nog naartoe en dat duurt ook een paar uur.

Misschien heb je hier wat aan.

Liefs Jazzie

Jeetje, dus je bent echt maar een paar uur vruchtbaar dan?? Kan me dan moeilijk voorstellen dat er stellen zijn die graag zwanger zijn en er maar een beetje op los gokken, haha! Denk dat wij wel bewust bezig gaan op het goede moment. (En daar omheen natuurlijk ). Zolang het maar geen 'moeten' wordt.

Liefs, ikke

Je bent eigenlijk maar een paar uur vruchtbaar! Maar er gelukkig blijven de zaadjes lang genoeg leven om alle kansen optimaal te benutten..
En idd probeer het zeker in het begin..leuk te houden.. Maar 30% wordt in de eerste drie maanden zwanger dan dacht ik iets van 60% eerste 6 maanden en dan dacht ik 80% in het eerste jaar! Dus je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat het eventjes kan duren.. en dan is het wel belangerijk dat het leuk blijft.

liefs Jazzie

hoi ikke,

wat fijn dat het gesprek zo goed is verlopen meid. heerlijk gevoel he dat je straks voor het eggie mag.

moest ook zo lachen om het verhaal van willemijn hahah als dat maar niemand heeft laten afhaken hahah. nee hoor je verteld gewoon de waarheid. niet iedere zw.schap is ideaal. en hellaas is het niet 9 maanden genieten voor iedereen. maar goed, elke zw.schap is anders en gelukkig ook elke vrouw. dus hoe het voor jou/jullie gaat worden is voor ieder een andere ervaring.

je zou in het begin er zogezecht niet te veel mee bezig moeten zijn met plannen, wanneer je nou presies vruchtbaar bent. maar dat begeurt toch hoor hahaha. en je zult merken dat je als vrouw inneens veel meer sx hebt dan normaal. want eigelijk probeer je je man steeds te verlijden zodat je genoeg zaadjes 'op voorraad heb' als je eitje ariveerd hahah.
bij een mooie cyclus van 28 dagen heb je op dag 14 je ei. dat eitje blijft 24 uur leven. dus iets meer als een paar uur hahah.
ik zorgde dat er niet meer als 2 dagen tussen zat dat er geen sex was zeg maar hahah en in de vruchtbare dagen hup gewoon elke dag (ja elke kans benutten)
je kan via diverse sites een schema bekijken en uitrekenen op welke dagen je vruchtbaar bent en vanaf welke dag je testen kan.

oh zo leuk is die 1e periode, en dan ben je zwanger das ook een hele leuke periode, maar dan begint het echte werk, want dan moet je een ziljoen dingen gaan regelen en dan komt er toch een berg bij kijken wat een kind allemaal nodig heeft pfffff. je zou zeggen liefde en een dag boven zijn hoofd, ja tuurlijk, maar in praktijk wel wat meer hahaha.

ik hou dit topic in de gaten hoor. gezellie. ik klets al een jaar nu bij dit forum. hoor bij nde klusbabes en wij kletsen dus al vanaf juni vorig jaar met een hele groep meiden, die allemaal net als ik in juni vorig jaar zijn begonnen. hellaas zijn sommige meiden nog steeds niet zwanger, zijn er miskramen geweest en lopen er een paar bij de gyn. speitig hoor. maar er zijn inmiddels ook al 2 dames mamma geworden en net als ik nog een zootje zwanger. heel leuk allemaal.
je zal merken dat als je vaker op het forum komt je op een geven moment ook aansluit bij een groepje die inhetzelfde schuitje zitten als jij en er onstaan dan echte vriendschappen en daar hoef je niet eens een gezicht bij te vormen.
nu weet ik van onze meiden wel wie wie is. sommige hebben elkaar ontmoet, bleken dicht bijelkaar te wonen en er zijn heen en weer wat fotos; gegaan.,

wat ik wil zeggen. staks vind je je plekkie hier helemaal en breekt er een tijd aan die je nooit meer zal vergeten.

dikke x bambi

Hoi Ikke,

fijn dat je je gevoel gaat volgen!!! Ik kan me indenken dat je wil ontpillen, maar volgens mij is dit strikt genomen niet nodig....De enige reden dat men altijd zegt dat je dat beter kan doen is dat je anders niet weet hoe je cyclus in elkaar zit....en daarmee hoelang je dan zwanger bent. Maar in de vkpraktijk waar ik zat, kreeg iedereen standaard 2 termijnecho's in het begin. En daarmee bepalen ze definitief je uitgerekende datum....Tja en dan maakt het natuurlijk niet uit als je het niet weet.

Fijn dat jullie hebben kunnen lachen om mijn verhaal, vind ik helemaal niet erg. Ben een nuchter type en snap nooit waarom altijd dit soort ongemakken (die ook nog eens binnen de grenzen van het normale vallen), door iedereen verzwegen worden.

Over vruchtbaarheid. Ik heb altijd begrepen dat de bevruchting zelf inderdaad binnen 24 uur na vrijkomen van de eicel moet gebeuren (dus bij een cyclus van 28 dagen, ovuleer je op dag 14, want je wordt altijd 14 dagen na ovulatie ongesteld). Maar dat betekent niet dat je in de dagen daarvoor niet vruchtbaar zou zijn!!!!! De kans op bevruchting  is het grootst als je vrijt net rondom die ovulatie. maar spermacellen kunnen 24 uur tot soms wel 5 dagen leven. Dat zou betekenen dat als je een partner hebt met superzaad, je zwanger zou kunnen worden van sex 5 dagen voor je ovulatie.

Nu gok ik daar niet op, want mijn man rookt en hij lust een goed glas wijn...dus dat is natuurlijk niet top voor de kwaltiteit van zijn zwemmertjes. Maar goed, kunt het dus ook niet echt als anticonceptie gebruiken.

Ikke: je kan ook op internet ovulatietests gebruiken. Reuzehandig, want je weet precies wanneer het gaat gebeuren. In de winkel vond ik ze schreeuwend duur. Google maar eens -ovulatietest nu-

Willemijn

Hey allemaal!

Heb vanavond gewerkt en was blij om weer thuis te zijn zodat ik hier weer gezellig van alles kan lezen en 'eindelijk' kan meepraten, haha!!

Ben dankzij jullie alweer een stuk wijzer over de vruchtbare dagen. We hebben ons voorgehouden dat het vooral leuk moet blijven, maar we denken allebei wel, dat we echt wel in de gaten gaan houden wanneer ik m'n ei heb. (Moet zo lachen om al die uitspraken hier: 'm'n ei hebben', hihi) Daar gaat het tenslotte om, nietwaar?? We houden er zeker wel rekening mee dat het ook een tijd kan duren. Is dat trouwens iets wat in de familie zit? Ik weet dat mijn moeder super vruchtbaar was, altijd snel raak, en mijn zus is een aantal jaren terug 'per ongeluk' zwanger geraakt en heeft vanwege de situatie toen een abortus laten doen... (ze woont in het buitenland en wij hoorden het pas later ). Mijn moeder heeft van haar eerste ook een miskraam gehad. Is dat ook iets erfelijks? Natuurlijk kan ik dat allemaal wel op gaan zoeken op internet, maar misschien weten jullie het toevallig al...

Kus, ikke

Terug
Bovenaan