Zwanger willen worden na mirene. Wie ook?

Hi hi,

Leuk voor je Lientje dat je er gelijk voor gaat, wie weet is er dan in december al goed nieuws voor je! Ik wil aan jullie vragen of jullie mannen er net zo enthousiast over zijn als jullie? Mijn vriend is het er  helemaal mee eens om voor een kindje te gaan, maar hij wil er niet zo mee bezig zijn zegt hij. Als ik er teveel over praat zegt hij dat hij eerst wil zien of we wel zo snel zwanger zullen zijn. Ik merk dat hij t een  beetje eng vindt allemaal, de verantwoordelijkheid en of zijn zaad wel goed genoeg zal zijn. Nou is hij altijd al een beetje onzeker, maar ik vind het gewoon zo leuk om er al  samen over te 'dromen'.

Liefs Vlinder

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik vrij, even een berichtje achterlaten.

Ik herken de stemmeingwisselingen Charlotte. Ik kan echt geirriteerd raken over de meest stomme dingen. Zo wilde ik even foto`s van de bruiloft af laten drukken en vergroten voor mijn oma die jarig was. De site van de Hema was zo ontzettend traag, normaal ben je met 5 min klaar, deed er nu een half uur over. Wilde zo de stekker uit de laptop trekken. Begon mijn man te lachen...ook niet goed natuurlijk! Maar ja 10 min later kan ik dan ook wel weer lachen over mijn stomme gedrag.

VlinderB, mijn man is heel erg enthausiast. Toen het spiraaltje net verwijderd was, heb ik hem zelfs zover gekregen met me mee te gaan naar babywinkels om te kijken naar babykamers  en kinderwagens. Toen we terugkwamen van huwelijksreis is hij snel naar de Gamma gegaan om plamuurmesjes te halen om de (baby)kamer op te knappen (alleen jammer dat ik dan degene ben die daadwerkelijk het behang van de muren staat af te halen). Maar gelukkig is hij wel de rationele van ons 2 en zegt hij inderdaad wel steeds: eerst maar zien wanneer je zwanger bent. Anders had ik hier al een complete babykamer en kleertje in huis.

Lientje, een lijstje lijkt me heel leuk! We kunnen voorlopig evt nog ??? achter NOD laten staan.

Hier gaat het verder wel oke, nog geen RD te bekennen en heb ook niet echt het idee dat ik al zwanger zou zijn, pfff gewoon geduld hebben, maar dat is zooooo moeilijk!

Dag Dames

Ik heb ook een Mirena-spiraaltje. Deze is in het voorjaar van 2004 geplaatst en zal er dus aankomend voorjaar uit moeten. Nu hadden mijn vriend en ik het plan om het in april/mei te laten verwijderen en er dan voor te gaan. Echter, het kriebelt hier zo, dat we afgesproken hebben dat ik halverwege januari een afspraak ga maken.

Nu vroeg ik me af: wie van jullie hebben de Mirena laten verwijderen door de gyneacoloog? En hoe lang duurde het voor je terecht kon? Een paar dagen, weken of maanden?

'k Moet sowieso een doorverwijzing van de HA hebben. Heb liever niet dat de HA het spiraaltje verwijderd, ivm enge verhalen rondom HA-en en spiraaltjes.... Heb em ook in het ziekenhuis laten plaatsen.

@Milou: ik ben ook al druk bezig met de babykamer haha! Hebben daar nu de studeerkamer en de studeerkamer moet dan naar boven.  De kamer  boven heb ik vanmiddag nog staan verven en volgende week gaan we die behangen. Dan moet de vloerbedekking er nog uit en een nieuwe laminaatvloer erin.

De toekomstige babykamer hoeft gelukkig niet ernstig verbouwd, maar wel leuk aangekleed natuurlijk! Daarvoor ben ik ook al op internet aan het neuzen, gewoon om wat te dromen en ideeen te krijgen  Mijn vriend is er iets minder actief mee bezig, die wil me ook eerst zwanger zien en dan gaat 'ie wel mee haha!

Hoi Meisje_1985,

Ik wilde mijn mirana door de huisarts laten verwijderen, helaas lukte dat niet. Touwtjes waren niet zichtbaar, dus door de gyn laten doen. Achteraf gezien was het een fluitje van een cent. De afspraak duurde ongeveer 3 weken, dus dat is wel wat langer.

Ik weet dat sommige vrouwen de touwtjes kunnen voelen. Als dit bij jou ook zo is, zou ik het gewoon door de huisarts laten doen. Doet echt maar 1 sec pijn! ( in elk geval bij mi, alleen `s middags beetje kramp).

Leuk he al die babyspulletjes? Kan wel de hele dag op internet lopen zoeken.

Liefs Milou

@Milou: ik heb geen idee of ik die touwtjes kan voelen... volgens mij niet. Hoor mijn vriend er ook nooit over  Ik ga denk ik gewoon voor de zekerheid meteen door naar de gyneacoloog. Anders dan lig ik daar voor niets met mijn benen wijd bij de HA en dat doe ik liever niet.

Had zelf ook op ongeveer 3 weken gerekend, verschilt misschien per ziekenhuis. Maar als ik dan halverwege januari bel, kan ik rond begin februari terecht en dan duurt het natuurlijk nog heel even voordat je lichaam helemaal "up to date" is. Hoe lang duurde dat bij jou?

Die babyspullen zijn idd heel erg leuk!!

Hoi meisje_1985,

Ik heb ook een paar weken terug mijn mirena laten verwijderen. Ik heb het bij de huisarts laten doen omdat ik niet echt tevreden was over het  plaatsen door de gyn in het zh. Ik dacht van te voren dat de huisarts het niet zou kunnen verwijderen omdat ik nog nooit de touwtjes had gevoeld. Mijn huisarts keek met een eendebek en zei dat de gyn de touwtjes netjes had omgekruld bij het plaatsen waardoor ik ze nooit heb kunnen voelen. Ze pakte de touwtjes met een klemmetje vast, drukte zacht op mijn onderbuik en hij was er al uit voordat ik het door had. Ik heb niets gevoeld ook later niet, wat een verschil met het plaatsen zeg .   Ik werd de dag erna al ongesteld, maar dat is bij iedereen anders lees ik hier. Nu is mijn 1e klusweek dus we zijn al flink bezig haha.  Ik heb geprobeerd uit te vinden  hoe vaak het nu het beste is om te klussen maar er staan zoveel verschillende dingen op internet?? Om de dag, 4 dagen ertussen, elke dag... nou ja we doen maar gewoon waar we zin in hebben.  

En Milou, ik heb mijn vriend ook mee gesleept naar een grote babywinkel dit weekend. En hij vond het nog leuk ook. Het verschil tussen kinderwagens lijkt misschien op auto's hihi.

Liefs Vlinder

Hee meiden,

Ik heb het mirena er wel bij de HA eruit laten halen, hij was er zo uit, geen pijn gehad. Maar je moet doen wat voor jou  goed voelt!

Voor de rest heb ik het druk gehad, dus geen tijd om hier even te krabbelen. Er is wel heel wat afgeklust, hihi! Gek ik had het niet verwacht, maar ik reageer  wel op het groene licht, als je snapt wat ik bedoel, haha!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan