zwanger willen worden maar nog geen baan...

hai missx
23 dec dan hebben we dus allebei een echo jij de 8 weken + 2 dagen
en ik 27 weken + 2 dagen
maar wat vroeg dan ik heb mijn echo's altijd rond de 12 weken gehad
1 x rond de 10 weken dat was na mijn miskraam en dat was omdat ik dat zelf wou
maar krijg je er dan weer 1 met 12 weken want dan kun je je kindje veel beter zien is veel leuker voor jou en je man

ja mijn man vind deze naam ook heel erg leuk dat vond hij toen bij de vorige ook al maar hebben hem toen niet gebruikt omdat het in italie een jongensnaam is maar tegenwoordig hoor je die naam steeds vaker en ook bij italiaanse vrouwen dus nu willen we allebei
en die andere naam stond op heel veel sites met niet zo'n mooie betekenis
maar op eentje en dat risico willen wij niet nemen wij hechten veel waarde ook aan de betekenis van de naam

liefs ci lo...

Hey allemaal

Hier ben ik  
Ja hoor ik schrijf zeker nog mee maar het zijn drukke tijden op het werk met de komende feestdagen en was nog niet op de pc geweest! Ben nu bij mijn ventje in de winkel effe op de laptop  Sorry hoor lieverds dat ik nog niet geschreven had!

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOh Miss-X wat fijn! SUPER!!! Ben zo blij voor jou meid! Dikke dikke dikke proficiat! Ja hoop dat de Sint mij gunstig is, hihi en het rode lijstje ook verdwijnt! Ben daar zo eenzaam, hihi... Fingers crossed dat onze deal doorgaat!!! Blijven duimen hé?!

Voel nog niet echt iets speciaals, behalve wat steken onderaan maar heb dat nog gehad... dus kan daar niet echt op afgaan! Kan alleen maar hopen dat het eens lukt!
Heb schrik om te enthousiast te worden
Neem je mannetje maar mee hoor naar de gyn! Da's veel leuker en inderdaad maakt hij dan alles van veel dichter mee!

Aan de rest van de meiden, ook dankjewel dat jullie meeduimen, vind dat echt super-lief van jullie!

Veel liefs en en hele dikke zoen,
San XxX

Hey lieverds!!

@Ci lo, wat leuk dat we op dezelfde dag een echo hebben!  Ik vond het ook vroeg hoor, met 8 weken en 2 dagen. Maar de vk zei dat dat tegenwoordig zo is, dat je al vroeger een echo kan krijgen. Hoop wel dat we dan met 12 weken ook nog een echo mogen en niet dat we dan ineens moeten wachten tot de 20 weken!

@San, ik duim nog steeds heeeeel erg hard voor je!! 6 December komt steeds dichterbij he! Voel je al wat??

Vorige week donderdag is de  consulente van Moeders voor Moeders al langs geweest. Ook al was het middagurine, er kwam een dikke streep!  Ik moet het wel wekelijks wegbrengen, omdat ze het hier niet komen ophalen. Maar is hier dichtbij, bij m'n huisarts zelfs en in hetzelfde dorp waar m'n schoonouders wonen en mijn vriend en ik ook gewoond hebben. Kom er bijna dagelijks langs, dus geen moeite.

Heb gekozen voor het boek en kreeg er nog een mooi fotolijstje voor de echofoto bij omdat ik me zo vroeg heb aangemeld. Ook kreeg ik nog een klein stopcontactlampje met een maantje erop als bedankje voor het zelf wegbrengen van de kannen. Jeetje, die dingen stinken trouwens wel zeg!

Verder heb ik nog steeds  bruinverlies. De ene keer is het kleurloze afscheiding, de andere keer weer lichtbruin.  Het is niet hetzelfde als ik normaal voor m'n ongi had, maar echt  lichter van kleur. Ook niet heel veel hoor. Valt mee.  Omdat ik het wel erg lang vond duren heb ik vrijdag  weer de vk gebeld. Kreeg nu een vrouw aan de lijn en ze zei dat ze natuurlijk niet kan zeggen dat het goed zit, want dat weet je natuurlijk nooit, das logisch. Maar het betekent ook zeker niet dat het niet goed zit. Ik maakte me vooral zorgen dat het al een tijdje duurt (vandaag dag 11). Maar volgens haar kan het wel weken duren, dus dat maakt niet uit. Als het rood wordt, moet ik bellen, maar zelfs dan is het niet altijd mis.

