Zwanger worden 2e kindje 2021

Wat is HMS Diana?
Poekie, wat balen dat je ziekte nu wel flink opspeelt. En er dan niks aan kunnen doen. Lastig hoor.
Ik ken dat, ovulatie afwachten met onregelmatige cyclus. Bij mijn is het vanaf 17 dagen tot wel 29 dagen. En dan nog een LF van 10 dagen erbij. Ik test inderdaad altijd tot ik een positieve heb. Maar ergens voorbij dag 23 raak ik eigenlijk altijd wel een beetje nerveus dat ik het gemist heb. Wat tot nu toe nooit gebeurd is ? 
Ik hoop voor je dat ie gauw komt. 
Een jungle thema is wel leuk voor een jongen ja. En wat kleuren betreft kun je dan veel kanten op. Grappig hoe je dat al helemaal uit denkt. Ik ben zelf meer van het mooie spulletjes vinden en we zien wel hoe het wel of niet bij elkaar staat. Ook voor mezelf. Soms baal ik er wel eens van dat ik niet echt een stijl heb. Beetje bij elkaar geraapt zooitje, in mn huis, babykamer, kleding etc. Maar zo ben ik nou eenmaal en ik vind het evengoed mooi. Maarja, ik heb dan wel weer bewondering voor die mooi gestylde kamertjes ?
Het ging vandaag wel goed. De IUI zit. 7 mlj zaadjes. Dus dat is wel echt minder dan de voorgaande keren. Maar voor alles dat we gewend zijn nog steeds een prima score. En de zaadjes hebben we gisteren wel thuis geinsemineerd, dus het is niet dat ze weg zijn ofzo. Deze keer voelde ik de ovulatiepijn rondom mijn ziekenhuisbezoekje. Dus die was niet stiekem snachts al voorbij gevlogen. 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel een beetje twijfel over zelfinseminatie. Als je een ronde wel weer wat minder scoort, dan kan het dus echt wel slechte gevolgen voor de IUI hebben.... Het is wel echt minder. Maar ik voel me er ook wel weer beter bij, omdat mijn eisprong vorige keer al binnen de 24 uur kwam en toen had ik zonder zelfinseminatie eigenlijk gewoon echt een verkeerde timing. En wat heb je dan aan 40 mlj zaadjes?? 
Hopen maar dat deze lukt. En anders misschien maar eens de arts weer vragen. Mijn ovulatietesten bleven de hele week bijna positief, en het was lastig streepjes turen daardoor. Ook al dagen van tevoren krampen. Vandaag voelde het ronduit oncomfortabel. Maar nu is alles rustig weer, dus dat ei is gesprongen. Vraag me af of die donkere testen steeds erg is. Dat had ik andere rondjes niet. Misschien door de CoQ10 die ik ben gaan slikken. 
Zo en nu weer loslaten! ?

Hi,
Wij proberen ook een tweede kindje te krijgen. In januari gestopt met de pil. Mijn cyclussen waren wel echt lang. Mijn eerste menstruatie na het stoppen was pas na 60 dagen. Ze worden wel korter gelukkig ik heb nu 4 menstruaties gehad en de laatste cyclus was 32 dagen. Bij de vorige cyclus heb ik ovulatietesten gebruikt omdat ik geen idee had van m'n eisprong. Maar dat was niet echt een knaller twee keer een heel licht streepje verder niks. Nu zijn we vorige week op vakantie geweest dus heb dat testen niet gedaan. Ik vermoed dat ik eind deze maand mijn NOD heb dus hopelijk is het raak op goed geluk. Ik merk wel dat ik het nu er een paar cycli voor bij zijn mijn hoop op een succesvolle poging steeds groter wordt.
Wij hebben een dochtertje van 16 maanden en ik zou het leuk vinden als ze niet al te ver uit elkaar liggen. Maar ik snap dat het natuurlijk ook langer kan duren.
Bij mijn vorige zwangerschap was ik gelijk heel regelmatig ongesteld met een cyclus van 28 dagen nadat ik gestopt was met de pil dus dit is nu ook nieuw voor mij. Toen was het de 2e ronde al raak toen nog wel eerst een miskraam gehad met 10 weken maar daarna weer de 2e ronde raak en nu hebben we dus een hele lieve dochter:)
Succes allemaal ik duim met jullie mee dat het snel raak mag zijn!

Hoi Byba, 

Leuk dat jullie ook aan het proberen zijn. Je bent welkom om mee te schrijven?

Toen ik voor het eerst met de pil gestopt was, duurde het de eerste cyclus ook 69 dagen voor ik ongesteld werd, en daarna onregelmatig. 28-49 dagen. 
Ik ben na mijn zwangerschap juist regelmatiger geworden. Nu is het 28-39 dagen, maar dat was maar 1 cyclus. Verder 28-36 dagen. 
Maar ik heb nu wel meer moeite dan voorheen met mijn eisprong vinden. Toen had ik hele lichte testen, die dan 1 dag oplopend waren, en dan 1 dag positief en dan weer licht. 
Nu heb ik vrijwel altijd vrij donkere testen, en een korte LH piek, meestal in de avond, en ik moet dan die ochtend gokken of dit de dag is dat ik moet bellen voor een IUI, want smiddags is te laat om nog een afspraak de volgende ochtend te krijgen. 
Lastig is het, die juiste timing vinden. 

Maar hopelijk zat je goed op gevoel en is deze ronde gewoon wel raak!

Mijn dochter is 14 maanden. Het duurde lang om haar te verwekken en ik ben 38, dus we zijn vrij snel weer met de behandelingen begonnen. 

@lewis, een vriendin van mij wil ook beginnen met een traject. Zij moeten een aantal maanden op de wachtlijst omdat het zo druk is. Binnen hoeveel tijd kon jij beginnen met je traject als ik vragen mag? Zij is namelijk heel erg bezorgd omdat ze niet meer de jongste is en pas na november een afspraak kan plannen…

@ lewis, HMS is in het kort dat mn gewrichten door heel mijn lichaam te ver door kunnen buigen en dat veroorzaakt veel pijn.

Je moet doen waar jij je goed bij voeld. Zelf en het ziekenhuis of alleen jet ziekenhuis. Je hebt nog even de tijd om er over na te denken en te bespreken.

@byba, welkom. Ik hoop zo dat je weer een snelle positieve test zal hebben. Ik heb een zoon van 22 maanden en ik hoop ook dat er niet te veel leeftijdsverschil zal zijn, maar se rijd zal het leren.

Vanmorgen had ik een negatieve OVU test en deze avond was hij positief! Met dag 17 dus toch gevonden en ook een duidelijk!!! Nu zitten we met zn 3e op het wachtbankje... SPANNEND!

5 weken voor de intake en daarna direct door met de IUIs. Maar dit verschilt erg per ziekenhuis en per behandeling. Als je onderzoeken nodig hebt, wat voor de eerste altijd het geval is, dan zal er nog veel wachttijd overheen gaan. Steeds weer opnieuw een paar weken tot het onderzoek uitgevoerd kan worden, en dan weer een paar weken tot de arts plek heeft om de resultaten te bespreken. Je vriendin gaat een lange adem nodig hebben. Voor de eerste zat er een jaar tussen ons eerste bezoek en de start van de IUI's 

Gezellig Diana haha! Samen in spanning afwachten. Fijn dat je je eisprong gevonden hebt! Weet je van jezelf hoe lang je luteale fase meestal is? Bij mij rond 10 dagen.

Terug
Bovenaan