Hey lieverds!!
@Ci lo, wat leuk dat we op dezelfde dag een echo hebben! Ik vond het ook vroeg hoor, met 8 weken en 2 dagen. Maar de vk zei dat dat tegenwoordig zo is, dat je al vroeger een echo kan krijgen. Hoop wel dat we dan met 12 weken ook nog een echo mogen en niet dat we dan ineens moeten wachten tot de 20 weken!
@San, ik duim nog steeds heeeeel erg hard voor je!! 6 December komt steeds dichterbij he! Voel je al wat??
Vorige week donderdag is de consulente van Moeders voor Moeders al langs geweest. Ook al was het middagurine, er kwam een dikke streep! Ik moet het wel wekelijks wegbrengen, omdat ze het hier niet komen ophalen. Maar is hier dichtbij, bij m'n huisarts zelfs en in hetzelfde dorp waar m'n schoonouders wonen en mijn vriend en ik ook gewoond hebben. Kom er bijna dagelijks langs, dus geen moeite.
Heb gekozen voor het boek en kreeg er nog een mooi fotolijstje voor de echofoto bij omdat ik me zo vroeg heb aangemeld. Ook kreeg ik nog een klein stopcontactlampje met een maantje erop als bedankje voor het zelf wegbrengen van de kannen. Jeetje, die dingen stinken trouwens wel zeg!
Verder heb ik nog steeds bruinverlies. De ene keer is het kleurloze afscheiding, de andere keer weer lichtbruin. Het is niet hetzelfde als ik normaal voor m'n ongi had, maar echt lichter van kleur. Ook niet heel veel hoor. Valt mee. Omdat ik het wel erg lang vond duren heb ik vrijdag weer de vk gebeld. Kreeg nu een vrouw aan de lijn en ze zei dat ze natuurlijk niet kan zeggen dat het goed zit, want dat weet je natuurlijk nooit, das logisch. Maar het betekent ook zeker niet dat het niet goed zit. Ik maakte me vooral zorgen dat het al een tijdje duurt (vandaag dag 11). Maar volgens haar kan het wel weken duren, dus dat maakt niet uit. Als het rood wordt, moet ik bellen, maar zelfs dan is het niet altijd mis.
Toch baart het me nog steeds een beetje zorgen. M'n schoonzus vertelde dat ze bij allebei de zwangerschappen al in een erg vroeg stadium zelfs rood bloed verloren is. En het zijn twee prachtige gezonde meiden geworden! Dat geeft me dan wel weer een beetje moed. En tja, volgens de vk kan het ook wel weken duren. Maar toch kan ik de zorgen nog niet helemaal opzij zetten. Ik ben gewoon nog bang om te blij te zijn, bang voor de teleurstelling... Maar het is ook niet zo dat ik er de hele dag mee bezig ben er er gestresst van ben hoor. Moet er toch vertrouwen in hebben en positief blijven denken!
Eergisteren en gisteren hebben we het aan de (schoon)ouders en broers en zussen met aanhang verteld. Iedereeen reageerde echt geweldig, zo blij zijn ze voor ons! (En voor zichzelf natuurlijk dat ze opa, oma, oom en tante worden, haha!) Iedereen moest ook huilen, haha! Geweldig zeg. Wel heel erg leuk dat we het er nu ook met anderen over kunnen hebben zeg. Dat maakt het nog wat echter.
Verder heb ik vooral 's avonds erg veel last van m'n onderrug. De hele dag door een leeg gevoel en nergens trek in, maar moet van mezelf wel regelmatig en gezond eten, dus dat doe ik ook. Toch al een kilo afgevallen omdat ik nu geen zin heb in snoep, haha! Dat zal vast nog wel veranderen. Ook heel af en toe een raar gevoel in m'n buik, een klein steekje of krampje, maar dat is normaal toch? Soms een zeurderige menstruatiepijn. Op die momenten ga ik me meteen druk maken en ben ik bang dat het mis gaat. Maar het hoort er juist bij toch??
Bah, wou dat ik van die onzekerheid af was. Nu is er eindelijk een positieve test, ben ik telkens zo bang! En ik weet dat dat ook niet goed is hoor. Maar denk dat het voor mij pas echt wordt, als ik de echo heb gezien en als dat stomme bruinverlies stopt...
Liefs, ikke
Rug
NOD :
Sannekeuh: 36 jaar 6 december 12e ronde 3e kindje
Zwanger:
Ci lo: 30 jaar, 1e ronde, 4e kindje, uitgerekend op 22 maart 2009
Jazzie: 25 jaar, 1e ronde, 2de kindje, uitegerekend op 27 mei 2009
Esther: 29 jaar, 1e ronde, 3e kindje, uitgerekend begin juni 2009
MissX: 24 jaar, 3e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 2 augustus 2009?
Echo's :
Ci lo: 30 jaar, 23 december, pretecho, 27 weken+ 2 dagen
MissX: 24 jaar, 23 december, 1e echo, 8 weken + 2 dagen
Jazzie: 25 jaar, ????
Esther: 29 jaar, ????
Moeders :
Jazzie: een zoontje van 18 mnd
Sannekeuh: een dochter van 16, een zoon van 10
Esther: een zoon van 6, een dochter van 4
Ci lo: een zoon van 6, een dochter van 3 en een dochter van 1