Toch baart het me  nog steeds een beetje  zorgen. M'n schoonzus vertelde dat ze bij allebei de zwangerschappen al in een erg vroeg stadium zelfs rood bloed verloren is. En het zijn twee prachtige gezonde meiden geworden! Dat geeft me dan wel weer een beetje moed. En tja, volgens de vk kan het ook wel weken duren. Maar toch kan ik de zorgen nog niet helemaal opzij zetten. Ik ben gewoon nog bang om te blij te zijn, bang voor de teleurstelling... Maar het is ook niet zo dat ik er de hele dag mee bezig ben er er gestresst van ben hoor. Moet er toch vertrouwen in hebben en positief blijven denken!

Eergisteren en gisteren hebben we het aan de (schoon)ouders en broers en zussen met aanhang verteld. Iedereeen reageerde echt geweldig, zo blij zijn ze voor ons! (En voor zichzelf natuurlijk dat ze opa, oma, oom en tante worden, haha!) Iedereen moest ook huilen, haha! Geweldig zeg. Wel heel erg leuk dat we het er nu ook met anderen over kunnen hebben zeg. Dat maakt het nog wat echter.

Verder heb ik vooral 's avonds erg veel last van m'n onderrug. De hele dag door een leeg gevoel en nergens trek in, maar moet van mezelf wel regelmatig en gezond eten, dus dat doe ik ook. Toch al een kilo afgevallen omdat ik nu geen zin heb in snoep, haha! Dat zal vast nog wel veranderen. Ook heel af en toe een raar gevoel in m'n buik, een klein steekje of krampje, maar dat is normaal toch? Soms een zeurderige menstruatiepijn. Op die momenten ga ik me meteen druk maken en ben ik bang dat het mis gaat. Maar het hoort er juist bij toch??

Bah, wou dat ik van die onzekerheid af was. Nu is er eindelijk een positieve test, ben ik telkens zo bang! En ik weet dat dat ook niet goed is hoor. Maar denk dat het voor mij pas echt wordt, als ik de echo heb gezien en als dat stomme bruinverlies stopt...

Liefs, ikke

Rug

NOD :  
Sannekeuh:          36 jaar               6  december                          12e ronde           3e kindje  

Zwanger:
Ci lo:                       30 jaar, 1e ronde, 4e kindje, uitgerekend op 22 maart 2009
Jazzie:                  25 jaar, 1e ronde, 2de kindje, uitegerekend op 27 mei 2009
Esther:                 29 jaar, 1e ronde, 3e kindje, uitgerekend begin juni 2009
MissX:                   24 jaar,   3e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 2 augustus 2009?

Echo's :
Ci lo:                        30 jaar,  23 december, pretecho, 27 weken+ 2 dagen
MissX:                   24 jaar, 23 december, 1e echo, 8 weken + 2 dagen
Jazzie:                  25 jaar,  ????
Esther:                  29 jaar, ????

Moeders :
Jazzie:                 een zoontje van 18 mnd
Sannekeuh:    een dochter van 16, een zoon van 10
Esther:                 een zoon van 6, een dochter van 4
Ci lo:                        een zoon van 6, een dochter van 3 en een dochter van 1

Ikke! Ik vroeg me ook ineens af hoe het nu met je scriptie gaat?
Verder moet je je maar proberen te berusten.. al die kwaaltjes horen er allemaal bij.. dat voel je om dat je baarmoeder groeit. waarschijnlijk heb je gewoon oud bloedverlies.. omdat je baarmoeder zich van het oude bloed aan eht ontdoen is zodat de baby een lekker plekje heeft.
Zeker omdat je de vorige cyclussen al oud bloedverlies had ruim voor je ongi.. denk ik dat je je niet druk hoeft te maken.
Je lichaam doet het nu eenmaal.

San! ik duim voor je!! hoe is het nu met je?!
voel je je al wat beter? hoe gaat het op je werk?

CiLo! Nu wel gelukt met de naam?! och joh.. ik bleef tot op het laatst twijfelen.. en nu heeft ie zijn naam.. en het is perfect! het past ook gewoon goed bij hem.
Hoe voel je je? heb je al een aardige buik?

Hier gaat het wel.. maar ooo wat ben ik de afgelopen paar dagen weer verschrikkelijk moe. pfffffffffff ik ben er trouwens achter dat ik helemaal van het vette eten af moet blijven. dan ga ik spugen.. niet gelijk.. maar wel de volgende dag.
Dat doen we dan maar braaf. Hier s'ochtends als ik nog op bed leg wel een klein bultje te ontdekken.. en mijn buik is niet meer zo plat als hij was.. maar het valt nog niet echt op.
Ach ja... wat er nu al is moet ik straks ook mee zeulen.. :D

Liefs Jazzie
NOD :  
Sannekeuh:          36 jaar               6  december                          12e ronde           3e kindje  

Zwanger:
Ci lo:                       30 jaar, 1e ronde, 4e kindje, uitgerekend op 22 maart 2009
Jazzie:                  25 jaar, 1e ronde, 2de kindje, uitegerekend op 27 mei 2009
Esther:                 29 jaar, 1e ronde, 3e kindje, uitgerekend begin juni 2009
MissX:                   24 jaar,   3e ronde, 1e kindje, uitgerekend op 2 augustus 2009?

Echo's :
Ci lo:                        30 jaar,  23 december, pretecho, 27 weken+ 2 dagen
MissX:                   24 jaar, 23 december, 1e echo, 8 weken + 2 dagen
Jazzie:                  25 jaar,  05 januari, 3e echo 20 wk echo. 19 wk + 5 dg
Esther:                  29 jaar, ????

Moeders :
Jazzie:                 een zoontje van 21 mnd
Sannekeuh:    een dochter van 16, een zoon van 10
Esther:                 een zoon van 6, een dochter van 4
Ci lo:                        een zoon van 6, een dochter van 3 en een dochter van 1

Hey Jazzie!

Ik weet het, moet me er maar bij neerleggen en nog drie weekjes geduld hebben. Het is ook echt wisselend. Het ene moment weet ik zeker dat het goed zit, denk ik echt het zal wel niks zijn. En het andere moment weer die angst en onzekerheid.

Met m'n scriptie gaat het erg goed! Heb vrijdag m'n eerste complete conceptversie ingeleverd. Joepie!!! Helaas hebben m'n begeleidsters pas maandag tijd om het met me te bespreken. Ik zal het vast nog wel een paar keer terug krijgen om te verbeteren, maar het meeste werk is af nu!

En donderdag ga ik voor het eerst een dag werken bij die othopedagogenpraktijk, leuk he!!??

Liefs, ikke

Klinkt allemaal goed meid!
Je bent bijna afgestudeerd joh! heerlijk.. en nu nog ff ervaring op doen.. en heerlijk genieten van het zwanger wezen!
Ja.. die eerste weken blijven spannend.. ik vind het nu soms nog spannend.. af en toe voel ik leven.. maar ik ben blij als het gewoon elke dag is en heel duidelijk!

Liefs Jazzie

Hey Jazzie,

Ik moest toen straks even afkappen omdat er iemand aan de deur was, haha!

Maar jij bent dus erg moe... En een vette hap zit er voorlopig niet in, balen!!! Dat zou ik wel missen! Ben op z'n tijd echt gek op een patatje of frikandel! Maar verder ook nog veel misselijk of alleen als je vet hebt gegeten? En wat gaaf dat je al wat leven in je voelt zeg. Heel bijzonder lijkt me dat. Dat wil je het liefst de hele dag door voelen of niet? Maar dat komt echt nog hoor meis.

Liefs en dikke kus

Terug
Bovenaan